NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Volgens mij is het grootste probleem dat iedereen altijd naar de UHR kijkt voor dit soort elementen, terwijl al dit soort dingen op een rondje Vlaardingen of Oostvoorne of Bergschenhoek gewoon zijn te vinden.... Minder mooi bos of minder hoogteverschil, maar het is er dus gewoon al.
Het nieuwe Nijmegen is trouwens ook net wat rauwer dan de UHR. Naast het feit dat er een paar paden zijn opgenomen die de locals al jaren naast de vaste route reden is er ook werk gemaakt van de nieuwe paden. Nog steeds wel wat flow, maar ook genoeg stukken waar je toch wat meer je best voor moet doen. Switchbacks langs de "dubbele looie piep" zijn lekker krap, en er is her en der mooi gebruik gemaakt van wat steilere stukken. Er zit zelfs een dikke drop in! (waar je automatisch langsfietst)
Eigenlijk voelt Nijmegen als een Hoge Ginkel van 30km. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Maar even wat anders;

Het REGENT :tong
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Hopelijk even genoeg zodat het weer een keer lukt om naar de UHR routes te gaan... Is al weer een tijdje geleden. Alleen langs de route rijden op de racert is ook zowat...
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Lars TB schreef: zo 24 mei 2020, 11:17
Elvander schreef: zo 24 mei 2020, 11:05 :)

Daarom zou er ook meer gepleit moeten worden voor de term ATB ipv MTB....
Nee, dat helpt weinig, hooguit de verkeerde kant op.
De ironie is kennelijk niet ontdekt.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Wel even de recente ontwikkelingen op het forum meenemen, geen Engels en geen afkortingen dus: Terreinfiets :bier:
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Alle Terrein Fiets toch gewoon?

Ik doe nauwelijks aan afko's
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik weet dat het geen populair standpunt is maar puur taaltechnisch gezien voldoet die beschrijving wel beter. :wink:

Ondertussen zag ik hier ook een paar druppels voorbij komen maar dat is helaas echt nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat.

Verder ben ik onder de indruk van de volhardendheid waarmee ieder z'n eigen stokpaardje blijft bereiden. Zo komen jullie deze droge periode vast wel door. :-q
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Bottecchia schreef: zo 24 mei 2020, 13:01 Verder ben ik onder de indruk van de volhardendheid waarmee ieder z'n eigen stokpaardje blijft bereiden. Zo komen jullie deze droge periode vast wel door. :-q
Precies dat :-q

Van : Niet zeuren, jij begrijpt het niet, kom zelf langs met een schep, wij halen er het maximale al uit
Tot : Het is niet goed, oersaai en moet echt anders.

Verdraagzaamheid en enige objectiviteit ontbreekt vaak in die discussies :~

Er is (op termijn) echt wel meer mogelijk dan nu, al is het maar door voortschrijdend inzicht van verschillende betrokken partijen.
Tot die tijd vermaak ik mij prima met de "de volhardendheid waarmee ieder z'n eigen stokpaardje blijft bereiden"

Kwestie van tijd....

:winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

vasquez schreef: zo 24 mei 2020, 13:20
Bottecchia schreef: zo 24 mei 2020, 13:01 Verder ben ik onder de indruk van de volhardendheid waarmee ieder z'n eigen stokpaardje blijft bereiden. Zo komen jullie deze droge periode vast wel door. :-q
Precies dat :-q

Van : Niet zeuren, jij begrijpt het niet, kom zelf langs met een schep, wij halen er het maximale al uit
Tot : Het is niet goed, oersaai en moet echt anders.

Verdraagzaamheid en enige objectiviteit ontbreekt vaak in die discussies :~

Er is (op termijn) echt wel meer mogelijk dan nu, al is het maar door voortschrijdend inzicht van verschillende betrokken partijen.
Tot die tijd vermaak ik mij prima met de "de volhardendheid waarmee ieder z'n eigen stokpaardje blijft bereiden"

Kwestie van tijd....

:winkie:
Ik geloof niet dat je gelezen hebt dat Yo-Eddy juist wel aan het graven is. En o.a. ik voldoende ideeën aandraag om iets mee te doen. In feite zitten we op 1 lijn, zijn we alleen het traject nog aan het uitstippelen.

Wie weet wil je ook wat bijdragen?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Ik geloof dat jij vaart op aannames.....
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik ben dan vooral weer benieuwd wat voor gerechten er met stokpaardjes zijn te bereiden :winkie:

Maar men lijkt idd liever stokpaardjes te berijden dan eens te gaan kijken op de banen die ik nu al meerdere malen hier heb genoemd. Is natuurlijk ook wel prettig om je wereldbeeld niet teveel te hoeven aanpassen. :roll:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

suravida schreef: zo 24 mei 2020, 13:41 Maar men lijkt idd liever stokpaardjes te berijden dan eens te gaan kijken op de banen die ik nu al meerdere malen hier heb genoemd. Is natuurlijk ook wel prettig om je wereldbeeld niet teveel te hoeven aanpassen. :roll:
Dat zijn allemaal vuilnisbultrondjes en/of er is geen bos. Dus kan het niet écht mountainbiken zijn.
Downhill is geen grapje
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Discussie op papier/digitaal lijken en klinken nogal heftig maar zullen in de werkelijkheid best wel dicht bij elkaar liggen. De een vind het lekker om vanuit z’n eigen perspectief te schijven en de ander vanuit ... juist dat ja :winkie:

Ik denk dat dit forum een mooi klankbord is om meningen uit te wisselen. Wel graag onderbouwd en niet alleen vanuit gevoel en emotie, daar komen we niet zoveel verder mee :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nou stond ik vorig jaar hoog boven Livigno me ook te bedenken dat door een gebrek aan bos dat geen écht MTBen kon zijn, maar mooi om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. :-q (Volgens mij lagen daar trouwens ook flowtrails :roll: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

vasquez schreef: zo 24 mei 2020, 13:24 Ik geloof dat jij vaart op aannames.....
Of jij drukt je zo vaag uit dat er niet anders geconcludeerd kan worden... Dan kun je antwoorden inderdaad als 'aannames' interpreteren...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie