NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Downtherabbithole schreef: do 9 juli 2020, 12:48 Ha ha, beginnend UHR biker dus, met 17 jaar ervaring.
Hoge Ginkel is vooral wat ruiger dan Amerongen.
Met name het deel vanaf de splitsing groen paars is alles stevige kost.
Veel plezier!
Ja een “Noorderling”, tot en met Ermelo alles vaak gereden. Daar onder nauwelijks.

Vandaag tweede rondje, en de benen waren goed. Begonnen met nogmaals Amerongen. Vrijwel overal sneller dan eerst. Veel groepjes ingehaald. Één groepje zelfs voorbij gesprongen 😎 Dat klimmen is echt niet wat ik gewend ben, dus langgggzaaammmm.

Her en der sonisch gereinigd door alle kuilen. Ik weet wel weer zeker dat alle gewrichten op de juiste plek zitten 😅 en ik heb tientallen bidons zien liggen.

Na Harry Slinger, wat ik echt een episch stukje vind, voelde alles nog goed. Wat kan je daar heerlijk hard knallen. De hele fiets klonk zelfs anders. Meteen wat luchtmeters gemaakt. Zoefff.

Dus ook aan Hoge Ginkel begonnen. Snel de weg overgestoken, klimmetje gepakt. Grmbl. De drop ging prima, en daarna voelde het als een en al hard afdalen. Lekker! Nog een paar stelletjes ingehaald op het snelle stuk langs de Bergweg. Toen nog even opnieuw omhoog geklommen. Gadver.

Appeltje gegeten en terug naar Scherpenzeel fietsen.

Al met al heerlijk.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Heel goed dat je dan bij de bergweg weer omhoog ben geklommen,vanaf de laatste afdaling op HG kun je zo richting Scherpenzeel.
Sneeuwmonster
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

daniel1975 schreef: za 11 juli 2020, 12:51
hanjovdberg schreef: za 11 juli 2020, 08:36 Je kunt je idd wel afvragen of er hartje zomer echt veel aan de bosbouw gedaan gaat worden en je zometeen niet langs stilliggende werkzaamheden rijdt en daarvoor een behoorlijke omleiding moet nemen.

Tav de trailcrew niets kwalijk te nemen. Staatsbosbeheer daarentegen zou idd iets beter kunnen plannen. Snap ook niet waarom je niet tijdens Corona tijd aan het werk kunt in het bos. Vaak werkt men toch alleen op zo’n machine en is contact met anderen minimaal.
Hanjo legt de vinger hier keurig op de zere plek.
Hmmmmm, grappig dat je weet wat precies de zere plek is. Er zijn namelijk altijd nog wel meer redenen waarom en waarom niet. Laat ik er eens 1 noemen: vogelbroedseizoen.

In je achterhoofd moet je altijd blijven onthouden dat we te GAST zijn in terrein van een ander.
Neemt niet weg dat het redelijk vervelend is en blijft. We hadden het graag anders gezien.
Persoonlijk denk ik ook dat er op het gebied van “planning” meer mogelijkheden zijn.....
Laatst gewijzigd door MTBarc op za 11 juli 2020, 14:50, 2 keer totaal gewijzigd.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

bouwpakket schreef: wo 8 juli 2020, 12:12 Groot onderhoud Leersum
Dankzij de regen van afgelopen weken durven we het weer aan om verder te gaan met groot onderhoud aan de routes. Aankomende dagen wordt de singeltrack langs de Utrechtse Baan bij de route Leersum aangepakt. We hebben een omleiding over naastgelegen fietspad uitgezet. Zoals eerder aangegeven zijn er ook boswerkzaamheden en een omleiding daarvoor. Zoals altijd graag onze afzettingen voor jullie en onze veiligheid respecteren.

