NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik had pas mijn telefoon op het dak van mijn auto laten liggen bij vertrek. Gelukkig had iemand hem gevonden 2km verderop. Maar dan heb je wel igg een baal moment.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Die ene heette Klein Duimpje en die anderen weet ik niet meer.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag kwam ik over de weg en via de gravelpaden langs de route Amerongen. Maar wat een drukte ondanks de nattigheid zeg :~

Het zal wel net gekund hebben volgens velen maar snappen doe ik het niet. Heb toch zelf maar de weg en gravelpaden gepakt. En zelfs daar was ik behoorlijk smerig van ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

We moeten serieus naar een cultuuromslag toe. Vroeger was dit gedrag nog wel toelaatbaar maar met de nieuw gegraven routes heb ik momenteel medelijden met elk crewlid.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Vandaag elders op de UHR wat gewerkt. Had ergens een klein kuiltje waar water in bleef hersteld, maar toen ik even later terug kwam zaten er direct dikke moddersporen in, omdat men met natte banden van een breed pad af kwam en een zeer natte weg kruiste. Zuur, maar ja. Voordeel van dit weer is wel, dat je alle slechte plekken ziet en kan verbeteren. Nadeel is de drukte. Zijn gewoon veel te veel mensen op een fiets in het bos. Dat kan die route bijna niet aan op sommige punten.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Giant-E schreef: ma 23 december 2019, 20:35 We moeten serieus naar een cultuuromslag toe. Vroeger was dit gedrag nog wel toelaatbaar maar met de nieuw gegraven routes heb ik momenteel medelijden met elk crewlid.
Beetje natte toplaag kan echt geen kwaad. Ziet er vies uit maar rijd je de trail echt niet kapot mee.
Gister Ede gereden en daar waren voornamelijk de bospaden/fietspaden/gravelpaden heel nat en vies. Singletrack waren overal zo goed als droog met hier en daar een plasje.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

funride schreef: ma 23 december 2019, 20:46
Giant-E schreef: ma 23 december 2019, 20:35 We moeten serieus naar een cultuuromslag toe. Vroeger was dit gedrag nog wel toelaatbaar maar met de nieuw gegraven routes heb ik momenteel medelijden met elk crewlid.
Beetje natte toplaag kan echt geen kwaad. Ziet er vies uit maar rijd je de trail echt niet kapot mee.
Gister Ede gereden en daar waren voornamelijk de bospaden/fietspaden/gravelpaden heel nat en vies. Singletrack waren overal zo goed als droog met hier en daar een plasje.
Gister ook stukken Ede / Lunteren gereden en helemaal eens met wat je zegt. Nieuwe vaste route heel goed te doen, oude paden erg slecht.
Voordeel van Ede is dat je buiten de vaste routes om nog overal kan fietsen wat op de UHR helaas nergens kan.
Ik weet hier in Ede zo onderhand wel welke verbinding stukken er slecht bij liggen dus sla ik die over en maak een omweggetje of binnendoor route over weinig bereden paden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

hanjovdberg schreef: ma 23 december 2019, 20:07 Vandaag kwam ik over de weg en via de gravelpaden langs de route Amerongen. Maar wat een drukte ondanks de nattigheid zeg :~
Kerstvakantie begonnen he...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Rayb81 schreef: ma 23 december 2019, 21:22
hanjovdberg schreef: ma 23 december 2019, 20:07Vandaag kwam ik over de weg en via de gravelpaden langs de route Amerongen. Maar wat een drukte ondanks de nattigheid zeg :~
Kerstvakantie begonnen he...
Onze tel-kabouters zeggen dat het de drukste twee weken van het jaar zijn. Het is zoals het is, en het wordt zoals het wordt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

bert l. schreef: ma 23 december 2019, 21:26
Rayb81 schreef: ma 23 december 2019, 21:22Kerstvakantie begonnen he...
Onze tel-kabouters zeggen dat het de drukste twee weken van het jaar zijn. Het is zoals het is, en het wordt zoals het wordt.
Die kabouters zag ik staan maar die staan niet op de route 😊 hoe doen ze dat dan met tellen 🙃
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Giant-E schreef: ma 23 december 2019, 20:35 We moeten serieus naar een cultuuromslag toe.
Iedereen in de winter op een gravelbike.

Hoe is het verderop Amerongen? Tijd niet geweest. O wacht jullie ook niet met dit weer waarop er zelfs schimmel op mijn mtb groeit..
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jurriaan schreef: di 24 december 2019, 10:01Iedereen in de winter op een gravelbike.
Liever niet allemaal op "mijn vrijdag" :winkie:
Maar als ik kijk naar vandaag qua regen is het nu zelfs te nat voor rit met spatbordjes. Ik wacht wel effe (inderdaad iets met van suiker)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zie op mijn Strava de laatste tijd vooral iedereen in New York, Richmond en Londen fietsen. Schijnbaar is het daar wel droog?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

suravida schreef: di 24 december 2019, 10:17Ik zie op mijn Strava de laatste tijd vooral iedereen in New York, Richmond en Londen fietsen. Schijnbaar is het daar wel droog?
OK, daar wel droog?
Wattopia had ik gisteren regen bij de vulkaan. Gelukkig kan de ondergrond daar wel wat hebben :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

suravida schreef: di 24 december 2019, 10:17 Ik zie op mijn Strava de laatste tijd vooral iedereen in New York, Richmond en Londen fietsen. Schijnbaar is het daar wel droog?
Ik noem dat altijd spam op mijn strava :P
Plaats reactie