NP Utrechtse Heuvelrug - Amerongen - Leersum - Hoge Ginkel
-
- Pro Biker
- Berichten: 944
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Retour pad is blijkbaar geen optie.
Is erg jammer en een tekortkoming in HS situatie. Want die vraagt om meermaals gereden te worden. Omdat die zo uitzonderlijk en uitdagend is; er is veel te leren .
Hier is dus een grens bereikt met wat je kan bouwen op de UHR Amerongen als een rondgaande route. Omdat het niet past in het karakter van het overige deel van de route. Er is veel geschaafd en geshaped aan het originele hoogteprofiel. Een bmx-er kan er ook zijn lol vinden lijkt me.
Als het uitdagende stuk korter is zijn wordt de aandrang om het nog een keer te rijden minder.
Ben ik niet voor maar zoekend naar een oplossing.
Ik denk dat de stap voor zo'n aanleg op deze locatie te snel is genomen. in de voortgaande ontwikkeling van mtb routes op de UHR.
Is erg jammer en een tekortkoming in HS situatie. Want die vraagt om meermaals gereden te worden. Omdat die zo uitzonderlijk en uitdagend is; er is veel te leren .
Hier is dus een grens bereikt met wat je kan bouwen op de UHR Amerongen als een rondgaande route. Omdat het niet past in het karakter van het overige deel van de route. Er is veel geschaafd en geshaped aan het originele hoogteprofiel. Een bmx-er kan er ook zijn lol vinden lijkt me.
Als het uitdagende stuk korter is zijn wordt de aandrang om het nog een keer te rijden minder.
Ben ik niet voor maar zoekend naar een oplossing.
Ik denk dat de stap voor zo'n aanleg op deze locatie te snel is genomen. in de voortgaande ontwikkeling van mtb routes op de UHR.
Geinterresseerd in mountainbiken. Bochtenridder 1e klas
- 38x10
- Pro Biker
- Berichten: 1189
- Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3
Ik weet niet of ik je helemaal kan volgen, maar de oplossing lijkt me niet om de trails weer minder leuk te maken iig!
Mij lijkt die eerder hier geopperde stoeltjeslift wel wat, maar als het ooit mogelijk gaat worden om optionele (retour)lusjes aan te leggen word ik ook heel blij.
Alle vertrouwen in de trailcrew overigens. Deze wens van velen (denk ik toch) is dan ook geen kritiek op hen.
Mij lijkt die eerder hier geopperde stoeltjeslift wel wat, maar als het ooit mogelijk gaat worden om optionele (retour)lusjes aan te leggen word ik ook heel blij.
Alle vertrouwen in de trailcrew overigens. Deze wens van velen (denk ik toch) is dan ook geen kritiek op hen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Ik ben ook wel voor een paar off camber bochten op dat lijntje. En dan is de lol voor de meesten er toch ook wel weer af 

Vrij naar Void: waarschijnlijk de beste op het forum
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9460
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
De oplossing van Bouwpakket lost alle problemen op.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.
link: FB informatiepagina
link: FB vrijwilligerspagina
link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
link: kaart met álle routes incl. álle verbindingen
link: FB informatiepagina
link: FB vrijwilligerspagina
link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
link: kaart met álle routes incl. álle verbindingen
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
- Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE
ik denk dat het ook wel een soort van onwetendheid is.
Meestal LOOP ik daar wel een keertje extra omhoog en zie er dan veel over het wandelpad terug fietsen. Als ik er dan wat van zeg is de meest gehoorde reactie; Ja weet ik! maar wie heeft er nou last van?..... (overigens ook lycra boys)
Ik vind het ook wel een gemiste kans dat er geen terug rij lijntjes zijn op de UHR, niet specifiek voor HS maar ook ander stukjes die je best nog een keer zou willen rijden.
Nu loop of fiets ik daar altijd tegen de richting terug omhoog om het nog een keer te rijden.
In Nederland denken we nog erg in rondjes, in bijvoorbeeld UK in trails die tot een rondje te lussen zijn waardoor het je veel makkelijker maakt korte sectie meerdere keren achter elkaar te rijden.
wellicht is dat stap trails 3.0 in Nederland.

