Conditie van mtb routes op internet weergeven en bijhouden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bottecchia schreef: vr 13 december 2019, 17:34 Ik heb alleen kennis van de UHR op dit gebied. Maar kan me niet eens meer herinneren wanneer we in zo'n situatie de laatste keer hebben gevraagd om een keer een andere weekendbesteding te kiezen. Ergens in 2018?
6 januari 2018. Begin van de droge periode

https://www.facebook.com/MTBUtrechtsehe ... 598655208/
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

De andere keer (correct me if i'm wrong Bert) was een trail respect door dat er een hele zware storm huis had gehouden op onder andere de vuursche. Toen was het niet veilig en mogelijk om te fietsen. En er was nog een keer, dat na veel sneeuwval. Het ging regenen, waardoor de track echt een grote drek was.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Indoor trained zuigt, dat is iedereen wel met je eens. Maar je kunt er ook voor kiezen om op die sporadische verzoeken om weg te blijven (advies en dus hooguit 1 keer per jaar o.i.d) de weg op te gaan. De mtbers die ik ken rijden meer op de weg in de winterperiode dan in de zomer, BWR,s doen dit andersom en houden van blub raggen.
Je zou ook wat langere gravelrace achtige paden kunnen pakken, heb je toch bosgevoel en op continu tempo rijden is ook wat anders. En meestal is na 1 droge dag de uhr routes wel goed te doen, van t weekend droog dus zondag no problemo. Een actueel v.b voor als je onderhoud in Marum in toekomst gaat doen. Dinsdag hebben we water/blubkuilen op track hersteld op LV, afgeschraapt en mooi droog zand erin. Maar door de regen en er doorheen fietsen van afgelopen dagen blijft het water naar de zee dragen. Als je gaat rijden, dan wiel(en) liften bij plas of er doorheen en niet omheen anders wordt track breder.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Horsthil schreef: vr 13 december 2019, 19:17 De andere keer (correct me if i'm wrong Bert) was een trail respect door dat er een hele zware storm huis had gehouden op onder andere de vuursche. Toen was het niet veilig en mogelijk om te fietsen. En er was nog een keer, dat na veel sneeuwval. Het ging regenen, waardoor de track echt een grote drek was.
De Groote Storm was op 18 januari 2018. Dan komen we in een andere modus te staan. We volgen op zo'n moment de eigenaren en nemen geen eigen besluiten. Het is immers hun bos en hun routes. De eigenaren hebben de terreinen toen niet afgesloten. Wij sluiten in zo'n geval de routes ook niet af.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie