Plannen voor mtb routes in de gemeente Noordenveld

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

grunnfred schreef: ma 6 september 2021, 11:18 Tijdens de Veldslag zaterdag zag ik bij Maallust in Veenhuizen een paaltjes met mtb bordje ingepakt. Hoort dit ook bij de een van de routes in Noordenveld of is dit een verbindingsroute?
Interessant! Ik heb daar zaterdag een half uur staan wachten op m'n groepje (maar met de deuge worst geen straf :D ) maar niet gezien. Die verbindingsroute Roden - Veenhuizen zou prioriteit krijgen werd me vorig jaar verteld dus je zou verwachten dat het daar voor is. Maar met wat in Veenhuizen wordt dan verbonden? Loopt is toch ook nog niets klaar? En die gravelroute waar ik het vorig jaar over had zou er in de loop van het jaar al komen aangezien die alleen over bestaande paden zou gaan en dus geen obstakels verwacht werden...
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

barttore schreef: do 28 november 2019, 07:26 Ik heb in de pers niets meer vernomen.

Wel verderop in Marum dat er een nieuwe route klaar is sinds begin vd maand.
Marum zat dus ook in de Veldslag en dat was een aangename verrassing! Complimenten, lag er ook erg strak bij :-q
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

maartenderuiter schreef: ma 6 september 2021, 16:34
grunnfred schreef: ma 6 september 2021, 11:18 Tijdens de Veldslag zaterdag zag ik bij Maallust in Veenhuizen een paaltjes met mtb bordje ingepakt. Hoort dit ook bij de een van de routes in Noordenveld of is dit een verbindingsroute?
Interessant! Ik heb daar zaterdag een half uur staan wachten op m'n groepje (maar met de deuge worst geen straf :D ) maar niet gezien. Die verbindingsroute Roden - Veenhuizen zou prioriteit krijgen werd me vorig jaar verteld dus je zou verwachten dat het daar voor is. Maar met wat in Veenhuizen wordt dan verbonden? Loopt is toch ook nog niets klaar? En die gravelroute waar ik het vorig jaar over had zou er in de loop van het jaar al komen aangezien die alleen over bestaande paden zou gaan en dus geen obstakels verwacht werden...
Het paaltje stond vlak voor de bevoorradingstafels, maar ik kan me voorstellen dat je zodanig door die inderdaad heerlijke dreuge worst werd afgeleid dat je het niet gezien hebt. :wink:
Als ik google 'veenhuizen mtb' vind ik niets.
Als ik op het kaartje kijk van de MTB-visie uit 2016, zie ik een route door Veenhuizen lopen. Ik denk dat dit bij één van de 5/6 geplande routes hoort in Noordenveld.
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

Ik denk dat het bordje van de nieuwe gravelroute is.
https://www.ditisroden.nl/pages/archief ... n_id=32823
https://www.drenthe.nl/fietsen-wandelen ... oordenveld

Er lijken ook wat vorderingen te zijn mbt een mtb route.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/173106 ... rin-houden

Mocht je in de buurt zijn, de broodjes hotdog bij Maallust zijn een aanrader. (en het bier uiteraard ook)
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

Mooi dat die gravelroute er dus toch is, gpx net ff gedownload via die drenthe- link. Maar kan me niet voorstellen dat ze daar mtb-bordjes langs gaan zetten, lijkt me niet de bedoeling iig.
Plaats reactie