Herperduin vaste route (rood)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Wizzy82 schreef: ma 3 december 2018, 12:07 @ Tsjibiti... Zit je niet op het verkeerde forum? Is er niet een veldrijdenforum?

Een uitkijktoren heeft daar zeker een toegevoegde waarde en de route is voor de gemiddelde mountainbiker al pittig genoeg met die stukken los zand. Zelf heb ik de route tot nu toe nog maar 2x gereden, maar voor mij is de rode route van Herpenduin pittiger dan de routes in de Maashorst zelf. De gele route (Reek) heeft ook een paar lastige stukjes.
Is er eigenlijk wel een veldrijden forum? Erg kleine sport natuurlijk wereldwijd maar zeker ook in Nederland als je het vergelijkt met mountainbiken.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Biker67 schreef: ma 3 december 2018, 20:45
Wizzy82 schreef: ma 3 december 2018, 12:07 @ Tsjibiti... Zit je niet op het verkeerde forum? Is er niet een veldrijdenforum?

Een uitkijktoren heeft daar zeker een toegevoegde waarde en de route is voor de gemiddelde mountainbiker al pittig genoeg met die stukken los zand. Zelf heb ik de route tot nu toe nog maar 2x gereden, maar voor mij is de rode route van Herpenduin pittiger dan de routes in de Maashorst zelf. De gele route (Reek) heeft ook een paar lastige stukjes.
Is er eigenlijk wel een veldrijden forum? Erg kleine sport natuurlijk wereldwijd maar zeker ook in Nederland als je het vergelijkt met mountainbiken.
Voor zover ik weet niet.
Is ook niet nodig want zoals al aangehaald wordt er in NL niet echt gemountainbiket maar is het hier simpel bosfietsen, veldrijden of hoe je ook mag noemen. Dat veruit het grootste deel dat op een MTB doet maakt het nog geen MTB-en.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ilse1978 schreef: zo 2 december 2018, 23:30 Oh over heen gelezen, zie het nu inderdaad. Zonde, toch?
Vandaag een groot deel van de route in tegengestelde richting gewandeld. Daar waar de uitkijktoren wordt gebouwd kan je nu nog gewoon door en dus de route zoals die was (nog) gewoon doen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Vandaag een groot deel van de route in tegengestelde richting gewandeld. Daar waar de uitkijktoren wordt gebouwd kan je nu nog gewoon door en dus de route zoals die was (nog) gewoon doen.
[/quote]

Is nu op eigen risico daar en kan gemeente niet aansprakelijk gesteld worden als er tijdens werkzaamheden een balk uit te strop valt!!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

scalpel1 schreef: zo 23 december 2018, 14:24 Vandaag een groot deel van de route in tegengestelde richting gewandeld. Daar waar de uitkijktoren wordt gebouwd kan je nu nog gewoon door en dus de route zoals die was (nog) gewoon doen.
Is nu op eigen risico daar en kan gemeente niet aansprakelijk gesteld worden als er tijdens werkzaamheden een balk uit te strop valt!!
[/quote]
Logisch, ook door het bos fietsen lijkt ten alle tijde op eigen risico.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Route ligt er perfekt bij. Redelijk vast en geen spatje modder.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik zag vandaag dat de uitkijktoren klaar is. Een mooie aanwinst voor de route. Daar even stoppen en de trappen op en genieten van het prachtige uitzicht. :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Tsjibiti schreef: za 16 maart 2019, 19:14 Ik zag vandaag dat de uitkijktoren klaar is. Een mooie aanwinst voor de route. Daar even stoppen en de trappen op en genieten van het prachtige uitzicht. :-q

Ieder het zijne, maar ik vind het maar een oerlelijk, stalen gedrocht..... Herperduin wordt steeds meer een pretpark ipv een natuurgebied.....
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

pk-patty schreef: vr 22 maart 2019, 17:23
Tsjibiti schreef: za 16 maart 2019, 19:14 Ik zag vandaag dat de uitkijktoren klaar is. Een mooie aanwinst voor de route. Daar even stoppen en de trappen op en genieten van het prachtige uitzicht. :-q

Ieder het zijne, maar ik vind het maar een oerlelijk, stalen gedrocht..... Herperduin wordt steeds meer een pretpark ipv een natuurgebied.....
Het bouwwerk mag een gedrocht zijn maar dat vind ik onbelangrijk. De aanwinst voor de route is even stoppen tijdens een mtb-ritje om te genieten van prachtige uitzicht dat je bovenin dat gedrocht hebt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Vaste mtb route nabij uitkijktoren in 'ere" hersteld
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Gisteren bij toeval door Herperduin gefietst met de tourfiets. Zag een bordje voor een mtb route. Mooie omgeving.
Wellicht een keer terugkomen met de mtb's.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Is ook een mooie route, met wel een gedeelte met los zand en klimmetjes. Tot nu toe 2x gereden, maar ik wil deze nog vaker gaan rijden.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Dan zou ik ook de toertocht-kalender goed in de gaten houden.

De vaste route is namelijk zo'n 18km en blijft voornamelijk aan de buitenrand van het gebied.
De toertochten in deze regio gaan vaak door/in Herperduin en dan heb je al snel het dubbele aantal kilometers.
Mijn club bijvoorbeeld organiseert op 2de Kerstdag de Kersttocht. Dan heb je zo'n 40km in Herperduin en heb je veel van het uitdagende werk dat dit gebied te bieden heeft wel gehad in 1 tocht.
Of op 19 januari de tocht van toerclub Oss.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

:-q
Met kerst wordt het niks, maar die van 19 januari zet ik even in de agenda.

En anders gewoon een weekendje kamperen bij de Heidsche Tip, dan kan ik de andere routes daar ook fietsen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Erg leuke route. Zat echter bij het motor cross terrein als snel op een singletrack die ik ben blijven volgen en kwam pas weer ergens bij de hoge rug de route weer op. Wat een singletracks liggen er in dat gebied zeg. Daar kun je makkelijk verdwalen 😁

Gele route de Reek ook gedaan en die was op zich best leuk. Alleen 2x melding bij politie kunnen doen van oa auto midden op het pad (gedumpt zonder kentekens) en iets verderop een paar grote jerrycans met ...afval ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie