MTBroute Otterlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

BBLF schreef: vr 5 maart 2021, 16:16 Wilde eigenlijk om bandenadvies vragen (morgen rondje rijden, nog nooit hier geweest).

Maar vraag me nu meer af wanneer het biggen seizoen is :~
Voor banden advies zou ik gewoon de ronde nemen :-q en wat de biggetjes betreft, deze doen helemaal niets, zo ook Pa en Ma doen niets....als je maar hard genoeg kan trappen :lol: :wink:
Alle gekheid op een stokkie....ik zou een allround banden profiel nemen :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

BBLF schreef: vr 5 maart 2021, 16:16 Wilde eigenlijk om bandenadvies vragen (morgen rondje rijden, nog nooit hier geweest).

Maar vraag me nu meer af wanneer het biggen seizoen is :~
Ik heb ze nog niet gespot, maar ik denk dat er al wel biggen rondlopen. Geen reden om niet te gaan fietsen wat mij betreft. Incidenten zijn gelukkig zeldzaam. Kans om iets te breken als je een bocht verkeerd inschat is groter.
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Thanks en Thanks :-D
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Ik zou niet op de Veluwe gaan fietsen. Veel te gevaarlijk :lol:
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

klaast schreef: vr 5 maart 2021, 20:36 Ik heb ze nog niet gespot, maar ik denk dat er al wel biggen rondlopen. Geen reden om niet te gaan fietsen wat mij betreft. Incidenten zijn gelukkig zeldzaam. Kans om iets te breken als je een bocht verkeerd inschat is groter.
Klopt, ik heb afgelopen woensdag bij zonsopgang de eerste dit jaar gezien. Deze maand is normaal gesproken de geboortegolf.

Kom heel vaak zwijnen met biggen tegen en nog nooit problemen gehad. In eerste instantie willen ze vluchten, ook als er kleintjes in de buurt zijn. Ze gaan alleen tot de aanval over als ze vinden dat ze in het nauw gedreven worden. Dan kunnen ze inderdaad gevaarlijk zijn, zeker de Keilers. Die kunnen met hun slagtanden flinke schade aanrichten. Dus lekker laten rennen en er niet achteraan gaan.

Een paar maanden geleden met een faunabeheerder gesproken en die gaf aan dat er een enorm overschot is. Jagers kunnen het afgeschoten wild niet kwijt aan de gesloten horeca en voelen er vaak niet veel voor af te schieten om het afschieten.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Nog meer wolven uitzetten dan maar. :wink:
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

awinkel schreef: vr 5 maart 2021, 22:45 Nog meer wolven uitzetten dan maar. :wink:
Nou, ik vond die 2 die ik pas tegen kwam eng genoeg....


Of had ik dat nou gedroomd? :D
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hoeveel armen heb je nog? :winkie:
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

2 linkerhanden. Is dat een indicatie? :lol:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

:D
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

2 jaar geleden heb ik de wolf gespot op de huidige kinderroute. Was in de winter in de sneeuw. Mooier kan ik het niet maken. Nog spannender wel ... :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En Roodkapje reed er zeker rond op een MTB? :D
Sindsdien schijnt Roodkapje nooit meer gezien te zijn...
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Er liep ook een wolf door het centrum van Bennekom dat is voor een wolf een pisstukje verder dus waarom niet.

Ondertussen zijn de meeste wolven die gezien worden stiekem honden.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Elvander schreef: za 6 maart 2021, 10:48 Er liep ook een wolf door het centrum van Bennekom dat is voor een wolf een pisstukje verder dus waarom niet.
Wolven zijn al diverse malen gezien in het gebied van de Zuid Veluwe (wildkamera's). Pas geleden nog bij NM op Planken Wambuis (mannetje en vrouwtje), zie ook Facebook. Wolven lopen al een aardig lange tijd te scharrelen rond de routes van MTB Zuid Veluwe en Veluwezoom.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Alleen was het dit keer tegen schemering en er was niemand in de buurt. De wolf scharrelde wat in het bos naar voedsel en ging toen in typische wolvendraf weer verder. Ben express nog een extra rondje gegaan om te checken of er niet toevallig iemand met z'n hond liep maar er was daarna niemand meer te zien.

Besef kwam ook later moet ik eerlijk zeggen. Ik fietste er langs en dacht nog wat gek dat beest daar zo in het bos helemaal zonder baasje ... En een tiental meters verder linkte ik kleur, grootte, stijl van lopen etc aan de wolf.

Jammer genoeg was het eenmalig ... :-?


Ik heb er overigens netjes melding van gemaakt en in die periode is de wolf meerdere keren gespot rond de Driesprong bij Ede in de bossen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie