Routes Eersel - Luycksgestel - Bladel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Hoi. Wil donderdag een van deze routes rijden. Zag op google maps cafe dennenlucht , tegen de belgiesche grens. Kan je de route daar oppikken? De b lus van de pals route lijkt er vlak langs te komen.
En is dat de leukste/mooiste lus?
Grt jeroen
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Hoeveel kilometer wil je fietsen? De mooiste routes liggen ten zuiden van de A67. Cafe Dennenlucht ligt aan zowel de Palsroute (Bladel) als de Witrijtroute (Eersel), want die lopen daar een stuk hetzelfde. Weet niet of er ook pijlen staan die aangeven waar je precies de route kan oppakken, maar de routes liggen vlak achter het cafe (zo te zien op Google Maps).

De Witrijtroute ligt geheel ten zuiden van de A67 (37km). De Palsroute heeft ook een deel ten noorden van de A67. Je kan alleen lus B doen ten zuiden van de A67 (22km). Aan de Witrijtroute kan je ook de Boscheindroute (Luyksgestel) plakken. Een mooie tocht van 71km.
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Thanks. Pak eerst eens de b lus en als ik zin heb de witryt route er ook nog ff bij;-)
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Over 15km (in twee delen) liggen die routes wel hetzelfde. Je hebt dan dus totaal 22+37 = 59km, en 44km uniek. Misschien alleen de Witroutroute? Hangt natuurlijk helemaal af van hoeveel km je wilt fietsen en hoeveel zin je die dag op de fiets hebt.
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Welke is het leukste, uitdagendste.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Ontloopt elkaar niet veel. Ik zou de afstand kiezen die het beste in je (flexibele) plan past.
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

Ik vind de Witrijt route de afwisselendste en het droogst, lijkt op sommige stukken op de veluwe. Het gebied is ook verrassend zwaar, bijna vlak maar door de zanderige ondergrond moet je er goed werken om lekker vooruit te komen. De Palsroute is wat natter met daardoor na regen wat meer bagger. Op beide routes lange single tracks afgewisseld met bredere paden.
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Zal s kijken. Als t erg droog blijft dan zou het wel eens een zandbak kunnen zijn en ik hou vooral van lekker hard over de de tracks knallen.;-)
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Bladel gefietst. Mooie route en mooie omgeving. Echt top. Heel soms een breed zandpad. Maar veel singeltracks. Genoten
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Weet iemand hoe de route van Bladel en nu bij zal liggen?
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Kom er heeeeeeel af en toe, maar waarschijnlijk niet zo super.
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Zou Luyksgestel er beter bij liggen, en is Luyksgestel mooier?
catena
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 21 mei 2008, 11:42
Mijn mountainbike: KTM Aera Pro

Ik zou op dit moment voor Luyksgestel kiezen, die ligt er altijd droger bij dan Bladel en Eersel.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Alles ten zuiden van de A67 is leuker dan alles ten noorden. Maar ja, dat is mijn smaak.

Bladel ligt deels ten zuiden, maar bijna geheel overlappend met Eersel. Wat ik mij kan herinneren, is het Eersel deel ten zuiden van de snelweg natter dan Luyksgestel. Dat komt mooi overeen met eat catena zegt, dus met Luyksgestel zit je goed.
Gebruikersavatar
Bosi
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 29 november 2015, 18:27
Mijn mountainbike: Specialized CCC

Gisteren Reusel en Bladel gefiets. Bladel zuid (onder de A67) was nog erg nat. Reusel en de noordelijk lus liggen er mooi bij. Weinig asfalt, veel single tracks en brede paden. Route is goed gemarkeerd.

Van de zomer zeker nog eens terug als de route droog is en waarschijnlijk ook wat uitdagender is met los zand.
Plaats reactie