NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Downtherabbithole schreef: wo 16 september 2020, 09:31 In plat NL zijn we geen van allen opgegroeid met fenomeen remmen.
Remmen en tegelijkertijd sturen is daarom next level MTB.
Niet zo vreemd en geen schande.
Zoek 't dan eens wat verder dan de UHR. Bergschenhoek bijvoorbeeld.
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Volgens mij zijn wij het ook wel met elkaar eens :wink:

Mijn punt is meer dat er altijd mensen zijn die zich (om wat voor reden dan ook) wel/niet bewust zijn van onhandig gedrag.

Kan ik mij verschrikkelijk druk om maken, maar end-of-the-day, die zijn er en zullen er blijven.

Op aanspreken, helemaal prima, sommige zullen daar van leren en anderen niet, hoort er bij....
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Kapitein Iglo schreef: wo 16 september 2020, 12:29Ik ben wel benieuwd wie er hier zo eerlijk gaat zijn om te zeggen dat-ie gewoon schreeuwt 8)
Ligt aan de situatie, maar...
1) Als iemand tegen mij schreeuwt tijdens de klim dan pas ik mijn communicatie graag aan voor de afdaling,
2) Als iemand stilstaat en zonder te kijken of er verkeer aankomt maar weer besluit het pad op te rijden, ga ik het ook niet vriendelijk vragen.


... wat ik nog storender vind eigenlijk, is wanneer je bewust ruimte laat (van ideale lijn af, bocht nodeloos wijd nemen, ....) en in plaats van gewoon de ruimte te pakken die gelaten wordt om er voorbij te komen, er dan nog achter blijven hangen. :-{
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Kapitein Iglo schreef: wo 16 september 2020, 12:29 In mijn ervaring maakt het allemaal niet heel veel uit, als je gewoon rustig nadert. Nu zal dat in een afdaling niet altijd lukken - en teveel remmen wil ik dan ook niet - maar het ligt gewoon aan degene die je inhaalt, hoe die reageert. Je hebt schrikkers en niet-schrikkers. Het blijft afwachten. Sommigen blijven ook gewoon stoïcijns rijden ook al is er écht plek zat en je zit er al een tijdje achter. Schreeuwen doe ik niet, ik adem liever gewoon door en dat klinkt al hijgerig genoeg.

Ik ben wel benieuwd wie er hier zo eerlijk gaat zijn om te zeggen dat-ie gewoon schreeuwt 8)
Als er na 2-3 keer vriendelijk vragen geen reactie is dan roep ik wel ja. Roep overigens ook altijd "bedankt, veel plezier" als ik er voorbij ga. De redelijkheid werkt 2 kanten op. Iemand die op het fietspad langzaam gaat lopen zwabberen aan de telefoon is ook asociaal, als je steeds niet aan de kant gaat vind ik dat ook.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

De praktijk leert

- je hebt asociale inhalers
- je hebt asociale in de weg rijders

maar de meeste mensen doen het netjes :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Volgens mij begrijp ik al waarom ik niet zo vaak last heb van slecht aan de kant gaande mensen. Ik ga gewoon niet hard genoeg :-{
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Het enige nare trekje waar je mij op zou kunnen betrappen is een opmerking als:
"ja, doe maar rustig aan" of "rij maar veilig je eigen tempo" als iemand besluit om vlak voor mijn neus een afdaling in te duiken om vervolgens volledig over zijn (nog nooit haar) limiet te proberen "hard" af te dalen. Het is iets van de laaste jaren en ligt vooral aan mijn (te) trage klimtempo waardoor mensen mij omhoog inhalen en naar beneden voor de voeten gaan rijden.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik vond je al zo langzaam gaan tijdens je UHR9 laatst. En dan ging je ook nog laat aan de kant op Zeist :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Kapitein Iglo schreef: wo 16 september 2020, 14:06 Ik vond je al zo langzaam gaan tijdens je UHR9 laatst. En dan ging je ook nog laat aan de kant op Zeist :bier:
Dat was mijn compagnon* :wink: meer iemand van de lange duur inspanningen dan ik.

* Dogsbolx .... heeft wel zelfde logo in avatar :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Oh kak, toen ik het typte twijfelde ik al :lol:

Die 11 mieren lijken ook zo op elkaar he. My bad!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

awinkel schreef: wo 16 september 2020, 12:27 Ik vind het weer erg vervelend als iemand achter mij aankomt en begint te schreeuwen dat hij er langs wil. :-)
Komt toch wat agressief over.
Als dat bij mij gebeurd ga ik bewust niet aan de kant maar blijf er voor rijden tot aan de eerste afdaling, meestal ben ik ze dan na de afdaling wel weer even kwijt.
Ik vind het totaal niet erg als men mij in wil halen maar vraag het normaal of laat mij op mijn eigen moment naar de zijkant sturen.

Zelf hou ik altijd een meter of 10 achter langzamer rijders in en geef dan gas als ze het doorhebben of op een breed stuk, In geval van een leuke trail of (net voor) een afdaling hou ik in en geef ze even een minuutje de ruimte.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Hoe meer je puur voor de lol gaat fietsen, hoe vanzelfsprekender het is dat je automatisch ook vriendelijk bent / blijft :winkie:
Blij blijven wordt echter wel moeilijk als je bovenaan een mulle klim op Leersum geblokkeerd wordt door een groep uithijgende medebikers.
Door die gasten moet je op de klim afstappen die dan vervolgens opmerken 'pittige klim hé ouwe?'.
Wel aller ^%$^%*#$^% wat bleef ik toch vriendelijk daar :evil:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

cheeta schreef: wo 16 september 2020, 13:05 ... wat ik nog storender vind eigenlijk, is wanneer je bewust ruimte laat (van ideale lijn af, bocht nodeloos wijd nemen, ....) en in plaats van gewoon de ruimte te pakken die gelaten wordt om er voorbij te komen, er dan nog achter blijven hangen. :-{
Dat is inderdaad irritant, maar andersom is ook niet fijn; als je achter iemand rijdt die eigenlijk een prima tempo heeft, maar toch aan de kant gaat (op de door jou beschreven manier bijvoorbeeld). Dan "moet" je er wel langs, wat toch het gevoel geeft dat je daarna "moet" doorfietsen. :o :bier:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jan Willem schreef: wo 16 september 2020, 14:41 Hoe meer je puur voor de lol gaat fietsen, hoe vanzelfsprekender het is dat je automatisch ook vriendelijk bent / blijft :winkie:
Blij blijven wordt echter wel moeilijk als je bovenaan een mulle klim op Leersum geblokkeerd wordt door een groep uithijgende medebikers.
Door die gasten moet je op de klim afstappen die dan vervolgens opmerken 'pittige klim hé ouwe?'.
Wel aller ^%$^%*#$^% wat bleef ik toch vriendelijk daar :evil:
:lol:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Jan Willem schreef: wo 16 september 2020, 14:41
Door die gasten moet je op de klim afstappen die dan vervolgens opmerken 'pittige klim hé ouwe?'.
Maar, ze zeggen toch niks verkeerd, "ouwe" :bier:
Ze vragen hooguit naar een bevestiging van een ervaren "ouwe" rot over de pittige klim die ze zelf niet konden fietsen...

:tong
Plaats reactie