MTBroute Otterlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Grootste delen zijn Lunteren ... Wel jammer dat zo'n prof ook kiest voor langs plassen rijden .. geef dan tenminste het goed voorbeeld :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Profs, het zijn soms net mensen...
Hier staat niets.
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

gisteren ookk Lunteren gereden,lag er goed bij alleen het stuk na de Camping was erg slecht en kunnen we beter even vermijden.
Mtb Renkum
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Dit laatste weekend van januari 2021 zijn de routes en bossen van MTB Zuid Veluwe in lockdown. Bespaar je de moeite en blijf lekker thuis en voorkom een hoop modderige ellende, kapotte fietsen en kleding die niet schoon te krijgen is.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Nu kom ik niet vaak op Otterlo, maar vandaag ben ik hier weer geweest.
Blijkbaar is er nog steeds een omleiding want er hingen nog bordjes.
Nu zal ik iets gemist hebben, maar iemand die mij kan vertellen waarom er een omleiding is?

Het volgende heb ik gefietst:

Afbeelding

Maar als ik het rondje van MTBroutes ernaast leg dan is er dus veel meer te fietsen in die hoek?

Afbeelding
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Die omleiding is bij de Hartenberg (zorginstelling) neem ik aan? Dat is vanwege Covid. Het andere stuk dat je gemist hebt ligt in het verlengde van Area 51, maar daar ben je zo te zien voor het bruggetje richting Ede gegaan.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ja klopt. Gesloten ivm met Covid.
Staat of stond ook aangegeven op het hek waardoor je heen moet als je de trail op het terrein van de Hartenberg ( of 's Heerenloo heet het tegenwoordig) op gaat.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Precies, om de kwetsbare bewoners daar te beschermen. De omleiding is prima en voert je langs het hek over ouderwetse Veluwse paden.
Hier staat niets.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Jefro98 schreef: do 25 februari 2021, 07:37 Ja klopt. Gesloten ivm met Covid.
Staat of stond ook aangegeven op het hek waardoor je heen moet als je de trail op het terrein van de Hartenberg ( of 's Heerenloo heet het tegenwoordig) op gaat.
Ray gaat veel te hard om bordjes te lezen :lol:
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Area 51 lag er heerlijk bij vandaag! de klimmetjes zijn nu lekker pittig met die stammetjes/wortels.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bedankt voor de reacties.
Dus technisch gezien heb ik alles gefietst wat er legaal te fietsen is i.v.m. de omleiding? Afgezien van het verlengde van Area 51 na het bruggetje.

Op het pad van de omleiding, overigens niks mis mee, ouderwets ruig pad, zag ik wel een MTBer aan de andere kant van het hek fietsen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Miob schreef: do 25 februari 2021, 16:00 Area 51 lag er heerlijk bij vandaag! de klimmetjes zijn nu lekker pittig met die stammetjes/wortels.
Tijdens mijn rit bedacht ik me dat de andere kant op wellicht nog leuker zou zijn als je alle wortels in de afdaling hebt zitten.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Rayb81 schreef: do 25 februari 2021, 21:34 Bedankt voor de reacties.
Dus technisch gezien heb ik alles gefietst wat er legaal te fietsen is i.v.m. de omleiding? Afgezien van het verlengde van Area 51 na het bruggetje.

Op het pad van de omleiding, overigens niks mis mee, ouderwets ruig pad, zag ik wel een MTBer aan de andere kant van het hek fietsen.
Klopt!
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

We stonden dit weekend op de camping in Otterlo en de boswachter wist te melden dat het iedere week wel een keer raak is met een ongeluk. Zaterdag heeft mijn vriend nog een dame geholpen die afgevoerd werd met de ambulance. Zondag trof ik een gezin waarvan het meisje was gevallen in een bocht op area51. Fietsen gehuurd, te grote helmen meegekregen en er was ze ‘niet verteld dat het zo moeilijk was’. Hoewel ik met ze te doen had, is een beetje voorwerk ook niet zo slecht toch? Nou ja, het was heerlijk biken 🚴‍♀️
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik kan me best voorstellen dat wanneer je begint met MTBen en denkt dat het over vlakke brede bospaden fietsen is, dat je wel bedrogen uitkomt als dit soort paadjes voor je wiel opdoemen :wink:
Plaats reactie