NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

RoySmit schreef: do 16 juli 2020, 13:08 Ik dacht gisteravond rond 20:15 ffe lekker rondje Amerongen te doen. Het werd op een gegeven moment wel erg donker op sommige stukken en ja hoor. Toen ik bij y tell me y was ging het los. Gewoon serieuze regen het laatste stukje y tell en de bergweg klim. Zeiknat bij de auto gewoon niet leuk meer. De route zelf lag er overigens echt super goed bij het was buiten de regen om weer een feestje :-q
Goh! Gisteren de hele dag gefietst en geen spetter gezien :tong
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bouwpakket schreef: do 16 juli 2020, 13:09
RoySmit schreef: do 16 juli 2020, 13:08 Ik dacht gisteravond rond 20:15 ffe lekker rondje Amerongen te doen. Het werd op een gegeven moment wel erg donker op sommige stukken en ja hoor. Toen ik bij y tell me y was ging het los. Gewoon serieuze regen het laatste stukje y tell en de bergweg klim. Zeiknat bij de auto gewoon niet leuk meer. De route zelf lag er overigens echt super goed bij het was buiten de regen om weer een feestje :-q
Goh! Gisteren de hele dag gefietst en geen spetter gezien :tong
Toen ik op de snelweg zat en bij Bunnik reed was het achter me gewoon zwart en bij Utrecht boven niks aan de hand..

Maar he jij zat volgens mij al op de fiets toen de zon net op was.
Dus gewoon goed bekeken van je.

En nu pijn in de benen of valt het mee??
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Overal pijn. Behalve in de benen :lol:
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Geen centje pijn. Val nu alleen in slaa....................................
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

MTBarc schreef: do 16 juli 2020, 13:15 Overal pijn. Behalve in de benen :lol:
:lol: knap van je ook hoor!! echt petje af voor jullie beide
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Gistermiddag was het heerlijk lekker rustig op Amerongen. Bij het stilstaan een verdwaalde fietser gezien, maar verder...
Route ligt er top bij! Ik had hem al een tijdje niet gereden, maar links en rechts verruigd ie erg mooi zonder dat het qua onderhoud zeer lijkt te doen.

Nu alleen die tafel in hs clearen, maar daarvoor moet ik nog wel even wat studeren op de beste lijn/snelheid (en committen...). Nu ben ik daar niet regelmatig genoeg en de 2 rondjes van gisteren zetten te weinig zoden aan de dijk :bier:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Vanochtend op Hoge Ginkel een mobiel telefoon gevonden in een hoesje. Indien iemand zijn mobiel mist, graag PB. Geef dan svp merk en informatie over beschadiging display aan.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Leersum morgen nog afgesloten?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Rayb81 schreef: zo 19 juli 2020, 14:44 Leersum morgen nog afgesloten?
Ja. Zal nog wel een paar weken zo zijn
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks dan wordt het wat anders.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Op Amerongen ik om een afsluiting. Leek er op dat er zelfs een graafmachine aan het werk was want er stond een aanhanger naast het pad.
Ik was lang niet op HG en Amerongen geweest, vond het een feest om er te rijden, OnNederlands zelfs😝

Had wel te doen met de massale hoeveelheid toeristen op 26 huurht’s. Zouden die echt net zoveel lol als ik hebben...

Voor HS was een oranje mier druk doende met een schans bouwen. Die ben ik onderweg wel meer tegen gekomen, springbulten. Positieve ontwikkeling👍🏻

Wel jammer dat na 2x HG en 2x Amerongen de koek op was😉
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Snakerun dit weekend....

Afbeelding
Bicycle, bicycle, bicycle
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Hier dezelfde vraag als bij topic Nijmegen-Groesbeek, ik wil binnenkort ook een keer naar de UHR. Doel is een rit van 70-80km met veel singletrack en afdalingen. Amerongen lijkt me een goeie startlocatie.

Wat zouden jullie doen, Amerongen, Leersum en Hoge Ginkel meerdere keren rond of ook Rhenen en Kwintelooijen meepakken? Ik kan uit de kaart niet helemaal opmaken of dat heel veel (saaie) verbindingskilometers worden.

En staan de verbindingsroutes tussen Amerongen, Kwintelooijen en Rhenen allemaal aangegeven? Of heeft er iemand een gps of strava rit die deze 4 routes bevat? Die losse gps’en van https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl krijg ik niet echt makkelijk aan elkaar geplakt.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

The Mountainman schreef: di 28 juli 2020, 12:45 Hier dezelfde vraag als bij topic Nijmegen-Groesbeek, ik wil binnenkort ook een keer naar de UHR. Doel is een rit van 70-80km met veel singletrack en afdalingen. Amerongen lijkt me een goeie startlocatie.

Wat zouden jullie doen, Amerongen, Leersum en Hoge Ginkel meerdere keren rond of ook Rhenen en Kwintelooijen meepakken? Ik kan uit de kaart niet helemaal opmaken of dat heel veel (saaie) verbindingskilometers worden.

En staan de verbindingsroutes tussen Amerongen, Kwintelooijen en Rhenen allemaal aangegeven? Of heeft er iemand een gps of strava rit die deze 4 routes bevat? Die losse gps’en van https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl krijg ik niet echt makkelijk aan elkaar geplakt.
Check linkje in mijn sigje en je kan je "helemaal los gaan" op de UHR. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Die saaiheid valt reuze mee. Alle 5 samen is iets minder 70km en 1000hm. Rhenen-Kwintelooyen is zo een 3km. Amerongen -Rhenen is iets langer, maar voor een deel is er een richting op een singletrack. De verbinding is vals plat gravelfietspad door het bos, plus asfaltklimmetje op de Defensieweg. Om aan je gewenste kilometers te komen, kan je ergens een extra rondje doen.
Plaats reactie