NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Je kunt iemand niet verbieden er te fietsen, maar wel er bordjes te plaatsen.

Ik heb het nog nooit zo druk gezien op P start leersum als gisteren..
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Als ik goed heb gezien, wordt zelfs de LF4 route om dat stuk heen geleid. Dus je hebt een fietspad, maar er mag eigenlijk van de eigenaar niemand fietsen. Geen MTBroute, maar ook geen recreatieve route.

Dit is toch zo typisch Nederlands, heerlijk :lol:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Macpanjer schreef: ma 19 oktober 2020, 09:16
bouwpakket schreef: ma 19 oktober 2020, 09:09Omdat de terreineigenaar van dat fietspad geen mountainbikers over het fietspad wil zien. Dus geen toestemming om daar pijlen te zetten, maar je mag er gewoon fietsen
Toch wel grappig dat je soms bijna niet kan zien of iets openbaar terein is of niet.
Ik dacht echt dat dit stukje "gewoon" openbare grond was
Onverharde grond is in Nederland bijna nooit openbaar, maar meestal opengesteld privé-terrein. De eigenaar bepaalt dan de voorwaarden.

Onderscheid maken is niet ingewikkeld:
Openbaar: gemarkeerd met verkeersborden die van verkeersles kent.
Opengesteld: gemarkeerd met borden met openstellingsregels (toegang tussen zonsopkomst en zonsondergang etc) en waarin altijd verwezen wordt naar art. 461
De doorsteek die jij bedoeld mocht door ons niet voorzien worden van onze routepaaltjes. De kabouters hebben wel zwart-witte BLOSO stickers aangebracht waar dat kon, maar die ziet niet iedereen

Meer over de borden en toegangsvoorwaarden in het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug hier:
https://www.np-utrechtseheuvelrug.nl/in ... oorwaarden

en hier:
https://www.np-utrechtseheuvelrug.nl/do ... 272354.pdf
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Wat een rust vanmiddag :P

Am, Leersum, HG en Rhenen gedaan vanaf 14.30 uur. Vanaf 16.00 bijna niemand meer te zien.

Tav de discussie over inhalen .. het is lastig achter mensen te blijven als ze netjes voor je aan de kant gaan staan 8)

Heerlijk kunnen doorrijden geen files en daarom genieten van de herfstkleuren met zelfs het zonnetje erbij :-q

Helaas stonden mijn banden bij aanvang echt te zacht en kon ik niet optimaal genieten van HS 2.0. Volgende keer beter
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

hanjovdberg schreef: ma 19 oktober 2020, 18:47 Wat een rust vanmiddag :P

Am, Leersum, HG en Rhenen gedaan vanaf 14.30 uur. Vanaf 16.00 bijna niemand meer te zien.
Toen reed ik net weg. Er stonden zat auto`s toen ik rond 11:30 aankwam maar op de trails was het idd vrij rustig.

HS was leuk, was wel ff vergeten dat er iets veranderd was, ging er iets te onbesuisd in :oops:
De Snakerun lag er ook heel lekker bij.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

hanjovdberg schreef: ma 19 oktober 2020, 18:47 Wat een rust vanmiddag :P

Am, Leersum, HG en Rhenen gedaan vanaf 14.30 uur. Vanaf 16.00 bijna niemand meer te zien.

Tav de discussie over inhalen .. het is lastig achter mensen te blijven als ze netjes voor je aan de kant gaan staan 8)

Heerlijk kunnen doorrijden geen files en daarom genieten van de herfstkleuren met zelfs het zonnetje erbij :-q

Helaas stonden mijn banden bij aanvang echt te zacht en kon ik niet optimaal genieten van HS 2.0. Volgende keer beter
Wij reden Amerongen vanaf pakweg 11.00 uur, lekker rustig. Heel wat typische herfstvakantiegroepjes zoals gezinnen en jeugd rond de 16. Mooi dat iedereen lekker buiten speelt 😋. Parkeerplaats Bergweg rond 12.15 uur net zo druk als op een pre-Corona zaterdag!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 19 oktober 2020, 18:47 Helaas stonden mijn banden bij aanvang echt te zacht en kon ik niet optimaal genieten van HS 2.0. Volgende keer beter
Je hebt geen pompje mee?
Tsss.... :roll: :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

kermit schreef: di 20 oktober 2020, 09:06
hanjovdberg schreef: ma 19 oktober 2020, 18:47 Helaas stonden mijn banden bij aanvang echt te zacht en kon ik niet optimaal genieten van HS 2.0. Volgende keer beter
Je hebt geen pompje mee?
Tsss.... :roll: :D
Wel ... maar wilde niet midden op HS mijn banden gaan staan oppompen :tong

Nog een ijverige trail crew lid bezig gezien trouwens :-q

En tijdens het rijden van HS zag ik een vader met kindje langs HS omhoog rijden om blijkbaar de afdaling nog een keer te doen. Even netjes aangegeven dat dit niet de bedoeling is. Gelukkig ging hij netjes lopen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

bouwpakket schreef: ma 19 oktober 2020, 09:09 Omdat de terreineigenaar van dat fietspad geen mountainbikers over het fietspad wil zien. Dus geen toestemming om daar pijlen te zetten
Is dit niet dezelfde terreineigenaar die al 20 jaar strijdt tegen fietsen in het bos? Ooit stelletje bikers over een grafheuvel gereden en daarna is het nooit meer goed gekomen, of zoiets.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dat van die grafheuvel is een hoax. Op de vraag waar dat ding ligt nooit antwoord gekregen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: di 20 oktober 2020, 13:05Dat van die grafheuvel is een hoax. Op de vraag waar dat ding ligt nooit antwoord gekregen
Op andere plekken zijn ze wel aanwezig voor zover ik weet. Maar idd niet langs dat stukje fietspad, welke ik vaker fiets zonder het idee dat ik illegaal bezig ben
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zoom eens in op de kaart die Strava gebruikt, dan zie je overal "grafheuvels" staan :tong
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Gisteren met mijn zoon Leersum en Amerongen gereden. Pas laat op pad gegaan, tegen half drie. Amerongen kenden we al, Leersum was nieuw. Wat hebben we genoten! Heerlijk weer, gave trails, lekker rustig.
Na Harrie Slinger zei mijn zoon: degene die dit heeft bedacht is geniaal. Inderdaad, kicken!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

JoopO schreef: di 20 oktober 2020, 16:12
degene die dit heeft bedacht is geniaal
:lol:

Jouw zoon is heel intelligent :bier:
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

JoopO schreef: di 20 oktober 2020, 16:12 Gisteren met mijn zoon Leersum en Amerongen gereden. Pas laat op pad gegaan, tegen half drie. Amerongen kenden we al, Leersum was nieuw. Wat hebben we genoten! Heerlijk weer, gave trails, lekker rustig.
Na Harrie Slinger zei mijn zoon: degene die dit heeft bedacht is geniaal. Inderdaad, kicken!

Kunnen er niet meer HSlingers gebouwd worden in Amerongen? Iedere mountainbiker vind het gaaf en de lycra treintjes gaan het ergens anders zoeken.

Ik zeg een win win situatie! :-q
Plaats reactie