NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

OK, duidelijk verhaal. Wil wel een mooie (droge) UHR tonen aan mijn maatjes.......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Zaterdag prima, verwachten jullie morgen ochtend problemen?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Laten we het even omdraaien. Als de regen niet was gevallen had je grotere schade aan het parcours gedaan dan als je nu gaat rijden tijdens de regen. De droogte zorgde voor meer erosie dan dat het kleine beetje vochtigheid momenteel gaat doet.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

^^^
Oftewel gewoon gaan fietsen morgen ochtend.
Zonder regen vannacht zal het op de trails al weer bijna gaan stuiven.
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Goed om te horen, bedankt mannen!

EDIT: Heerlijk gefietst, lag er uitstekend bij!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2075
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Hoe is de staat van het stukje Ginkelduin eigenlijk? Nog steeds zo'n zandbak? Door een gebruiken armpje en daarna vakantie ben ik al een tijd niet geweest. Weer zin om die kant op te gaan!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef:Weer zin om die kant op te gaan!
Weerzin?


Dan moet je inderdaad niet gaan!


:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2075
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

:-)

Hoogstens wat weerzin tegen mul zand. Makkelijk te vermijden door het rondje Leersum over te slaan. Vraag is, is dat nodig?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

38x10 schreef:Hoe is de staat van het stukje Ginkelduin eigenlijk? Nog steeds zo'n zandbak? Door een gebruiken armpje en daarna vakantie ben ik al een tijd niet geweest. Weer zin om die kant op te gaan!
Na gisteren zal het echt geen zandbak zijn. Zeist was gisteren lekker verzadigd bijvoorbeeld.
Waar woke is, is vuur
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Gisterenmiddag Leersum gefietst: lag er perfect bij!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2075
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Top. Hopelijk kan ik er vanmiddag even tussen sneaken
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lag er super bij, m'n marathonmaatje uit Limburg (met flinke staat van dienst) was blij verrast over de parcoursen en toch ook de hoogteverschillen. Vond het meer dan de moeite om zo'n eind in de auto te zitten, dus zegt toch wel iets over de trails :-q
Net niet de complete UHR5 kunnen doen (6 km "verzaakt"), want die ene hele rode vlek op de buienradar die..... Inderdaad precies boven ons en barste het onweer en slagregens los.
Zag vanaf fietspad terug dat het flink nat werd, maar droogt hopelijk weer vlot op. Voorlopig even laatste ritje op de UHR, even in de revisie :(( en dan er weer vol tegen aan.
Verveel me nog steeds niet op de UHR :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Succes Fred!!!
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2075
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

UHR was verrassend nat vandaag. Geen #trailrespect nat, maar zeker niet droog. De "oude crossbaan" lag er daarom misschien juist wel het beste bij.

Zelf een beetje voorzichtig gedaan. Was de eerste keer sinds twee maanden weer op de heuvelrug, en de vorige keer brak ik een bot. Onbewust ging er daarom soms toch een rem op. Desalniettemin plezier gehad!
En wat is die kombochten afdaling gaaf geworden zeg!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Fred (mtb-sport) schreef:.....want die ene hele rode vlek op de buienradar die.....
Die rode vlek had ik even gemist. Vorige week was weer zo goed bevallen dat ik vandaag nog een keer ging voor een retourtje vanaf Rhenen met Amerongen, Leersum en Hoge Ginkel als tussenstops. Het weerbericht dat ik had gezien kwam tot 1,5mm regen en er vielen inderdaad even een paar druppels onderweg op de snelweg. Maar bij Rhenen was het droog en het baantje lag er weer heerlijk bij. Lekker enthousiast vertrokken dus en na dit pretrondje door naar Amerongen.

In de loop van het eerste stuk kwam ik wat kleine plasjes tegen. Is hier vanmorgen toch nog een buitje gevallen dacht ik nog. Maar de hoeveelheid plasjes nam toe en bij Leersum werden het plassen. De één na de ander. Verbazing over al dat water was mijn deel en licht teleurgesteld ben ik maar van de route afgestuurd om via het Let de Stigter pad terug te keren. Daar kwam ik op een paar stukjes waar ik nog nooit geweest was. Mooi pad en ik kwam er zelfs nog twee keer van de grond los op een soort mini springschansjes (WTF...op een regulier fietspad?!?). 8)

Langs de route bij Amerongen zag het er eigenlijk allemaal weer prima uit dus toch weer teruggestuurd. Amerongen lag er zo goed bij dat ik die ronde toen nog maar een keer in zijn geheel heb gedaan. Lekker twee keer genieten van die mooie afdalingen! Als toetje nog een keer Rhenen en zo kon ik toch nog helemaal voldaan huiswaarts.
Plaats reactie