Vernieuwde mtb-route Hoofddorp

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
DvdW
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 9 juli 2016, 09:05
Mijn mountainbike: Cube Aim SL black/flashred

Mario070 schreef:
PaneVino schreef:Oeps, nee, niet deze zaterdag. Die staat weer in het teken van hockeywedstrijden en zwemles ... :roll:
Is het mogelijk ergens eind Mei Hoofddorp samen te doen....je hebt mij :-q rondleiding gegeven, dat ik nu Noordwijk rij zonder na te denken....maar ik zou graag Hoofddorp vanuit De Zilk aan vast willen koppelen :-D :-D
Ik ben afgelopen zondag ff De Zilk rechtuit gereden trap af en de sloot over...maar helaas gelijk moeten omkeren en van daar uit gewoon de route uit gereden dit keer wel om het water....geen frikandellen bos :lol:
Thuis ff op de kaart gekeken en zag dat het mtb parcours van Hoofddorp mss 5km van dit punt af ligt, vandaar mijn vraag :D :-D :wink:
Vanuit de Zilk is het ongeveer 10 km. naar het parcours van Hoofddorp.
Gebruikersavatar
DvdW
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 9 juli 2016, 09:05
Mijn mountainbike: Cube Aim SL black/flashred

Gisterochtend heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken en opnieuw een poging gewaagt om een deel van de route te rijden. Meteen vanaf het begin (bij het pannenkoekenrestaurant) ging het al mis. Ik was de blijkbaar vereiste grasmaaier vergeten mee te nemen:

Afbeelding

Een stukje verder:
Afbeelding

Toen maar via de Spottershil naar het stuk bij restaurant "Vork en Mes". Was er nog niet eerder geweest en vond het mooie stukjes! Jammer dat de rest nu zo'n puinhoop is.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 30 juli 2023, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
pdonker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 28 mei 2013, 19:59
Mijn mountainbike: Trek caliber 9
Contacteer:

Helaas is de route niet helemaal te rijden, maar door wekrzaamheden aan de stroompalen die er nu staan is een groot gedeelte niet te rijden.

Begreep dat het nu weer te doen is en dat het er mooi bij lig

A.s weekend een NK mountainbike wedstrijd daar
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Heeft iemand misschien een update over deze route?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 30 juli 2023, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mario070 schreef:
Victor1977 schreef:Heeft iemand misschien een update over deze route?
Ik heb zojuist een mail gestuurd, nu wachten op antwoord :-D :-q
top man. Wil er wel 30 min heen en 30 min terug voor fietsen om het zelf te zien maar als het dan echt voor niks is dan vind ik het een beetje jammer :)
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Er is weinig van over momenteel.
Voor de nieuwe electramasten is veel van het parcours gesloopt. Eigenlijk is alleen het deel bij vork en mes er nog. Of dat een beetje onderhouden is weet ik niet.
Ik woon dichterbij dan een half uurtje, maar ik laat de route al een klein jaar links liggen.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

De geruchten waren al een hele tijd terug dat na het plaatsen van de masten de route weer hersteld zou worden, en dan werd er gedacht aan voorjaar 2018. Daar zitten we nu een beetje tegenaan dus vandaar mijn vraag en het tot leven brengen van dit topic.

Wat extra geduld kan er altijd bij. Ik heb Spaarnwoude en 't Twiske nog redelijk vlakbij en anders gaat de fiets weer in de kofferbak :)
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik woon op 2 minuten van het het Haarlemmermeerse Bos, waar het parcours langs en door loopt. Inderdaad is meer dan de helft van het ooit uitgezette parcours door werkzaamheden van Tennet en gemeente om zeep geholpen. Er is ook ooit (toe)gezegd dat voor augustus 2017 een hersteld of omgelegd parcours zou worden gemaakt door Tennet of zijn opdrachtgevers. Er is zelfs een concept parcours-plan ingediend bij de gemeente om te voorzien in een goed alternatief.

De werkelijkheid is dat we inmiddels in april-2018 leven en ik helemaal niets zie of hoor van acties van de partijen die hier uitvoering aan zouden moeten geven. Dit ondanks pogingen vanuit MBC De Noordbikers om dit parcours weer in rij-bare staat te krijgen.

Je kunt, als je een beetje weet waar en hoe het kan, echt wel een beetje leuk fietsen in het Haarlemmermeerse Bos, maar als je de weg niet kent en af moet gaan op bordjes .... Mijn advies: sla het over. Je komt van een koude kermis thuis.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
DvdW
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 9 juli 2016, 09:05
Mijn mountainbike: Cube Aim SL black/flashred

Ik sluit mij bij PaneVino aan. Als je er echt langskomt is het geinig (klein stukje) maar ga er niet voor omrijden want het is een flinke tegenvaller. En voor wat die plannen betreft... Eerst zien en dan geloven, want op dit moment gebeurt er 0,0!
Plaats reactie