NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

funride schreef:
bouwpakket schreef:Bewust nog niet. Je hebt pas volgend jaar een nieuw vignet nodig. Maar op de een of andere manier moet iedereen meteen eentje hebben als die al beschikbaar is. Gevolg voorraden snel op en mensen die klagen dat ze geen vignet kunnen kopen. Nog 2,5 maand de tijd om wat te kopen. Tenzij je er nog geen eentje hebt voor dit jaar (wat ik me haast niet voor kan stellen)
ik zou juist denken dat je nu al je voorraad wil verkopen en je begin 2017 nog nieuwe bij kan laten drukken.
zo kan je tijdig inspringen op de vraag.
Als je in de eerste maand er een run ontstaat op die dingen zijn ze inderdaad zo op en gaan mensen zonder rijden.
En als mensen dat eenmaal doen (en niet gecontroleerd worden) kopen ze er ook geen een meer.
Eens.
Het ging mij erom dat niet iedereen per sé deze week een nieuw vignet wil scoren
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Heb er drie besteld vorige keer langs drie winkels geweest voor de groene waren ze steeds op !
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

Vandaag en gister op Amerongen en Leersem geweest en kan niets anders zeggen dan hulde aan het parcours, en de onderhoudsploeg! Wat een feest om hier te rijden, superlatieven komen te kort. ;-)
Als schoorlbiker wel wat gewend maar mis daar de briljante flow die hier op meerdere trails perfect is aangelegd en onderhouden!

Vandaag tevens nog een wit tellertje gevonden. Voor de eigenaar; noem het merk en type en ik stuur 'm naar je op.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

funride schreef:ik zou juist denken dat je nu al je voorraad wil verkopen en je begin 2017 nog nieuwe bij kan laten drukken. zo kan je tijdig inspringen op de vraag.
Als je in de eerste maand er een run ontstaat op die dingen zijn ze inderdaad zo op en gaan mensen zonder rijden. En als mensen dat eenmaal doen (en niet gecontroleerd worden) kopen ze er ook geen een meer.
Opgave 1: Hoeveel veronderstellingen en aannames staan er in bovenstaande alinea.
Opgave 2. Pas Ockhams scheermes toe en bepaal de kans dat de uitkomst van het aantal aannames tot een correcte voorspelling van de werkelijkheid leidt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Opgave 3 voor Bert: maak je punt meteen duidelijk.

:bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Op vertoon van vignet 2015/2016 dan het 2016/2017 vignet voor de normale prijs verkopen.
Heb je nog geen vignet 2015/2016 dan de mogelijkheid bieden de 2016/2017 uitvoering voor 2,50 euro extra aan te schaffen.
"Probleem" opgelost zonder nutteloze opgaves.................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Hoe ga je dat doen dan als je online je vignet wil kopen? Scan maken van je 2015-2016 stickertje? :winkie:
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Of je verkoopt ze gewoon pas vanaf halverwege december.
Gebruikersavatar
Hugofietst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 15:10
Mijn mountainbike: Scott Scale 940

Nee joh. Hartstikke leuk sinterklaascadeautje.
1. Fiets verkleed als mountainbike
2. Specialized Hardrock Sport 29
3. Scott Scale 940
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

En als ik nu gecontroleerd wordt en ik heb de nieuwe en de 'oude', welke moet ik dan laten zien :~






(pffft, koop gewoon een vignet. Als die toevallig groen is, koop dan eind december een oranje. €7,50, waar hebben we het over? Het komt allemaal ten goede aan die fantastische routes die er nu liggen en dat is mij wel wat meer waard!!!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

bert l. schreef:
funride schreef:ik zou juist denken dat je nu al je voorraad wil verkopen en je begin 2017 nog nieuwe bij kan laten drukken. zo kan je tijdig inspringen op de vraag.
Als je in de eerste maand er een run ontstaat op die dingen zijn ze inderdaad zo op en gaan mensen zonder rijden. En als mensen dat eenmaal doen (en niet gecontroleerd worden) kopen ze er ook geen een meer.
Opgave 1: Hoeveel veronderstellingen en aannames staan er in bovenstaande alinea.
Opgave 2. Pas Ockhams scheermes toe en bepaal de kans dat de uitkomst van het aantal aannames tot een correcte voorspelling van de werkelijkheid leidt.
Ach dan doe je er toch niks mee.......net als blijven beweren dat online verkoop niet werkt.
Zelfs als er op dit forum/facebook/vrijwilliger pagina al heel vaak naar gevraagd is.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Er word niet gezegt dat online verkoop niet werkt, maar dat hier een kostepost aan zit. En dat, dat geld dus niet naar de route gaat. Er zijn een aantal bedrijven die op eigen initiatief de vergunning opsturen dus er is wel een online/telefonisch verkoop. Als jij een gratis online verkoop kunt opzetten incl. Distributie dan is Bert jouw erg dankbaar. :bier:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

naze1975 schreef:Er word niet gezegt dat online verkoop niet werkt, maar dat hier een kostepost aan zit. En dat, dat geld dus niet naar de route gaat. Er zijn een aantal bedrijven die op eigen initiatief de vergunning opsturen dus er is wel een online/telefonisch verkoop. Als jij een gratis online verkoop kunt opzetten incl. Distributie dan is Bert jouw erg dankbaar. :bier:

Dan laat je mensen er toch €10,- online voor betalen, als ik iets bij een webshop koop betaal ik ook bezorg kosten.
Daarnaast zou je ook aan een vignet in de vorm van QR kunnen denken of één die je kan downloaden/mailen.
zelfs mijn vliegticket krijg ik tegenwoordig op mijn telefoon.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Michiel van de Grift
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 19:56

Je vergeet volgens mij een aantal zaken. Het is misschien makkelijk om een webshop op te zetten. Maar dan begint het pas. Dan heb je nog iemand nodig die de vignetten in een envelop stopt. Postzegel plus adresetiket erop plakt en naar de post brengt etc. En dat elke dag, jaar in jaar uit. Daarnaast krijg je nog een helpdesk, die mailtjes mag beantwoorden over niet op tijd geleverde of kwijtgeraakte post etc. Wie moet dat gaan doen? Vrijwilligers? Daar is de lol snel af. Uitbesteden dan? Dat ga je niet redden met €10,-

Qr ding of app op de telefoon lijkt mij ook wel wat.
Let your riding do the talking.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Klopt voor groot deel wel wat je zegt Michiel, maar wordt nu bij voorbaat al afgekapt (althans die indruk laat iemand :wink: sterk achter).
Zou je het met de groep vrijwilligers oppakken, dan is best aardige klus en niet te onderschatten. (soort van rooster oid).
Maar is het geen optie om verkoop van de sticker onder te brengen bij aantal bestaande webshops, zou bijna te mooi om waar te zijn als het bij wijze van spreke bij een bol.com, Futurumshop, Mantel etc. als extra artikel te bestellen is. En misschien is dat voor die 2,50 extra te realiseren.
Overigens als enkele van de huidige verkooppunten dit al opsturen en dit misschien wat breder bekend gemaakt wordt, dan heb je bijna een soort van webshop.....

Laatste / mooiste optie: Lid worden van MBC Midden Nederland, daar zit de sticker bij het lidmaatschap inbegrepen en wordt keurig netjes thuis gestuurd. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie