Industrieterrein?
In Vlaardingen rij je gewoon gedeeltes in een bos hoor, zie je niets van de stad. En B'hoek ligt aan de rand van het Bergsche Bos, in natuurgebied "de Rottemeren".
NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5644
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Stt..we hebben al genoeg toeristen op die routes.suravida schreef: ↑zo 31 mei 2020, 21:12 Voor iedereen die denk dat als de UHR onrijdbaar is er niks meer te fietsen is: Vlaardingen ligt er top bij en heeft meer features dan de gemiddelde Heuvelrug route. En als je dan toch in de buurt bent pak Bergschenhoek dan ook mee, leer je meteen dat Kwint nog best meevalt
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Goed plan. Onderlaag van zand heb je al, even vlakken, 20 cm consoliderend repak aanbrengen, laagje bestratingszand erboven, aantrillen en dan een mooie voorgekleurde betonklinker erop. Gegarandeerd geen wortelopdruk meer, dus allemaal op de wielrenfiets. Om het fietsen in de winter te stimuleren zou ik het vlak ca 2 cm per meter naar één zijde laten afwateren in een halfronde goot. Uiteindelijk zijn het allemaal natuurlijke materialen want repak en beton zijn ook niet veel meer dan mengsels van klei, kalkhoudend zand en fijn grind.Ironhorse Erik schreef: ↑zo 31 mei 2020, 22:46 (...)
Wat mijn ervaring wel is, is dat je kleine problemen groots moet aanpakken.
Onder de passage van vele mountainbike wielen gaat alles aan de wandel, zeker als dit wiel niet precies rechtuit staat (het spreekwoordelijke haakse beginners voorwiel)
Als je dus gaat verstevigen/wapenen/bouwen, dan moet je dit echt overdreven doen.
Een nieuwe toplaag aanbrengen, niet 10cm dik maar 30cm, zijdelings opgesloten.
Meestal gaat dat zijdelings opsluiten makkelijk omdat daar waar de toplaag weg gesleten is het spoor toch al dieper ligt.
Ik kan me voorstellen dat dat met leemhoudend zand net zo werkt als met onze muk.
Verdichten voordat de mtb wielen rollen is ook sleutel tot succes.
Wij doen dat nu met de voet, maar ook onze trekker met volle aanhanger verdicht ook erg goed.
Stiekem denk ik terug aan mijn internationale wegenbouw cariere: de bandenwals.
Dat moet in het klein achter ons trekkertje (klein kubootaatje) kunnen.
Of een simpele trilplaat, niet te zwaar want trilplaten heuvel af is recept voor ellende. En heuvelop helemaal.
Maar het is iig. al heel duidelijk dat die nieuwe toplaag die je aanbrengt erg dik, zijdelings opgesloten en verdicht moet zijn.
Ja, doei !
-
- All rounder
- Berichten: 75
- Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
- Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019
En na het wekelijks rijden van het rondje en het meemaken van het "slechter" worden van de routes snap ik nog steeds de hele commotie en laat ik het maar gewoon woordenwisselingen noemen in dit topic
Het mulle valt reuze mee en op een paar stukken zijn de knipper/remkuilen wel hevig maar 95% van de route ligt er nog meer dan prachtig bij.
Als die 95% nog gladder en strakker moet dan komt de club van AXA vanuit het industrie terrein trainen op de route waarschijnlijk
De route is prachtig gebouwd en na het rijden van Harderwijk en Ede in deze omstandigheden valt er serieus niks te zeggen van Amerongen.
Het mulle valt reuze mee en op een paar stukken zijn de knipper/remkuilen wel hevig maar 95% van de route ligt er nog meer dan prachtig bij.
Als die 95% nog gladder en strakker moet dan komt de club van AXA vanuit het industrie terrein trainen op de route waarschijnlijk
De route is prachtig gebouwd en na het rijden van Harderwijk en Ede in deze omstandigheden valt er serieus niks te zeggen van Amerongen.
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5756
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
Bedankt voor de waarschuwing, hoef ik daar niet naar toe
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5756
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
Was idd inkoppertje. Overigens in verleden geweldig mooie cross country wedstrijden op Bergschenhoek gereden, was een heerlijke slopers dat parcours.
Maar terug naar Amerongen - Leersum - Hoge Ginkel: Ik mag hopen dat dergelijke TTF's/speeltjes weg blijven op de UHR. Gisteren met de motor nog langs Willingen/Winterberg gereden en als je bijna de files met auto's die kant op ziet met dikke bikes achterop op weg naar de speeltuinen dan hebben weer een ander/nieuw probleem bij. (let op, niet voor niets een smiley)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7364
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Als je het zo stelt, dan is het bijna misdadig dat de milieu-lobby niet meewerkt om met een graafmachine op de heuvelrug aan de slag te gaan om ook zoiets centraal in Nederland aan te bieden.Fred (mtb-sport) schreef: ↑ma 1 juni 2020, 08:37Gisteren met de motor nog langs Willingen/Winterberg gereden en als je bijna de files met auto's die kant op ziet met dikke bikes achterop op weg naar de speeltuinen dan hebben weer een ander/nieuw probleem bij. (let op, niet voor niets een smiley)
En hoogtemeters zijn geen excuus, de meeste stoppen toch 2x onderweg dus meer dan 50 hoogtemeters aan een stuk heb je toch niet nodig (Winterberg is 160 hoogtemeters uit m'n hoofd).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3453
- Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
- Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR
En dan gewoon op spierballenstoom weer naar boven fietsen ipv dat liften-watjes-gedoe
Bicycle, bicycle, bicycle
-
- Extreme Biker
- Berichten: 782
- Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
- Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo
Resumé: Het is onzin dat de routes gesloten zijn dmv een morele gijzeling?rikkertsmf schreef: ↑zo 31 mei 2020, 23:11 En na het wekelijks rijden van het rondje en het meemaken van het "slechter" worden van de routes snap ik nog steeds de hele commotie en laat ik het maar gewoon woordenwisselingen noemen in dit topic
Het mulle valt reuze mee en op een paar stukken zijn de knipper/remkuilen wel hevig maar 95% van de route ligt er nog meer dan prachtig bij.
Als die 95% nog gladder en strakker moet dan komt de club van AXA vanuit het industrie terrein trainen op de route waarschijnlijk
De route is prachtig gebouwd en na het rijden van Harderwijk en Ede in deze omstandigheden valt er serieus niks te zeggen van Amerongen.
-
- All rounder
- Berichten: 75
- Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
- Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019
Als ik dat bedoeld had, dan had ik dat er wel neergezet.Ironhorse Erik schreef: ↑ma 1 juni 2020, 11:25Resumé: Het is onzin dat de routes gesloten zijn dmv een morele gijzeling?rikkertsmf schreef: ↑zo 31 mei 2020, 23:11 En na het wekelijks rijden van het rondje en het meemaken van het "slechter" worden van de routes snap ik nog steeds de hele commotie en laat ik het maar gewoon woordenwisselingen noemen in dit topic
Het mulle valt reuze mee en op een paar stukken zijn de knipper/remkuilen wel hevig maar 95% van de route ligt er nog meer dan prachtig bij.
Als die 95% nog gladder en strakker moet dan komt de club van AXA vanuit het industrie terrein trainen op de route waarschijnlijk
De route is prachtig gebouwd en na het rijden van Harderwijk en Ede in deze omstandigheden valt er serieus niks te zeggen van Amerongen.
Ik snap de commotie van de afgelopen 5 pagina's in dit topic niet echt
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4658
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Nee het is juist logisch om te voorkomen dat de drukte x4 oploopt als de waarschuwing niet gegeven wordt. Dan zouden nu de routes er echt bijliggen als Zeisterlitz. En dus echt fysiek gesloten worden.
Zie het als filerijden in de spits. De oproep is er om niet allemaal op hetzelfde tijdstip te gaan rijden. Een deel houdt zich daaraan en zorgt ervoor dat de files minder lang zijn. Zou de waarschuwing niet uitgaan dan zouden de files 2-4x zo lang worden.
Zie het als filerijden in de spits. De oproep is er om niet allemaal op hetzelfde tijdstip te gaan rijden. Een deel houdt zich daaraan en zorgt ervoor dat de files minder lang zijn. Zou de waarschuwing niet uitgaan dan zouden de files 2-4x zo lang worden.
Ja. Laten we het veluwezoom noemen, komt er ook niemand meer fietsen
Veluwezoom?
Is dat beeldbellen met een groep op de Veluwe?
Of fiets je dan virtueel met zn allen over de routes? Scheelt een hoop onderhoud!
Alle UHR routes moeten gewoon kleine 10km rondjes worden. Blijven al die toeristen mooi weg
Leersum West => Maarsbergen
Leersum Oost => Leersum
Amerongen West => Amerongen
Amerongen Oost => Elst
Alleen nog de naam Amerongen laten verdwijnen. Zullen we Veluwezoom hernoemen tot Amerongen. En Amerongen dan Veluwezoom 2.0. Noord-Beveland is namelijk niet geloofwaardig
Ja. Laten we het veluwezoom noemen, komt er ook niemand meer fietsen
Wel als je het oldskool Veluwezoom noemt. Dan wordt het 10x zo druk
Maar dat bestaat niet meer, dus gaan we voor de self destruction variant
Downhill is geen grapje
Denk dat de genoemde routes (samen met andere randstadrondjes als zoetermeer, oostvoorne, spaarnwoude) rijtechnisch gezien meer met mtb te maken dan het gemiddelde UHR rondje (misschien Kwintelooyen uitgezonderd)StephanR schreef: ↑zo 31 mei 2020, 22:39Tja, daar ben ik er zeker een van. Maar een rondje op/naast een veredeld industrieterrein ( ) heeft wat mij betreft erg weinig met mtb te maken. Dat draait voor mij namelijk in hoge mate in lekker buiten in de natuur zijn. Dus het blijft voor mij zeker bij een incidenteel bezoekje daar, ondanks dat er an sich voldoende uitdaging is.
Maar voel je vooral vrij om lekker in de randstad te blijven fietsen, is het hier ook wat rustiger
Downhill is geen grapje