NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kamino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 1 november 2015, 13:01

Is het bekend hoe lang de omleiding op de Amerongse Berg nog gaat duren? Kwestie van dagen of weken?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kamino schreef:Is het bekend hoe lang de omleiding op de Amerongse Berg nog gaat duren? Kwestie van dagen of weken?
Een paar pagina's terug was er sprake van weken, afhankelijk van het weer.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Maar maakt dat uit? Is een prima omleiding, fietst lekker weg :).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kamino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 1 november 2015, 13:01

Kapitein Iglo schreef:Maar maakt dat uit? Is een prima omleiding, fietst lekker weg :).
Prima omleiding maar vind de originele route een stuk leuker. Een van de leukere stukken van de route wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Kamino schreef:Is het bekend hoe lang de omleiding op de Amerongse Berg nog gaat duren? Kwestie van dagen of weken?
Hopelijk tot na a.s. zaterdag, kan ik nog een keertje "bosracen"......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

De singeltrack na paal AM51 is ook afgesloten i.v.m. boswerkzaamheden. Nu gewoon weer rechtdoor over het kiezelpad de oude route volgen.
Dus zak maar zegge
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

HAAS-RENSWOUDE schreef:De singeltrack na paal AM51 is ook afgesloten i.v.m. boswerkzaamheden. Nu gewoon weer rechtdoor over het kiezelpad de oude route volgen.
Dit is een kortdurende omleiding, de bomen zijn al verzaagd en moeten alleen nog worden weggehaald.
Der_Rudi
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 09:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 2019

Lag er weer heerlijk bij vanochtend. Echt genieten van dit drieluik.
En wat een rust zo doordeweeks; dat moet ik vaker doen :)
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Kamino schreef:Is het bekend hoe lang de omleiding op de Amerongse Berg nog gaat duren? Kwestie van dagen of weken?
Kwestie van niets meer: het stuk boven het Berghuis (AM15-AM23) is weer open. Er zitten een paar kuilen in maar dat mag geen naam hebben. Kortom: de boswerkers zijn uiterst netjes met 'onze' routes omgegaan. Veel plezier!

Daar staat tegenover dat er een piepklein omleidinkje is van AM51-AM53, plaatselijk ook bekend als "track X". Hier liggen hele dikke bomen overheen die binnenkort worden weggehaald. De omleiding brengt je over de oude route, dus naar de zessprong met het bankje, tweede rechts en rijden maar.
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Aanstaande zondag ga ik met een paar vrienden vanuit Leersum routes rijden ( Amerongen , Leersum en stukje hoge Ginkel). heeft iemand toevallig een recente GPX van de gecomineerde tocht? Toch wel makkelijk als je de omgeving niet kent :) Ik fiets namelijk wel eens een routepaalte voorbij...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

buddow schreef:Aanstaande zondag ga ik met een paar vrienden vanuit Leersum routes rijden ( Amerongen , Leersum en stukje hoge Ginkel). heeft iemand toevallig een recente GPX van de gecomineerde tocht? Toch wel makkelijk als je de omgeving niet kent :) Ik fiets namelijk wel eens een routepaalte voorbij...
Niet 100% actueel meer, maar heb je een indicatie http://www.mtb-sport.nl/download/
Overigens kan je toch beter op de paaltjes (en omgeving) letten ipv turen op een GPS. Verder heb je die hier echt niet nodig, is goed aangegeven en kan niet missen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
the pink lady
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 27 november 2009, 11:35

Ik vind de omleiding super, die mag erin blijven.
Lekker een stukje knallen en geen single tracks.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

dubbelop schreef:Kwestie van niets meer: het stuk boven het Berghuis (AM15-AM23) is weer open. Er zitten een paar kuilen in maar dat mag geen naam hebben. Kortom: de boswerkers zijn uiterst netjes met 'onze' routes omgegaan. Veel plezier!
Ik zag gisteren dat de schade met een bladblazer te repareren is. Geweldig!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Het was wellicht een tikkie warm vandaag rond de middag maar desondanks heerlijk gefietst in Rhenen en Amerongen. Geen kip op het parcours :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Elvander schreef:Het was wellicht een tikkie warm vandaag rond de middag maar desondanks heerlijk gefietst in Rhenen en Amerongen. Geen kip op het parcours :)
Kippen kom ik niet vaak tegen. Wel roofvogels en af en toe een hert :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie