Maashorst "Groene route"

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Thanks, dat is nu een handig kaartje! Ik wil nog een keer blauw/groen en rood fietsen. Dan weet ik nu dat ik de 2e 'afslag' moet hebben...

Wat ik eigenlijk nog mis is een verbindingsroute vanaf de naturistencamping weer terug naar de blauwe route ter hoogte van de Kerstsparlaan / vijverweg. Je skipt dat een wat saaier stuk van de groene route en pakt een wat leuker stuk van de blauwe ervoor in de plaats, o.a. het strava-segment 'langs het hek'.
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

Boekenkist schreef:Thanks, dat is nu een handig kaartje! Ik wil nog een keer blauw/groen en rood fietsen. Dan weet ik nu dat ik de 2e 'afslag' moet hebben...

Wat ik eigenlijk nog mis is een verbindingsroute vanaf de naturistencamping weer terug naar de blauwe route ter hoogte van de Kerstsparlaan / vijverweg. Je skipt dat een wat saaier stuk van de groene route en pakt een wat leuker stuk van de blauwe ervoor in de plaats, o.a. het strava-segment 'langs het hek'.
Klopt! Je kunt dan het beste op de kruising op de hoek bij de naturistencamping rechtsaf (Weversweg) in plaats van rechtdoor, en dan linksaf (Udensedreef). Dan kom je vanzelf bij de blauwe route uit waar het stuk richting de aansluiting met groen bij de Heische tip begint.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Gisteren groeneroute aangepast/verlegd nabij Schaiksedreef/Canonsberg.Begin "loopt" nog niet maar dat komt wel.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

scalpel1 schreef:Gisteren groeneroute aangepast/verlegd nabij Schaiksedreef/Canonsberg.Begin "loopt" nog niet maar dat komt wel.
Heeft dat verleggen tot gevolg dat die mooie brede grindpad langs de bosrand en het modelvliegveldje er uit is?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

scalpel1 schreef:Gisteren groeneroute aangepast/verlegd nabij Schaiksedreef/Canonsberg.Begin "loopt" nog niet maar dat komt wel.

Ik ben benieuwd, zal woensdag eens kijken wat er veranderd is en hoe het "loopt".

Dat korte, nieuwe stukje track door het molm, na de Palmenweg, loopt helaas ook nog steeds niet lekker. Dat wordt nog wat als het straks natter wordt in het bos.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

deefdeef schreef:
scalpel1 schreef:Gisteren groeneroute aangepast/verlegd nabij Schaiksedreef/Canonsberg.Begin "loopt" nog niet maar dat komt wel.

Ik ben benieuwd, zal woensdag eens kijken wat er veranderd is en hoe het "loopt".

Dat korte, nieuwe stukje track door het molm, na de Palmenweg, loopt helaas ook nog steeds niet lekker. Dat wordt nog wat als het straks natter wordt in het bos.
Dat is inderdaad een minder stukje. Haalt alle flow eruit. Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om daar ergens anders een alternatief te maken.
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Wat is er veranderd aan de groene route? Heb hem 26 augustus nog gereden en toen kwamen we nog langs het modelvliegveld.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

TMB schreef:
deefdeef schreef: Dat korte, nieuwe stukje track door het molm, na de Palmenweg, loopt helaas ook nog steeds niet lekker. Dat wordt nog wat als het straks natter wordt in het bos.
Dat is inderdaad een minder stukje. Haalt alle flow eruit. Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om daar ergens anders een alternatief te maken.
Het zou al schelen als daar die molm-laag wordt weggeschraapt denk ik.

@kenwel: sommige veranderingen kunnen snel gaan op de groene route :D
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Dat nieuw aangelegde stuk begint net iets voor de Schaijksedreef, waar je normaal naar dat parkeerplaatsje gaat en rechts houdt om langs dat huis te rijden waar die 2 honden altijd blaffen. Nieuwe stuk slingert dan wat en eindigt op en bestaand pad uit de groene route. Een stuk verderop, waar je eerst links naar dat brede grindpad ging, gaat de route nu rechtdoor. Heel dat brede grindpad is er nu uit. Je rijdt nu achter het vliegveld langs en komt weer op de route bij dat vage grindpad waar de route linksaf gaat richting de A50.

Ik vind het een hele verbetering weer. Goed werk Scalpel! Nu nog iets verzinnen op dat lange rechte stuk bij die naturistencamping vanaf dat betonpaden. :D
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

deefdeef schreef:Dat nieuw aangelegde stuk begint net iets voor de Schaijksedreef, waar je normaal naar dat parkeerplaatsje gaat en rechts houdt om langs dat huis te rijden waar die 2 honden altijd blaffen. Nieuwe stuk slingert dan wat en eindigt op en bestaand pad uit de groene route. Een stuk verderop, waar je eerst links naar dat brede grindpad ging, gaat de route nu rechtdoor. Heel dat brede grindpad is er nu uit. Je rijdt nu achter het vliegveld langs en komt weer op de route bij dat vage grindpad waar de route linksaf gaat richting de A50.
ja, ja... :~ :lol:

Tijd dat ik de groene route binnenkort zelf maar weer een keer fiets. Dan begrijp ik pas wat hier staat... :lol:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Boekenkist schreef:
deefdeef schreef:Dat nieuw aangelegde stuk begint net iets voor de Schaijksedreef, waar je normaal naar dat parkeerplaatsje gaat en rechts houdt om langs dat huis te rijden waar die 2 honden altijd blaffen. Nieuwe stuk slingert dan wat en eindigt op en bestaand pad uit de groene route. Een stuk verderop, waar je eerst links naar dat brede grindpad ging, gaat de route nu rechtdoor. Heel dat brede grindpad is er nu uit. Je rijdt nu achter het vliegveld langs en komt weer op de route bij dat vage grindpad waar de route linksaf gaat richting de A50.
ja, ja... :~ :lol:

Tijd dat ik de groene route binnenkort zelf maar weer een keer fiets. Dan begrijp ik pas wat hier staat... :lol:
Ik begrijp zonder te fietsen en m.b.v de Strava-log van "deefdeef" redelijk goed wat er daar veranderd is. Het pad door het stuk bos net voorbij de achterkant van modelvliegveld is bij een beetje nattigheid altijd een grote modderpoel. (De toertocht van de Voorsprong deed/doet dat stuk in tegengestelde richting. Daar ging je op een paar plekken bijna tot je as door de bagger en er om heen rijden was zo goed als onmogelijk) Dus of je daar nu zo blij mee moet zijn is maar de vraag.
Ik vind het o.a. daarom jammer dat het brede grindpad er uit is. Maar zolang die niet versperd is maakt het me niet uit. Zodra ik deze route eens rijd zal ik het oude traject volgen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik zal kijken of ik een plaatje kan maken van oud en nieuw.
Ik reed mezelf op dat nieuwe stuk bijna vast op een boomstam en takken. Ik wou automatisch de oude route volgen maar die was dus geblokkeerd :D

Qua nattigheid ga je gelijk hebben Tsji, dat nieuwe stuk was nu al vochtig, vergeleken met een nagenoeg droge route verder.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Ik zal kijken of ik een plaatje kan maken van oud en nieuw.
Ik reed mezelf op dat nieuwe stuk bijna vast op een boomstam en takken. Ik wou automatisch de oude route volgen maar die was dus geblokkeerd :D

Qua nattigheid ga je gelijk hebben Tsji, dat nieuwe stuk was nu al vochtig, vergeleken met een nagenoeg droge route verder.
Waar was de oude versie geblokkeerd. De oplossing om dat potentieel natte stuk te vermijden is om net na het rooster scherp linksaf te draaien en een stukje verder rechts zodat je op de "oude "manier" het modelvliegveldje passeert.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

Goed werk het is inderdaad een verbetering
Alleen het stuk van schaijk naar Zeeland verveelt, veel rechte brede paden
Voor de rest een mooie route. :-q
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

deefdeef schreef:Dat nieuw aangelegde stuk begint net iets voor de Schaijksedreef, waar je normaal naar dat parkeerplaatsje gaat en rechts houdt om langs dat huis te rijden waar die 2 honden altijd blaffen. Nieuwe stuk slingert dan wat en eindigt op en bestaand pad uit de groene route. Een stuk verderop, waar je eerst links naar dat brede grindpad ging, gaat de route nu rechtdoor. Heel dat brede grindpad is er nu uit. Je rijdt nu achter het vliegveld langs en komt weer op de route bij dat vage grindpad waar de route linksaf gaat richting de A50.

Ik vind het een hele verbetering weer. Goed werk Scalpel! Nu nog iets verzinnen op dat lange rechte stuk bij die naturistencamping vanaf dat betonpaden. :D
Bewoner had het verzoek de routes die langs zijn huis liepen te verleggen.Dat was nu mogelijk i.v.m. verplaatsen raster. Stop nu met verdere vrijwillige aanpassingen. Maashorst in uitvoering is met een voorstel van betaling/onderhoud gekomen waar we als M.V.T.O. eerst rond de tafel moeten gaan zitten
Plaats reactie