NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Betekent dit dan ook dat het grondwater weer op peil is?
En is dit #TrailRespect verzoek nog steeds actueel?
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

bjlevi schreef: ma 2 maart 2020, 13:58Betekent dit dan ook dat het grondwater weer op peil is?
Ik las ergens van wel, maar dat het niet voor het hele land geldt.
bjlevi schreef: ma 2 maart 2020, 13:58En is dit #TrailRespect verzoek nog steeds actueel?
Als je graag in de regen fietst, moet je nu gewoon gaan.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Het gaat om de dinsdag of eigenlijk in het algemeen.
Maar wil niet de tracks onnodig beschadigen. Dus als er wordt verzocht om nog even niet te rijden om de tracks te sparen dan respecteer ik dat.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

bjlevi schreef: ma 2 maart 2020, 23:21 Het gaat om de dinsdag of eigenlijk in het algemeen.
Maar wil niet de tracks onnodig beschadigen. Dus als er wordt verzocht om nog even niet te rijden om de tracks te sparen dan respecteer ik dat.
Is woensdag ook algemeen of is het morgen alweer berijdbaar?
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1385
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Het heeft net nog stevig geregend in de regio, ik zou lekker wat anders gaan doen morgen.
Sneeuwmonster
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Heb vandaag Rhenen en Amerongen gereden. Rhenen prima. Op Amerongen stonden er nog een behoorlijk aantal plassen, maar verder goed.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1385
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik ben vandaag even in het bos wezen spelen, Leersum en HG voor de verandering. Ik zag dat het erg druk was op Amerongen, dan pak ik meestal deze combi. De onderhoudsploeg was ook weer lekker bezig, hulde :-q
Ze zijn ook goed in tellen heb ik gemerkt :tong
Sneeuwmonster
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

sama schreef: za 7 maart 2020, 18:17 Ik ben vandaag even in het bos wezen spelen, Leersum en HG voor de verandering. Ik zag dat het erg druk was op Amerongen, dan pak ik meestal deze combi. De onderhoudsploeg was ook weer lekker bezig, hulde :-q
Ze zijn ook goed in tellen heb ik gemerkt :tong
Was zeker druk. Niet alleen met bosmieren in oranje hesjes (waarvoor hulde!) maar ook met tegenliggers, voetgangers op singletracks en andere mobiele hindernissen.
Verbaasde me wel over de natte plekken op Leersum.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

We hebben twee watertappunten in gebruik genomen op de MTB-route Amerongen. De ene bij de oversteek van de Bergweg bij het dierenasiel en de andere Groene Entree aan de Burgwal bij de officiële parkeerplaats. Dorstige MTB-ers kunnen daar hun bidon bijvullen met heel gewoon kraanwater.
Deze tappunten worden aangeboden door MTB Heuvelrug, ze zijn bekostigd door jullie zelf, dus alle vignethouders samen, en zijn bedoeld voor elk mens en dier dat passeert, dus ook een wandelaar, (race-)fietser, ruiter, paard, hond etc.

We gaan proberen ze de komende jaren ook op andere UHR-routes te laten plaatsen. Met dank aan Vitens, Gemeente Utrechtse Heuvelrug, Staatsbosbeheer, Join The Pipe Amsterdam, Antonides Infrawerken BV en Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug
Waarom deze plekken? We zijn afhankelijk van de aanwezigheid van een waterleiding, toestemming van de grondeigenaar en van de gemeente en er moeten fietsers langskomen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat is heel goed nieuws!! Echt super! Dan kan ik de camelbak voortaan lekker thuis laten bij de langere tochten.
Heel erg bedankt!!!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zag het net al voorbijkomen op jullie FB-pagina, Bert. Top :-q
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

zeker top en ook gewoon top dat dit gedaan kan worden omdat we met ze alle vignetten aanschaffen.. erg goed werk!! wordt zeker gewaardeerd
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

StevenK schreef: za 7 maart 2020, 20:20 Was zeker druk. Niet alleen met bosmieren in oranje hesjes (waarvoor hulde!) maar ook met tegenliggers, voetgangers op singletracks en andere mobiele hindernissen.
Verbaasde me wel over de natte plekken op Leersum.
Eh ..... tegenliggers? <nieuwsgierig> Waar?
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

bert l. schreef: za 7 maart 2020, 21:43 Afbeelding

We hebben twee watertappunten in gebruik genomen op de MTB-route Amerongen. De ene bij de oversteek van de Bergweg bij het dierenasiel en de andere Groene Entree aan de Burgwal bij de officiële parkeerplaats. Dorstige MTB-ers kunnen daar hun bidon bijvullen met heel gewoon kraanwater.
Deze tappunten worden aangeboden door MTB Heuvelrug, ze zijn bekostigd door jullie zelf, dus alle vignethouders samen, en zijn bedoeld voor elk mens en dier dat passeert, dus ook een wandelaar, (race-)fietser, ruiter, paard, hond etc.

We gaan proberen ze de komende jaren ook op andere UHR-routes te laten plaatsen. Met dank aan Vitens, Gemeente Utrechtse Heuvelrug, Staatsbosbeheer, Join The Pipe Amsterdam, Antonides Infrawerken BV en Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug
Waarom deze plekken? We zijn afhankelijk van de aanwezigheid van een waterleiding, toestemming van de grondeigenaar en van de gemeente en er moeten fietsers langskomen.
Dit is echt top!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1385
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Heel goed :-q
Dat zijn echt nuttige aanvullingen!

Is degene die aan het scheppen was op HG ook van hier?
Sneeuwmonster
Plaats reactie