NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Jurriaan schreef: zo 6 september 2020, 09:52 Thanks!
Ramstein, goede naam :winkie: Geef Ik die even een sterretje op Strava.
Graag gedaan, heb hem ooit aangemaakt toen hij er prachtig kapotgereden bij lag en je er als een Hollandse rockgarden heerlijk overheen kon rammen. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Die remkuilen zijn inderdaad een beetje onze rockgardens ja. Dit stukje was het leukste toen ik iets meer dan een half jaar geleden voor het eerst mijn fully ging testen op Amerongen (vooral omdat ik het een paar weken eerder nog op de HT was rondgegaan).
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Horsthil schreef: zo 6 september 2020, 20:24 Die remkuilen zijn inderdaad een beetje onze rockgardens ja. Dit stukje was het leukste toen ik iets meer dan een half jaar geleden voor het eerst mijn fully ging testen op Amerongen (vooral omdat ik het een paar weken eerder nog op de HT was rondgegaan).
Kunnen we die remkuilen niet opvullen met wat Heuvelrug ijstijdse zwerfkeien? Dan wordt 't uiteindelijk een echte rockgarden...
carbon bike, titanium collarbone...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nespresso schreef: ma 7 september 2020, 15:26
Horsthil schreef: zo 6 september 2020, 20:24 Die remkuilen zijn inderdaad een beetje onze rockgardens ja. Dit stukje was het leukste toen ik iets meer dan een half jaar geleden voor het eerst mijn fully ging testen op Amerongen (vooral omdat ik het een paar weken eerder nog op de HT was rondgegaan).
Kunnen we die remkuilen niet opvullen met wat Heuvelrug ijstijdse zwerfkeien? Dan wordt 't uiteindelijk een echte rockgarden...
Op zich een goed idee! Maar die keien liggen allemaal onderop de heuvel.


Dus kies maar: heuvel afgraven en rockgardens kunnen maken. Of toch maar klimmen en dalen en dan geen rockgardens.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Onder de harry slinger ligt een hele flinke kei

En als ik het goed heb begrepen liggen onder aan de bergweg bij overberg allemaal flinke keien, die uit de zandafgraving van Kwintelooijen komen. Is ergens op het forum te lezen
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Horsthil schreef: ma 7 september 2020, 23:00 Onder de harry slinger ligt een hele flinke kei

En als ik het goed heb begrepen liggen onder aan de bergweg bij overberg allemaal flinke keien, die uit de zandafgraving van Kwintelooijen komen. Is ergens op het forum te lezen
Klopt, daar ligt een aardig stapeltje. We kunnen daar natuurlijk even 's nacht langsrijden met een karretje of wat :bier:
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

LEERSUM: OMLEIDING BEËINDIGD
Het is waarschijnlijk de langst durende omleiding op een UHR-route geweest: op 13 juli ging ongeveer 1/3 van Leersum dicht. Vandaag zijn ook de laatste pakweg 2 kilometers weer vrijgegeven en kun je dus weer de hele route rijden. Inclusief die lekkere klimmetjes die je naar dierenpension De Hazenberg brengen. Veel plezier!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Goed nieuws! Dank :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Afgelopen maandag Amerongen en HG gedaan. Vroeg me af of het een soort D-day voor de kevers (neushoornkever???) was. Zo ontzettend veel van die kevers op de route. Veel dood, anderen die nog moedig de oversteek wagen, maar eigenlijk allemaal bij voorbaat ten dode opgeschreven. Waarom zo traag oversteken als ze ook kunnen vliegen??? Absoluut geen bioloog, maar heb me de hele route deze verwonderd en deze vraag gesteld :wink: Iemand?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

balboa schreef: wo 9 september 2020, 22:01 Afgelopen maandag Amerongen en HG gedaan. Vroeg me af of het een soort D-day voor de kevers (neushoornkever???) was. Zo ontzettend veel van die kevers op de route. Veel dood, anderen die nog moedig de oversteek wagen, maar eigenlijk allemaal bij voorbaat ten dode opgeschreven. Waarom zo traag oversteken als ze ook kunnen vliegen??? Absoluut geen bioloog, maar heb me de hele route deze verwonderd en deze vraag gesteld :wink: Iemand?
Was vorige week ook op de Veluwe, overal dode kevers, had dat eigenlijk nooit eerder gezien.
Zelfs een vliegende kever die ergens tegen aan vloog en neerviel.

Even opgezocht, zijn mestkevers:

https://www.renkumsbeekdal.nl/mestkevers/

"Aan het eind van de zomer liggen honderden stervende kevers op hun rug te spartelen op de bospaden. Overeind helpen heeft geen zin meer. Hun taak zit er op."
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

dubbelop schreef: wo 9 september 2020, 20:45 LEERSUM: OMLEIDING BEËINDIGD
Het is waarschijnlijk de langst durende omleiding op een UHR-route geweest: op 13 juli ging ongeveer 1/3 van Leersum dicht. Vandaag zijn ook de laatste pakweg 2 kilometers weer vrijgegeven en kun je dus weer de hele route rijden. Inclusief die lekkere klimmetjes die je naar dierenpension De Hazenberg brengen. Veel plezier!
Op het punt waar je de laatste weken nog rechtsaf moest (naar het fietspad) is het spoor 'rechtsaf' dieper dan het spoor 'linksaf'. Nu eens kijken hoeveel rijders er rechtsaf blijven slaan :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

dubbelop schreef: do 10 september 2020, 09:49
dubbelop schreef: wo 9 september 2020, 20:45 LEERSUM: OMLEIDING BEËINDIGD
Het is waarschijnlijk de langst durende omleiding op een UHR-route geweest: op 13 juli ging ongeveer 1/3 van Leersum dicht. Vandaag zijn ook de laatste pakweg 2 kilometers weer vrijgegeven en kun je dus weer de hele route rijden. Inclusief die lekkere klimmetjes die je naar dierenpension De Hazenberg brengen. Veel plezier!
Op het punt waar je de laatste weken nog rechtsaf moest (naar het fietspad) is het spoor 'rechtsaf' dieper dan het spoor 'linksaf'. Nu eens kijken hoeveel rijders er rechtsaf blijven slaan :D

Afbeelding
En de meeste bandensporen naar links waren Wolfpack Speeds 2.4 (inspectieritten)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb helemaal niks geïnspecteerd!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jaja!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

bert l. schreef: do 10 september 2020, 11:20Jaja!
Toestemming van chef Leersum :winkie:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie