NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15565
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Goede tijd om op vignetten te gaan controleren :winkie:
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Beste Bert even een vraagje uit Brabant .
Kwam vandaag voor het eerst (gelukkig) 2 electro cross brommers tegen op de routes met heel grof profiel en daar werd ik niet gelukkig van !!
Maar mag dat eigenlijk en wist niet wat er van moest zeggen
En als dit een trend gaat worden gezien het spoor wat ze achterlaten worden hier veel routes niet gelukkig van !?

Gr Rob
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Onderhoudsman schreef: za 28 maart 2020, 20:04 Beste Bert even een vraagje uit Brabant .
Kwam vandaag voor het eerst (gelukkig) 2 electro cross brommers tegen op de routes met heel grof profiel en daar werd ik niet gelukkig van !!
Maar mag dat eigenlijk en wist niet wat er van moest zeggen
En als dit een trend gaat worden gezien het spoor wat ze achterlaten worden hier veel routes niet gelukkig van !?

Gr Rob
Dat mag inderdaad niet. Brommers, motoren, speedpedelecs en opgevoerde ebikes zijn niet toegestaan. Die mag je direct van de track afschoppen. Bvd
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Goed maar ze zeiden dat ze maar 25 km konden !?
En toen ?
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

bouwpakket schreef: za 28 maart 2020, 18:42
Nespresso schreef: za 28 maart 2020, 18:25 Mijn hoogtepuntje van de dag was dat ik in een singletrack afdaling (een stukje na Harry Slinger) een heer op leeftijd die op een randonneur fiets omhoog kwam rijden de berm in heb moeten dirigeren... :evil:
Ligt hij nog in die berm? Dan komen we die nog wel een keer tegen met opruimen
:D

Zo'n soort man/fiets afgelopen week nog een keer ingehaald op Leersum. Had de beste man tassen achterop de fiets zitten?
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

Onderhoudsman schreef: za 28 maart 2020, 20:20 Goed maar ze zeiden dat ze maar 25 km konden !?
En toen ?
als ze niet hoeven bij te trappen is het geen fiets met trapondersteuning dus verboden dus van de route sturen/trappen
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Een fiets zonder kentekenplicht mag op de routes, maar de electromotor moet voor de trapondersteuning zijn anders ben je alsnog een (electrisch aangedreven) motorvoertuig. Wie kentekens kan noteren, mag ze mij doorgeven. Wij van WC Eend kunnen er niets mee, behalve doorgeven aan de gezagsdragers.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Er zaten geen kentekens op .... dus dan word het moeilijk....pffff leuke trend !
Bedankt ga het hier wel maandag aankaarten maar kreeg vandaag niemand te pakken.. vandaar !
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1578
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

The Flying V schreef: za 28 maart 2020, 20:28
bouwpakket schreef: za 28 maart 2020, 18:42
Ligt hij nog in die berm? Dan komen we die nog wel een keer tegen met opruimen
:D

Zo'n soort man/fiets afgelopen week nog een keer ingehaald op Leersum. Had de beste man tassen achterop de fiets zitten?
Inderdaad zo'n tas aan de zijkant van de bagagedrager. Maar ik denk dat de beste man geen idee had dat het een MTB parcours was: hij schrok zich zowaar een hoedje toen ik op hem af kwam denderen :winkie: Heb hem nog voor-/nageroepen dat dit eenrichtingsverkeer was. Aardig knap dat hij uberhaupt daar omhoog kon rijden op zo'n fiets, dat dan weer wel.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Nespresso schreef: za 28 maart 2020, 22:01 Inderdaad zo'n tas aan de zijkant van de bagagedrager. Maar ik denk dat de beste man geen idee had dat het een MTB parcours was: hij schrok zich zowaar een hoedje toen ik op hem af kwam denderen :winkie: Heb hem nog voor-/nageroepen dat dit eenrichtingsverkeer was. Aardig knap dat hij uberhaupt daar omhoog kon rijden op zo'n fiets, dat dan weer wel.
Zware tijden, was zeker z'n huis aan het ontvluchten.. :winkie:
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
Hugofietst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 15:10
Mijn mountainbike: Scott Scale 940

Na meer dan anderhalf jaar net weer een beetje begonnen. Nooit een talent geweest qua techniek en ook van een klimmetje zit in flink in het rood. Ik rijd alleen, start van thuis dus sta niet te dringen op een parkeerplaats, ga ruim aan de kant voor snellere bikers en haal vooralsnog echt niemand in.

Conditie is redelijk op pijl gezien ik, indien het reisschema van het werk het toelaat, tot voor kort keurig drie keer in de week kickboxte. Dat ligt nu stil.

Ik heb nu twee keer Amerongen gereden en ben er zeer van onder de indruk. Amerongen is wel echt enorm opgeknapt in de afgelopen jaren. Alleen alle klimmetjes er nog uithalen :~ en dan is hij geweldig.
1. Fiets verkleed als mountainbike
2. Specialized Hardrock Sport 29
3. Scott Scale 940
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1385
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Hugofietst schreef: ma 30 maart 2020, 12:14 Na meer dan anderhalf jaar net weer een beetje begonnen. Nooit een talent geweest qua techniek en ook van een klimmetje zit in flink in het rood. Ik rijd alleen, start van thuis dus sta niet te dringen op een parkeerplaats, ga ruim aan de kant voor snellere bikers en haal vooralsnog echt niemand in.

Conditie is redelijk op pijl gezien ik, indien het reisschema van het werk het toelaat, tot voor kort keurig drie keer in de week kickboxte. Dat ligt nu stil.

Ik heb nu twee keer Amerongen gereden en ben er zeer van onder de indruk. Amerongen is wel echt enorm opgeknapt in de afgelopen jaren. Alleen alle klimmetjes er nog uithalen :~ en dan is hij geweldig.
Hoe meer klimmen hoe beter, dat betekent namelijk ook veel afdalen!
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Hugofietst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 15:10
Mijn mountainbike: Scott Scale 940

sama schreef: ma 30 maart 2020, 14:53
Hugofietst schreef: ma 30 maart 2020, 12:14 Na meer dan anderhalf jaar net weer een beetje begonnen. Nooit een talent geweest qua techniek en ook van een klimmetje zit in flink in het rood. Ik rijd alleen, start van thuis dus sta niet te dringen op een parkeerplaats, ga ruim aan de kant voor snellere bikers en haal vooralsnog echt niemand in.

Conditie is redelijk op pijl gezien ik, indien het reisschema van het werk het toelaat, tot voor kort keurig drie keer in de week kickboxte. Dat ligt nu stil.

Ik heb nu twee keer Amerongen gereden en ben er zeer van onder de indruk. Amerongen is wel echt enorm opgeknapt in de afgelopen jaren. Alleen alle klimmetjes er nog uithalen :~ en dan is hij geweldig.
Hoe meer klimmen hoe beter, dat betekent namelijk ook veel afdalen!
1. Fiets verkleed als mountainbike
2. Specialized Hardrock Sport 29
3. Scott Scale 940
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Sterker nog zonder hoogteverschil omhoog kun je helemaal niet afdalen dan blijft er ook niks leuks meer over.

Route van Den Helder een keer proberen misschien? Veel vlakker kun je het niet hebben :bier:
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ben op zoek naar een kickbox school waar je klappen uit kan delen en niet ontvangen .... :bier:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Plaats reactie