Afbeelding
De omleiding is opgeheven en de track is weer open. Bij het rijden: pas je snelheid aan, aan de nieuwe situatie. Veel plezier!
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

sama schreef: za 11 juli 2020, 13:40 Heel goed dat je dan bij de bergweg weer omhoog ben geklommen,vanaf de laatste afdaling op HG kun je zo richting Scherpenzeel.
Ja, maar dat voelde ‘onaf’. Dus toch nog eenmaal die heuvel op. En toen over het asfalt naar beneden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

MTBarc schreef: za 11 juli 2020, 14:31
bouwpakket schreef: wo 8 juli 2020, 12:12 Groot onderhoud Leersum
Dankzij de regen van afgelopen weken durven we het weer aan om verder te gaan met groot onderhoud aan de routes. Aankomende dagen wordt de singeltrack langs de Utrechtse Baan bij de route Leersum aangepakt. We hebben een omleiding over naastgelegen fietspad uitgezet. Zoals eerder aangegeven zijn er ook boswerkzaamheden en een omleiding daarvoor. Zoals altijd graag onze afzettingen voor jullie en onze veiligheid respecteren.

Afbeelding
De omleiding is opgeheven en de track is weer open. Bij het rijden: pas je snelheid aan, aan de nieuwe situatie. Veel plezier!
Wat is er vernieuwd dan aan de situatie?
Toch niet de geulen in de klim dichtgegooid hoop ik? Die klim begon juist steeds ruiger te worden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Volgens mij 2 verschillende redenen van afsluiting. Wat jij Raymond aangeeft of vreest lijkt me niet aan de orde, maar te maken met onderhoud vh bos ivm de trail.
Paar van die stukken juist lekker naast de singletrails (oh ja, kom maar op pek en veren).
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Inderdaad, precies zoals het er staat. Er is groot onderhoud uitgevoerd op het stuk track dat langs het fietspad loopt. Een ander gedeelte van de afzetting gaat over boswerkzaamheden, dat stuk waar staat boswerkzaamheden. :-)
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Dat stukje met recent onderhoud net voor de omleiding bij LE20 ligt er wel wat losjes bij. Moet nog goed aangereden worden. Vanmiddag met die regen erbij was het best een zwaar stukje ploegen (maar niet af hoeven stappen).

Was nog best druk op de routes voor een zaterdagmiddag. Ook veel mensen zonder helm op de Leersum en Amerongen; die mensen laten Hoge Ginkel dan vaak nog wel liggen. Beetje regen was misschien niet heel lekker op het moment zelf, zorgde voor wat plassen op de route en een nat pak; maar de route kan ieder druppeltje nog wel gebruiken met de droge dagen weer voor de deur na volgende week...

...met de collega’s geëindigd bij de Proloog voor een klein biertje op de goede afloop. Stond ook nog het oude 1.0 routebord in de zaak, wel leuk om te zien. Zorgde ook nog voor wat verhalen in ieder geval...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Als bosbouwmachines die brede paden gaan gebruiken, dan zal het snel voorbij zijn met die erosie geulen en krijg je diepe bandensporen
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Joop! schreef: za 11 juli 2020, 18:46 Dat stukje met recent onderhoud net voor de omleiding bij LE20 ligt er wel wat losjes bij. Moet nog goed aangereden worden. Vanmiddag met die regen erbij was het best een zwaar stukje ploegen (maar niet af hoeven stappen).

Was nog best druk op de routes voor een zaterdagmiddag. Ook veel mensen zonder helm op de Leersum en Amerongen; die mensen laten Hoge Ginkel dan vaak nog wel liggen. Beetje regen was misschien niet heel lekker op het moment zelf, zorgde voor wat plassen op de route en een nat pak; maar de route kan ieder druppeltje nog wel gebruiken met de droge dagen weer voor de deur na volgende week...

...met de collega’s geëindigd bij de Proloog voor een klein biertje op de goede afloop. Stond ook nog het oude 1.0 routebord in de zaak, wel leuk om te zien. Zorgde ook nog voor wat verhalen in ieder geval...

Afbeelding
Deze staat nog bij mij thuis .......... nog meer verhalen!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hamburger Hill. :bier:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Top route was dat die oude van Leersum.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Rayb81 schreef: za 11 juli 2020, 22:57 Top route was dat die oude van Leersum.
Helemaal mee eens. Alleen zo saai......
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Moest weer even denken hoe hij precies liep, maar met het kaartje heb ik alles weer scherp. :-q

Saai naar huidige begrippen wellicht... Mocht er graag over heen crossen, zeker als het wat aan de droge kant was...

...de aanduidingen ‘Terreinfietsroute’ laat met de huidige discussies wel wat ruimte voor interpretatie denk ik. :winkie: Verder ook heerlijk eenvoudig die aanwijzingen en gedragsregels. Gelezen en fietsen maar!
Plaats reactie