MTBroute Otterlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Bram87 schreef: di 28 september 2021, 09:44ging af en toe op de grond in het bos zitten enz.
Ik kom vermoedelijk dezelfde meneer regelmatig op de Koeweg tegen als ik richting Otterlo rij. Zittend op het beton idd. Begeleiding/zorgverlening is altijd wel in de buurt. 's Heerenloo sla ik vaak over (ivm eigen route) dus op het pad heb ik 'm nog niet gezien.
Stamppot with weaksauce!
brianth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 25 december 2020, 21:53

Iemand een idee hoe de route er bij ligt en of Lunteren ook een beetje begaanbaar is? Ben hier een midweekje op vakantie en ideaal om deze routes is uit te proberen.
Of is het slimmer om uit te wijken naar mtb apeldoorn of mtb Rheden?
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Trails zijn prima, wellicht hier en daar een natte passage op een verbinding stuk.
Droogt nu hard op allemaal.
Gewoon lekker gaan fietsen en genieten.
brianth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 25 december 2020, 21:53

Top! Thanks voor je snelle reactie
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Hoe ligt de route er momenteel bij? Is het mul of valt het mee?
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

FreedomRanger schreef: za 21 mei 2022, 18:16 Hoe ligt de route er momenteel bij? Is het mul of valt het mee?
Om dan mijn eigen vraag maar te beantwoorden…

De route lag er prima bij. Het stuk bij ‘s Heerenloo was hier en daar wat mul en ook de ‘moeilijke’ lus bij de Zanding was net even iets pittiger door los zand.
Ik heb de route vandaag 2x achter elkaar gereden en dat was al met al een prima zondagochtend :)
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

voor het eerst gefietst samen met Lunteren, erg leuke baan! Helaas wel een beetje natter dan gehoopt :winkie:
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Is er iemand die enig inzicht kan geven in de algehele staat van al dit moois?

Volgende week wil ik misschien otterlo en lunteren fietsen :)
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Kurkdroog en veel mulle stukken.
Beetje regen van vandaag gaat daar niet veel verandering in brengen als het aankomende week weer zomers weer wordt.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik wou morgen gaan, maar dan weet ik in ieder geval wat ik kan verwachten.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Wauw, wauw, wauw!

Echt genoten vandaag

Lunteren vandaag voor het eerst gedaan, Otterlo en Ede voor de 2e keer, maar werkelijk waar perfecte omstandigheden.

Overal van genoten, aanrader!
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wil je zeggen dat er geen mulle stukken meer waren? Dat lijkt me nogal verrassend.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Rayb81 schreef: di 2 augustus 2022, 20:11 Wil je zeggen dat er geen mulle stukken meer waren? Dat lijkt me nogal verrassend.
Ik heb op 1 klim na nergens af hoeven stappen of een voetje aan de grond hoeven te doen dus heel erg mul was het niet.

Op de Roekel waren de bochten wat los (maar dan moet je ze ook niet aan de binnenkant rijden) buitenkant (zoals het hoort) ging uitstekend.
Ook wat verderop (volgens mij is dat nog steeds de Roekel) op de Hartenberg (dat complex voor begeleid wonen geloof ik) was ook nog wat los.
Op de Roekel is het trouwens alleen maar leuker geworden nu er wat meer uitgesleten is.

Area51 was ook uitstekend te doen, maar ook wel wat mul :-q

Dat lusje bij de camping van Lunteren was ook zeer vermakelijk en ook prima te rijden.

Ik ben op de hele ronde (Lunteren - Otterlo - Ede) 1 keer afgestapt en dat was op een klim in Lunteren.
Wat een muur is dat joh! :o

Ik geloof dat dat stukje De Belt heet (zeg maar linksboven 'het middelpunt van Nederland).

Daar kan je een paar keer moeilijk en makkelijk kiezen, als je de moeilijke pakt ga je meteen beneden rechts de bocht om en krijg je een klim van dik 15% hellingshoek (als het niet meer is) met een aantal balken erin bovenaan) die was teveel van het goede :D

De klimmetjes die verderop liggen waren ook geweldig.

Ik ben echt fan van Lunteren en Otterlo, snap er ook maar weinig van dat ze niet hoger staan in de rankings op MTBroutes.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Langs De Zanding, technisch stukje, is normaliter ook al snel mul. Vooral de 2e klim, die is in de zomer amper te doen. Area51, eerste paar klimmetjes idem dito.
Plaats reactie