NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

hanjovdberg schreef: wo 21 oktober 2020, 09:02 Zeker is nu de afwisseling nog dikke prima :-q

Ook de Marmottenbak en het stuk door het hondenlosloop gebied is ook nog steeds lekker ruig. Die klim met al die wortels moet zeker zo blijven.

Ik klaag ook niet. Gaf alleen wat tegengas aan een iets te enthousiaste reageerder.

Ik kom overigens nooit voor alleen Amerongen of alleen Leersum. Doe altijd een combi van minstens 3 routes. Hoe dan jullie dat. Gezien de drukte op Amerongen en relatief wat meer rust op de andere routes denk ik toch dat velen alleen voor Amerongen komen. Dan mis je idd wel het gehele plaatje.
Ik doe vaak een combi zodat ik rond de 30K uitkom.

- Leersum (incl forgotten trail en Ginkelduin wil ik nog wel eens overslaan) +HG+Y tell me Y+ Amerongen tot honden uitlaat gebied.
- Amerongen +HG + klein stukje naar camping Ginkelduin (waar ik meestal parkeer)
- Amerongen + halve route Leersum (stuk tot Scherpenzeelseweg)

Leersum en zeker HG zijn rustiger en pak meestal die variant.
Have fun!
Rinse.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Die variatie die we op de UHR hebben is gewoon super. Het is ook bijzonder merkwaardig dat er zo weinig mensen op Leersum en Hoge Ginkel rijden. Wil je ruiger als Amerongen? Pak dan HG of Kwint. Is het niet genoeg gladgestreken? Dan moet je naar Rhenen. Voor ieder meer dan genoeg keuze.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

sama schreef: wo 21 oktober 2020, 11:45 Die variatie die we op de UHR hebben is gewoon super. Het is ook bijzonder merkwaardig dat er zo weinig mensen op Leersum en Hoge Ginkel rijden. Wil je ruiger als Amerongen? Pak dan HG of Kwint. Is het niet genoeg gladgestreken? Dan moet je naar Rhenen. Voor ieder meer dan genoeg keuze.
Tja, wie was er vroeger niet gek op de Efteling? En met de HS en Ytell afdalingen (of moet zeggen achtbanen?) voelen we ons allemaal weer kind :bier:

Maar goed, ook HG en een stuk als Ramstein/bump `n jump kan ik erg waarderen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Volgens mij is er ook een relatie tussen parkeerplek en welke route. Amerongen heeft bovenop de grootste parkeerplaats en grenst direct aan de route, duszzzzzzzzzzzzz.
Daarnaast heeft Amerongen wellicht nog de naam van vroeger toen velen dachten dat Heuvelrug=Amerongen of andersom. :winkie:

Verder eens met voorgaande bijdrages mbt keuzeopties, maar als aanvulling: Wil je heel veel (kortere) bochten, dan HV :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wat dacht je van route klassering op mtbroutes.nl?

Amerongen staat steevast in de top 5, dat zal ook vast helpen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

MacReal schreef: wo 21 oktober 2020, 11:55 Wat dacht je van route klassering op mtbroutes.nl?

Amerongen staat steevast in de top 5, dat zal ook vast helpen.
Gelukkig worden we daar nu geholpen door mensen die deze herfst weer de mountainbike pakken en hun lokale rondje 5x5 sterren geven. We zakken weer wat :bier:
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Persoonlijk vind ik Leersum ook aardiger dan Amerongen; dus vind het wel fijn dat het gemiddeld gezien daar wat rustiger is...

...maar inderdaad het feit dat de route direct aan de parkeerplaats ligt en het gros van het publiek graag een route in hapklare brokken wil hebben zal zeker meespelen. Voor LE en HG moet je toch even de weg oversteken. :~ :wink:

Pak zelf vaak ook minimaal de drie routes en als ik er echt zin in heb KW en RHE er bij lussend...
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

bouwpakket schreef: di 20 oktober 2020, 17:09
JoopO schreef: di 20 oktober 2020, 16:12
:lol:

Jouw zoon is heel intelligent :bier:
Dat sowieso, zit in de familie.

Bedankt voor de enerverende rit! Wij waren beiden helemaal hyper na afloop.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik ga zo nog maar eens. Nu op de Stache. Met de dropper eens ervaren hoe dat eigenlijk gaat in afdalingen zoals Snake Run. Eigenlijk alleen nog maar gereden op de F1X. En dat is natuurlijk een echte race georiënteerde marathon bike.

Misschien doe ik wel alleen Amerongen :lol: :o :winkie: zou de eerste keer zijn.

Hoewel mijn vrouw net zei; ‘vroeger reed je vanuit huis alleen Amerongen en weer terug..’ oeps ja met gemiddeldes van 30+ kwam ik dan thuis :oops:

Zegt wel wat over de evolutie van de routes en de degeneratie van mijn snelheid :((
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

hanjovdberg schreef: wo 21 oktober 2020, 13:23 Ik ga zo nog maar eens. Nu op de Stache. Met de dropper eens ervaren hoe dat eigenlijk gaat in afdalingen zoals Snake Run. Eigenlijk alleen nog maar gereden op de F1X. En dat is natuurlijk een echte race georiënteerde marathon bike.

Misschien doe ik wel alleen Amerongen :lol: :o :winkie: zou de eerste keer zijn.

Hoewel mijn vrouw net zei; ‘vroeger reed je vanuit huis alleen Amerongen en weer terug..’ oeps ja met gemiddeldes van 30+ kwam ik dan thuis :oops:

Zegt wel wat over de evolutie van de routes en de degeneratie van mijn snelheid :((
Ik ga zo Leersum en mogelijk HG doen, als ik iemand op een stache zie geef ik een gil :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Geen gil gehoord :winkie:

Was nog wel veel water gevallen zeg. Veel meer dan bij ons in Ede. Had ik me op verkeken. Behoorlijk vies was ik, en voelde me lichtjes schuldig aan negeren #trailrespect

Leersum was veel minder nat ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

hanjovdberg schreef: wo 21 oktober 2020, 18:40 Geen gil gehoord :winkie:

Was nog wel veel water gevallen zeg. Veel meer dan bij ons in Ede. Had ik me op verkeken. Behoorlijk vies was ik, en voelde me lichtjes schuldig aan negeren #trailrespect

Leersum was veel minder nat ...
Ik heb alleen Leersum gedaan uiteindelijk, en me daar niet schuldig gevoeld over trailrespect (en daar ben ik wel pickie op).
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Jammer ik voel me gediscrimineerd :-)
Ik start altijd in Leersum omdat die parkeerplaats het dichtsbij is vanuit Rotterdam..................

Rijd altijd de hele ronde van 37km x 1 , 2 of 3
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Wat bedoel je?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ook geen Stache gezien, wel een Yeti, een Scott en een Snowdon 8)
Cube-Elite schreef: wo 21 oktober 2020, 19:27 Jammer ik voel me gediscrimineerd :-)
Ik start altijd in Leersum omdat die parkeerplaats het dichtsbij is vanuit Rotterdam..................

Rijd altijd de hele ronde van 37km x 1 , 2 of 3
P Het Leersumse veld is nog dichterbij :wink:
Met de hele ronde bedoel je Leersum en Amerongen?
Plaats reactie