MTBroute Otterlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Yup. Op de terugweg van de Zanding nog wel een redelijk leuke singletrack tot aan 's Heerenloo en als die weer open is, is dat ook wel de moeite.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

hanjovdberg schreef: ma 17 mei 2021, 16:01 Op de terugweg van de Zanding nog wel een redelijk leuke singletrack tot aan 's Heerenloo
Dat stukje vind ik ook heel leuk. Dat lijkt een beetje vals plat omlaag te lopen waardoor je gemakkelijk de snelheid erin houdt, en zo lekker in de 'flow' kan blijven.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Over flow gesproken, dat stukje singletrack tussen dat zaaddodende fietspad en de Zanding loopt ook als een malle. :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ja die is idd wel leuk. Bij die andere zeg ik bewust 'redelijk' leuk. Ik heb echt altijd dat ik daar ongeveer halverwege een soort van in gedachten verzonken raak door de eentonigheid. Al een paar keer mezelf op betrapt. Niet dat ik dan naast de track kom ofzo maar ik merk dat door het gebrek aan wat uitdaging we een soort van roes ontstaat ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

hanjovdberg schreef: ma 17 mei 2021, 17:28 Ja die is idd wel leuk. Bij die andere zeg ik bewust 'redelijk' leuk. Ik heb echt altijd dat ik daar ongeveer halverwege een soort van in gedachten verzonken raak door de eentonigheid. Al een paar keer mezelf op betrapt. Niet dat ik dan naast de track kom ofzo maar ik merk dat door het gebrek aan wat uitdaging we een soort van roes ontstaat ...

Zou ik op het stuk single track voor de zanding/voor de N310 niet proberen. Die bomen staan heel erg dichtbij :evil:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nee die heeft precies genoeg dingetjes om alert te blijven. Maar bij die ander heb ik daar serieus last van gek genoeg .. :-?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

hanjovdberg schreef: ma 17 mei 2021, 17:38 Nee die heeft precies genoeg dingetjes om alert te blijven. Maar bij die ander heb ik daar serieus last van gek genoeg .. :-?
Kan ik me heel goed wat bij voorstellen.

Edit: gister een poging gedaan. Veel te nat, ronde niet afgemaakt om de track te sparen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 17 mei 2021, 16:01 Yup. Op de terugweg van de Zanding nog wel een redelijk leuke singletrack tot aan 's Heerenloo en als die weer open is, is dat ook wel de moeite.
Ah, ik ga eens kijken. (Wel mijn eigen tip hanteren natuurlijk) Maar dikke kans dat ik dan Ede als hoofd route aanhoud en uitstapjes maak naar Papendal, Aera 51 👽, en de kinderroute. :tong
◼︎ Go round the outside.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vanavond rondje asfalt/gravel op de planning ivm regenval ...

Ik heb echter zo'n idee dat ik wel weet hoe de routes er over een paar dagen bijliggen :-{ :((
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

hanjovdberg schreef: ma 17 mei 2021, 17:43 Vanavond rondje asfalt/gravel op de planning ivm regenval ...

Ik heb echter zo'n idee dat ik wel weet hoe de routes er over een paar dagen bijliggen :-{ :((
Met de huidige voorspelling wordt het helemaal niets met de routes de komende 2 weken minimaal.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tis niet anders helaas. Klaagden we vorig jaar over te droge en mulle routes nu valt er genoeg neerslag om de hele zomer mee te overbruggen ... Voor de natuur niet slecht.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

De Zuid-Ginkel ligt er dan weer top bij. Als je zo goed als schoon wilt blijven kun je zo'n rondje 2x knallen;
(Edit; ik zie dat dit het Otterlo-topic is :tong )

Afbeelding
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Smithy schreef: di 18 mei 2021, 09:29 De Zuid-Ginkel ligt er dan weer top bij. Als je zo goed als schoon wilt blijven kun je zo'n rondje 2x knallen;
(Edit; ik zie dat dit het Otterlo-topic is :tong )

Afbeelding

Ja, als je hem zo inkort wel ja. Als je doorfietst tot aan de A12 is het stuk terug extreem regengevoelig.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik zag gisteren bij de Zonneoordlaan een behoorlijk grote groep mtbers uit Barneveld staan. Helemaal onder modder. Heb ze maar even vriendelijk bedankt :(( :-?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

''s Heerenloo heeft enorm geleden onder de droogte, ik ben vrij snel verder gegaan over het asfalt vandaag. Helaas.
Plaats reactie