Meestal LOOP ik daar wel een keertje extra omhoog en zie er dan veel over het wandelpad terug fietsen. Als ik er dan wat van zeg is de meest gehoorde reactie; Ja weet ik! maar wie heeft er nou last van?..... (overigens ook lycra boys)
Ik vind het ook wel een gemiste kans dat er geen terug rij lijntjes zijn op de UHR, niet specifiek voor HS maar ook ander stukjes die je best nog een keer zou willen rijden.
Nu loop of fiets ik daar altijd tegen de richting terug omhoog om het nog een keer te rijden.
In Nederland denken we nog erg in rondjes, in bijvoorbeeld UK in trails die tot een rondje te lussen zijn waardoor het je veel makkelijker maakt korte sectie meerdere keren achter elkaar te rijden.
wellicht is dat stap trails 3.0 in Nederland.

https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro Biker
- Berichten: 944
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Dat lusjes fijn zijn is duidelijk. Het moet wel kunnen/mogen op het terrein waar de route ligt.
Tijd is er ook rijp voor.
Een deel van de routes zijn voortreffelijk voor elkaar. Hebben een of meermaals per jaar onderhoud nodig. En dat is het dan.
Uitbreiding en waar mogelijk doorsteekjes/afkortingen en lussen aanleggen zou mooi. Dan kun je ook op mtb nivo differentieeren. Zoals het technisch hoekje op Lage Vuursche.
Terzijde: deze mist mijns inziens een retourpaadje
Tijd is er ook rijp voor.
Een deel van de routes zijn voortreffelijk voor elkaar. Hebben een of meermaals per jaar onderhoud nodig. En dat is het dan.
Uitbreiding en waar mogelijk doorsteekjes/afkortingen en lussen aanleggen zou mooi. Dan kun je ook op mtb nivo differentieeren. Zoals het technisch hoekje op Lage Vuursche.
Terzijde: deze mist mijns inziens een retourpaadje
Geinterresseerd in mountainbiken. Bochtenridder 1e klas
-
- All rounder
- Berichten: 104
- Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58
Ik zag vandaag ook een heel groepje bovenaan Harry Slinger van buiten de route de track opkomen. Ga je niet voorkomen lijkt me. Zelf vind ik het de ultieme beloning na een stuk trappen maar als hij erop zit is er toch ff die leegte 
No matter how slow you go, you are still lapping everybody on the couch!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
- Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE
Glentress is wel het meest compacte, maar veel plekken in Wales/UK waar ik ben geweest is dit ook zo.
de basis zijn vaak meerdere routes die elkaar kruizen waardoor er tal van mogelijkheden ontstaan.
Daarnaast zijn er naast de jumplijntjes die er zijn wel vaak directe terug rij/loop lijnen.
Ook zitten trails als HS vaak in het bikeparkje /skills area wat je in veel trails daar onderweg tegenkomt, deze kill area's zijn vaak als kort klein lusje aan de route te rijden (zoals de fortune coockie trail op de Posbank)
Eigenlijk moet je voorstellen dat je Leersum, HG en Amerongen niet aan elkaar legt maar door elkaar heen.
bijkomend voordeel hiervan is ook nog eens dat je veel minder bos gebruikt

https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro Biker
- Berichten: 944
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Zo'n fijnmazige route structuur is in Nederland geen bos maar een bikepark. Is in nederland ook mogelijk. Dan moet je nu vooralsnog wel lappen.
3.0 over 5 jaar?
.
3.0 over 5 jaar?
.
Geinterresseerd in mountainbiken. Bochtenridder 1e klas
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3179
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Cube AMS 120
Eureka!

Chase good times, not PB's: https://enduro-mtb.com/en/strava-opinion/
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4928
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V1 & V4, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion
Ede heden
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripley V1
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripley V1
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
- Willem Altes
- Extreme Biker
- Berichten: 828
- Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26
In Glentress ga je daarom met Go Ape de boom in:

