Plannen voor mtb routes in de gemeente Noordenveld

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

Zou het dan niet mogelijk zijn om de rest al wel te realiseren en een tijdelijke bypass te maken oid? Zoals Bert van Ernie al zei: wachten duurt lang....
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Ze zijn er nog mee bezig, maar het gaat moeizaam, zie bericht van gisteren in de Volkskrant.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2988391/
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

grunnfred schreef: wo 14 augustus 2019, 13:55 Ze zijn er nog mee bezig, maar het gaat moeizaam, zie bericht van gisteren in de Volkskrant.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2988391/
Pffff, na het lezen van dit stuk geloof je toch niet meer dat daar ooit een route komt...
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

Het is al weer een tijdje stil, weet iemand wat de stand van zaken is?
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Ik heb in de pers niets meer vernomen.

Wel verderop in Marum dat er een nieuwe route klaar is sinds begin vd maand.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Die in Marum zijn ze volgens mij net mee gestart. Die moet klaar zijn in maart 2020

"De route, met een totale lengte van 33 kilometer, wordt gefaseerd aangelegd. In acht fases (ook wel deelsegmenten genoemd) pakken we het stuk voor stuk aan. Te beginnen achter het rouwcentrum en bij Friesland Campina. Vervolgens zijn Trimunt, Talud Postdijk en A7, het Slipsterbosje te De Wilp, het Coendersbos en Dijkzand aan de beurt. De trajecten worden vervolgens gekoppeld met de welbekende MTB paaltjes als aanduiding’,

- nog meer tekst-

"We beginnen op een zaterdag in november, de planning hiervan volgt zo spoedig mogelijk’, zegt hij. ‘Samen met alle vrijwilligers gaan we met de kraan aan de slag en krijgen dan uitleg wat er van ons verwacht wordt. Vervolgens doen we een hapje en een drankje in ons thuishonk Optiesport Marum en geeft Patrick aan de hand van een presentatie nogmaals een uitleg. Op deze manier hopen we dat alle vrijwilligers weten wat er van hun verwacht gaat worden en hopen we in maart klaar te zijn in de bossen, zodat de verbindingen gemaakt kan worden’, besluit Johan".
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

Oorverdovende stilte, tegenstanders zijn er blijkbaar toch in geslaagd het initiatief op kulargumenten de nek om te draaien? Skip dat Mensingebos gewoon en door me de rest vd route! En probeer inzichtelijk te maken hoeveel gebruikers je verwacht. Als je de artikelen terugleest krijg je echt het idee dat ze verwachten dat er dagelijks vele honderden bikers de kikkers plat rijden en voor opstoppingen zorgen bij bruggetjes en kruisingen met andere gebruikers. Volgens mij gaat het eerder om tientallen met af en toe een uitschieter, ben wat dat betreft best benieuwd hoeveel er gemiddeld op bijv. het populaire rondje Schipborg rijden.

Iemand een idee wie betrokken is bij Stichting MoRoNeNo (Mountainbike Route Netwerk Noordenveld), de initiatiefnemer van de de routes?
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

in Norg gaat het je ook niet lukken, weet ik nu al wel.
One life, ride it!
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

Mark-ering schreef: do 13 augustus 2020, 13:04 in Norg gaat het je ook niet lukken, weet ik nu al wel.
Ja dat loopt dat al 25 jaar volgens mij. Terwijl juist daar een route enorm zal helpen om de stromen wandelaars en bikers uit elkaar te trekken. Nu is het totale anarchie (en een enkele afspraak tussen ATB Noord en bewoners mbt zondagochtend dacht ik). Het besef dat je dit grotendeels op zult lossen met een vaste route lijkt er niet te zijn. Feit dat het een lappendeken van eigenaren is helpt natuurlijk ook niet. En bovendien zijn alle fietsers met een helm natuurlijk eikels volgens (social)media dus de gunfactor zal ook laag zijn. Laten we maar vooral ons best doen om dat beeld een beetje bij te stellen door ons netjes te gedragen in groepjes, te groeten en te bedanken als er een stapje opzij gedaan wordt.

We zullen zien maar vrolijk wordt je er niet van.

Heb trouwens wel de wethouder van Noordenveld gemaild met de vraag wat de status is van de 5 routes. Wordt hopelijk vervolgd.
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

ja, ik fiets daar ook bijna nooit, ga wel naar appelscha. al zou je daar wel een leuke route kunnen realiseren langs in het bos aan de buitenrand.
alles opgelost, maar dat willen ze toch niet, wandelaars only.
ben benieuwd wat die wethouder terug mailt. :wink:
One life, ride it!
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

Mark-ering schreef: do 13 augustus 2020, 14:56 ja, ik fiets daar ook bijna nooit, ga wel naar appelscha. al zou je daar wel een leuke route kunnen realiseren langs in het bos aan de buitenrand.
alles opgelost, maar dat willen ze toch niet, wandelaars only.
ben benieuwd wat die wethouder terug mailt. :wink:
Geloof het of niet maar diezelfde middag belde hij me al terug :-q ! Paste me helaas slecht dus donderdag een telefonische afspraak dus zal dan wel ff een update geven.
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

Dt is in lijn met wat ik vanmiddag hoorde van Alex Wekema. Er lijkt beweging te zijn maar je merkt dat er voorzichtig over gesproken wordt. Focus is gericht op de route Roden - Veenhuizen en een gravelroute. Ben benieuwd of we daar de komende tijd meer van horen.
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

https://rtvzulthe.nl/straks-ook-mountai ... oorpakken/

Weer een stapje maar nog een weg te gaan zo lijkt het
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

T ijdens de Veldslag zaterdag zag ik bij Maallust in Veenhuizen een paaltjes met mtb bordje ingepakt. Hoort dit ook bij de een van de routes in Noordenveld of is dit een verbindingsroute?
Plaats reactie