NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

38x10 schreef: do 7 november 2019, 17:33 Helder! Dan sta ik gewoon netjes geparkeerd waar het mag! :P

Nooit opgevallen dat er zoveel illegaal geparkeerd werd trouwens
Als je daar afslaat zal je zien dat aan de rechterkant de heel brede berm eruit ziet als een parkeerplaats. Staat op zondagochtend helemaal vol. Soms staat er zelfs een bus :o
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Parkeerplaats SBB parkeer ik ook altijd.
Is idd erg druk als je later komt.

Het gras is parkeerplaats, het stuk verderop tegenover het huis is dat niet.
Heb een keer iemand van SBB gesproken die vertelde dat het geen officiële parkeerplaats is maar dat het wordt gedoogd.

En Leersum is sowieso zwaar met al die zware klimmen achter elkaar :D
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

bouwpakket schreef: do 7 november 2019, 17:36
38x10 schreef: do 7 november 2019, 17:33 Helder! Dan sta ik gewoon netjes geparkeerd waar het mag! :P

Nooit opgevallen dat er zoveel illegaal geparkeerd werd trouwens
Als je daar afslaat zal je zien dat aan de rechterkant de heel brede berm eruit ziet als een parkeerplaats. Staat op zondagochtend helemaal vol. Soms staat er zelfs een bus :o
Ik was in de veronderstelling dat dat de officiële parkeerplaats was, heb daar ook al een aantal keer geparkeerd. Op google maps ziet het er ook uit alsof dat punt de parkeerplaats is. Kan helaas niet met google street view de weg inkijken, dus ik weet niet helemaal wat jullie bedoelen met parkeren aan de Utrechtse baan, lijkt mij een vrij smalle weg met een alleen een fietspad er langs?

Overigens snap ik niet wat het probleem is met parkeren zo dicht mogelijk bij de route, als je toch al een eind hebt gereden om bij een route te komen waarom zou je dan verder weg parkeren? Ik kom juist voor de route niet om op saai asfalt te fietsen? Iedereen was zo aan het zeuren dat de routes niet uitdagend genoeg zijn en dan gaat men verder weg parkeren om eerst een stuk over asfalt te fietsen??

Als je in de buurt woont, lijkt me logisch dat je niet eerst in de auto stapt, maar als je 100 km moet rijden snap ik het punt niet.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Als je met je auto het fietspad oversteekt, dan is de parkeerplek iets verderop rechts. Op het stuk daarvoor staan ook altijd auto's, maar moet zeggen dat dit er ook gewoon uitziet als een parkeerplek. Misschien dat een deel parkeerplaats is en een deel daarop is gaan lijken?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

38x10 schreef: do 7 november 2019, 18:16 Als je met je auto het fietspad oversteekt, dan is de parkeerplek iets verderop rechts. Op het stuk daarvoor staan ook altijd auto's, maar moet zeggen dat dit er ook gewoon uitziet als een parkeerplek. Misschien dat een deel parkeerplaats is en een deel daarop is gaan lijken?
Wij hebben met elkaar die parkeerplaats gecreëerd
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

De verwarring wordt ook versterkt doordat er bij de weg een P bordje staat. Vervolgens lijkt die berm op een P en weet je niet dat je dus niet op de P staat. Ik sta dus op de verkeerde plek, maar ach als de massa het ook doet he...dan lopen we gewoon mee natuurlijk :wink:
Ga er de volgende keer eens op letten
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand die een inschatting kan maken hoe het bos er morgen bij zal liggen?

Hier in Ams is een aardig bakkie gevallen, weet niet hoe het daar is?
Anders wacht ik wel een dag.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Geen idee hoe het daar is, maar Ede lag er dikke prima bij vandaag.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik gok dat het er morgen weer prima bij ligt.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mbt wel parkeren in de buurt:
Als je de N225 binnen de bebouwde kom van Leersum pakt, ruimte zat en kan je na afloop bakkie/taart doen bij restaurant Darthuizen.
Je kan ook bij Barbecue restaurant de Heuvelrug op de Scherpenzeelseweg in de ochtend parkeren (eters kom toch later dan 95% aanvangstijdstip fietsen) en vanaf daar zit je zo op Leersum en met paar km op Amerongen.
Keuze zat voor wie wel wil :winkie:
Horsthil schreef: do 7 november 2019, 15:45Misschien moet ik aan dorpsgenoot Fred een voorbeeld nemen en ook uit Soest komen fietsen. Verschil is alleen dat ik niet zo goed als Fred ben
Te veel eer, zeker op dit moment.............moet weer eea gebeuren na "foute" periode
(maar vanaf ons mooie Soest kan je lekker beschut die kant op, routes kan je op mijn Strava wel zien).
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Tegenwoordig parkeer ik ook wel eens bij park Ginkelduin als ik Amerongen icm Hoge Ginkel wil rijden, vanuit park Ginkelduin zit je zo op het unieke stuk van Hoge ginkel om daarna Amerongen te rijden en aan het eind van de rit te eindigen met de Snakerun als toetje :D
Ik heb altijd geleerd dat je moet eindigen met een afdaling, Bergweg sta ik eigenlijk nooit omdat je dan altijd die kl*te klim als laatste stuk hebt.

Voor Leersum spreekt het natuurlijk voor zich dat ik ook bij Ginkelduin parkeer, al wil ik hem ook wel eens bij de P langs de Scherpenzeelseweg/LdS neerzetten om te starten met het stukje vergeten trail en daarmee ook te eindigen.

Vroeger zette ik hem voor rondje Leersum bij de P Natuurspeelbos of bij SBB maar hiermee mee gestopt omdat ik Ginkelduin niet het leukste stuk vind om mee te eindigen (zeker als je de benen al voelt ;) )
Laatst gewijzigd door funride op do 7 november 2019, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

38x10 schreef: do 7 november 2019, 15:48 Je bent wel meteen lekker warm ja! :-)

EDIT2: mogelijk dat ik de auto ook eens probeer te parkeren bij SBB/Leersumseveld (ietsje ten noorden van die andere "P"). Heeft als voordeel dat deze nog dichterbij de afslag is (ietsje minder lang in de auto) en dat je iets langer warm kan rijden over Let de Stigter pad en vlakker deel parkoers voordat je aan de bak moet. Ik vrees alleen dat deze "P" eerder drukker dan minder druk is dan die vlakbij de rotonde...
Lekker warm ben je ook als je op de P&R bij de afrit Maarsbergen parkeert en vanaf daar naar het LdS fietst. Vooraf warm vanwege het infietsen en na afloop warm vanwege de aanwezigheid van La Place.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Die zogenaamde berm langs de Maarsbergenseweg is volgens Open Street Map gewoon een parkeerplaats. Zowel de UHR MTB site als MTB-routes gebruiken OSM als ondergrond voor hun kaarten. Deze P staat wellicht al heel lang zo op die kaart en het terrein wordt al heel lang als zodanig gebruikt. Na verloop van tijd wordt een feit een recht en zou de gemeente een verkeersbesluit moeten nemen om de feitelijke situatie te veranderen. Dat kunnen ze doen, daarna een bord plaatsen en dan handhaven. Maar zonder dat lijkt mij handhaven lastig.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Volgens mij is het ook meer een ventweg dan een berm.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

OSM is voor de boven ons gestelde overheid natuurlijk nooit leidend. Jij en ik kunnen een Parkeerplaats in OSM prikken waar we willen. "Daar trappen wij niet in, meneer".

https://goo.gl/maps/Ei1vSr2Q9kwosLwY8

Dit is natuurlijk gewoon een berm gelegen tussen de provinciale weg en het fietspad. De officiële parkeerplaats ligt iets verderop naast de Utrechtse Baan direct aan de MTB-route Leersum. Gek genoeg is die vaak niet helemaal vol, terwijl de berm dan al uitpuilt. Zal iets met kuddegedrag te maken hebben.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie