Herperduin vaste route (rood)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Gele route is volgens mij echt een ondergeschikt kindje van de routes in de Maashorst omdat deze maar zo kort is heb ik het gevoel. Er gebeuren daar inderdaad wel meerdere dingen in de bossen die het daglicht niet kunnen verdragen (ooit ben ik door een fietser (geen MTB'er) aangesproken of ik zin had). De parkeerplaats van de N-weg staat namelijk slecht bekend in de regio.

Rode route is leuk. Moet ik ook vaker gaan rijden.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Uitbreiding p plaats St Annastraat, rode mtb route aangepast.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Is dat bij die "steile" klim in de zuidelijke heuvelrug?

Betekent dat die er nu uit is?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

deefdeef schreef: ma 18 november 2019, 09:29 Is dat bij die "steile" klim in de zuidelijke heuvelrug?

Betekent dat die er nu uit is?
Klopt, route loopt nu weer ongeveer als jaars geleden
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Dus weer rechts die heuvelrug af naar het brede zandpad.

Kun je dan nog wel weer die steile klim op via de p-plaats of moet je dan de makkelijke weg naar boven de volgende heuvelrug op?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Alles voor zo veel mogelijk parkeerplekken dichtbij het bos. Want stel dat je eerst even moet wandelen of fietsen om een frisse neus te halen .. :((
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
geertk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 7 augustus 2015, 19:29
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Voor nu is het de makkelijke weg omhoog zag ik, maar dat is ook omdat ze (in ieder geval toen ik er was) nog actief bezig zijn met die parkeerplaats. Ik ben ook benieuwd hoe de uiteindelijke situatie wordt en of dit niet een tijdelijke oplossing is voor tijdens de werkzaamheden.

Wij kwamen trouwens nog niet van de zijkant de heuvelrug af, maar het pad van de parkeerplaats is op dat punt afgezet met takken en er is een berg zand gestort waar je overheen moet naar het brede pad. Momenteel is die berg nog los wit zand, dus lopen (voor mij in elk geval ;)).
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

geertk schreef: ma 18 november 2019, 15:36 Voor nu is het de makkelijke weg omhoog zag ik, maar dat is ook omdat ze (in ieder geval toen ik er was) nog actief bezig zijn met die parkeerplaats. Ik ben ook benieuwd hoe de uiteindelijke situatie wordt en of dit niet een tijdelijke oplossing is voor tijdens de werkzaamheden.

Wij kwamen trouwens nog niet van de zijkant de heuvelrug af, maar het pad van de parkeerplaats is op dat punt afgezet met takken en er is een berg zand gestort waar je overheen moet naar het brede pad. Momenteel is die berg nog los wit zand, dus lopen (voor mij in elk geval ;)).
Dat regent wel aan na verloop van tijd en ja het blijft de minder moeilijke pad de heuvelrug op.
Heeft ook met veiligheid te maken, er zijn incidenten geweest met mtbers die met volle snelheid de weg/p plaatsje overvlogen.
geertk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 7 augustus 2015, 19:29
Mijn mountainbike: Specialized Epic

scalpel1 schreef: ma 18 november 2019, 20:47 ...
Dat regent wel aan na verloop van tijd en ja het blijft de minder moeilijke pad de heuvelrug op.
Heeft ook met veiligheid te maken, er zijn incidenten geweest met mtbers die met volle snelheid de weg/p plaatsje overvlogen.
Ah ok, ja dat begrijp ik. Dat er uiteindelijk een goed pad komt verwacht ik ook wel. Het stuk bij de nieuwe uitkijktoren is inmiddels ook weer goed te doen.
Eira

scalpel1 schreef: ma 18 november 2019, 20:47
geertk schreef: ma 18 november 2019, 15:36 Voor nu is het de makkelijke weg omhoog zag ik, maar dat is ook omdat ze (in ieder geval toen ik er was) nog actief bezig zijn met die parkeerplaats. Ik ben ook benieuwd hoe de uiteindelijke situatie wordt en of dit niet een tijdelijke oplossing is voor tijdens de werkzaamheden.

Wij kwamen trouwens nog niet van de zijkant de heuvelrug af, maar het pad van de parkeerplaats is op dat punt afgezet met takken en er is een berg zand gestort waar je overheen moet naar het brede pad. Momenteel is die berg nog los wit zand, dus lopen (voor mij in elk geval ;)).
Dat regent wel aan na verloop van tijd en ja het blijft de minder moeilijke pad de heuvelrug op.
Heeft ook met veiligheid te maken, er zijn incidenten geweest met mtbers die met volle snelheid de weg/p plaatsje overvlogen.
Ik was er vandaag : goede aanpassing :-q
Gebruikersavatar
Lange Harry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 14 september 2009, 20:16
Mijn mountainbike: Is: Canyon Nerve AL 29 8.9 (2014), Was: Xtrail Mud 7.0 XT 3x10 (2011)

Vandaag zag ik dat het pad afgesloten is vanaf de Zevenbergse weg rechts en direct links de single track op, iemand een idee wat daar de bedoeling van is, het lijkt een beetje onnodig nl.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Lange Harry schreef: zo 26 januari 2020, 17:26 Vandaag zag ik dat het pad afgesloten is vanaf de Zevenbergse weg rechts en direct links de single track op, iemand een idee wat daar de bedoeling van is, het lijkt een beetje onnodig nl.
Is particuliere grond waar route al 15 jaar overheen loopt. Waarschijnlijk heeft eigenaar dit eigenhandig zonder overleg met bosbeheer gedaan. Dit kan natuurlijk niet. Wordt morgen aangewerkt.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik zag gisteren dan de vaste route er nu omheen gelegd is.
Heeft de particulier nu toch gelijk gekregen?

Trouwens.... : Een stukje verder rechtdoor rijden, links het brede zandpad op en meteen weer links een paadje in en je zit weer op de oude route. :-q
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

deefdeef schreef: ma 3 februari 2020, 15:42 Ik zag gisteren dan de vaste route er nu omheen gelegd is.
Heeft de particulier nu toch gelijk gekregen?

Trouwens.... : Een stukje verder rechtdoor rijden, links het brede zandpad op en meteen weer links een paadje in en je zit weer op de oude route. :-q
Perceel is van eigenaar gewisseld, wilde er geen vaste route op. Gaat over de eerste 25 meter!! Tja , valt niets tegen de doen dan omleggen
willem64
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 30 december 2012, 11:18

Vanochtend zadeltasje verloren op de rode route, als iemand hem gevonden heeft, dan hoor ik het graag.
Plaats reactie