NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

Vandaag lag het drieluik er prima bij, bijna modderloos. Aangezien ik niet van verliezen houd sla ik de ouderjaarstrekking over en heb ik een straatje nieuwe vignetten gekocht, elke dag prijs in 2020.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

:lol:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

spiked schreef: do 19 december 2019, 18:22 Vandaag lag het drieluik er prima bij, bijna modderloos. Aangezien ik niet van verliezen houd sla ik de ouderjaarstrekking over en heb ik een straatje nieuwe vignetten gekocht, elke dag prijs in 2020.
:D :-q
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Routes lagen er gisteren prima droog bij. Lokaal wat zuigende ondergrond of zachte plekken maar mocht niet echt naam hebben. Op Leersum zag het er uit dat op enkele plekken net blad verwijderd was wat de route ten goede komt want daar onder was het vrij nat.
Overigens zag je wel op meer plekken dat door het rijden blad wel wat van de route gaat maar plekken waar mensen er net naast komen je zachte/humeuze plekken krijgt.
Onder het rijden weinig mensen gezien maar als je dan een tijdje op de parkeerplaats aan de Bergweg staat komen er toch aardig wat mensen voorbij.
Harry de Slinger 2.0 is/blijft misschien wel het leukste stuk route van Nederland al kwam ik bij een hogere kom die stopte aan de rechterkant van de route niet helemaal goed uit om vervolgens mij 2 dunnere boompjes maar onderuit te gaan i.p.v. 1 van de boompjes te raken. Voor volgende keer de uitdaging te blijven zitten en beter te sturen :D .
Ik gok dat er geen makkelijk legale mogelijkheid is om Harry de Slinger een paar keer achter elkaar te rijden is?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

RalfHorst schreef: vr 20 december 2019, 16:45 Ik gok dat er geen makkelijk legale mogelijkheid is om Harry de Slinger een paar keer achter elkaar te rijden is?
Omhoog lopen over het brede wandelpad en vooral NIET door de heide. Andere optie is een wat groter rondje fietsen waardoor je onderaan de klim van de Elsterberg komt. Lees maar een paar bladzijdes terug, daar staat een hele discussie inclusief legale alternatieven
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Ah gevonden pagina 483 :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

RalfHorst schreef: vr 20 december 2019, 16:45 Voor volgende keer de uitdaging te blijven zitten en beter te sturen :D .
Voor de volgende keer de uitdaging om de hele afdaling te blijven staan, te sturen en te flowen :D
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Dat is inderdaad nog een betere nuancering :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Onderaan waar je op 5 meter van het fietspad bent linksaf. Volgende fietspad weer linksaf en dan ben je weer terug op de route.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bouwpakket schreef: vr 20 december 2019, 18:07
RalfHorst schreef: vr 20 december 2019, 16:45 Voor volgende keer de uitdaging te blijven zitten en beter te sturen :D .
Voor de volgende keer de uitdaging om de hele afdaling te blijven staan, te sturen en te flowen :D
Ga jij nou rijles geven :o
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: vr 20 december 2019, 20:20
bouwpakket schreef: vr 20 december 2019, 18:07
Voor de volgende keer de uitdaging om de hele afdaling te blijven staan, te sturen en te flowen :D
Ga jij nou rijles geven :o
Ik zit al 2 jaar op die les van jou te wachten..... heb ondertussen zelf ook maar wat geoefend
rider
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 15 maart 2007, 09:47

Vandaag mijn voorwiel op de parkeerplaats laten staan. Het gaat om de parkeerplaats aan de N226/Maarsbergseweg te Leersum.
Het gaat om handgespaakt wiel met DTSwiss 240 naaf en Ryde Trace velg. Ik ben nog een keer terug gereden naar de parkeerplaats maar toen was het wiel ter goede trouw door een mede biker meegenomen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

rider schreef: za 21 december 2019, 20:02 Vandaag mijn voorwiel op de parkeerplaats laten staan. Het gaat om de parkeerplaats aan de N226/Maarsbergseweg te Leersum.
Het gaat om handgespaakt wiel met DTSwiss 240 naaf en Ryde Trace velg. Ik ben nog een keer terug gereden naar de parkeerplaats maar toen was het wiel ter goede trouw door een mede biker meegenomen.
Hou de Facebook pagina van de UHR even in de gaten, wie weet duikt het wiel daar op! En bel morgen even naar de Proloog in Amerongen, daar geven mensen ook nog wel eens gevonden voorwerpen af.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik ben wel eens een kind of twee vergeten op een parkeerplaats, maar een wiel is me nog nooit gelukt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bert l. schreef: zo 22 december 2019, 10:50 Ik ben wel eens een kind of twee vergeten op een parkeerplaats, maar een wiel is me nog nooit gelukt.
Heten jouw kinderen toevallig Hans en Grietje?
Plaats reactie