NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: do 26 november 2020, 19:29 *even wat schenenschopperij*

De ‘randstedelingen’ die massaal de UHR routes bezoeken willen dus wel een uur in de auto over asfalt rijden om vervolgens zo dichtbij mogelijk te parkeren. Dit alles om te voorkomen dat je ook maar een meter over asfalt fietst. Want stel je voor dat je op een bwr lijkt :o oei brrr

Nee dan liever alle adviezen die al maanden gelden in de wind slaan en zelfs opperen/eisen dat er trails worden aangelegd zodat men die schamele paar km over asfalt ook nog kan vermijden. Want die heeft men al genoeg in de randstad. En stel je voor dat je met al die ‘randstedelingen’ je nu eens zou inzetten om een ‘Mtb plan randstad’ op te zetten. Nee dan verwacht je eerder dat de UHR en andere natuurgebieden route nummer 10, 11 en meer aanleggen. Het ‘schuldgevoel’ kopen we wel af voor de schamele €7,50 of zelfs een vrijwillige donatie :kiss: maar verder blijven we vooral doen wat we altijd deden.

Asfalt op de fiets vermijden want dat is niet cool ... :-? en veel asfalt rijden met onze SUV of andere gesubsidieerde leasebakken :-q

*schenenschopperij modus uit*

Ik kom morgen wel weer eens lezen 8)
Randstedeling hier: de reden dat we naar de UHR komen is.... de hoogteverschillen. En die zijn er (op de bijna geheel verboden) duinen niet in de volledige polder Randstad. Dus tja.... MTB plan randstad? Weet niet of er nog meer voormalige vuilnisbelts zijn die nog omgetoverd kunnen worden....
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

[lompe modus]Den Haag is 1 grote vuilnisbak. :D
Zand erover en klaar. Oh ja, eerst afdekken met een doek wegens het botoxgebruik. :winkie: [/lompe modus]
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

hanjovdberg schreef: do 26 november 2020, 19:29 *even wat schenenschopperij*

De ‘randstedelingen’ die massaal de UHR routes bezoeken willen dus wel een uur in de auto over asfalt rijden om vervolgens zo dichtbij mogelijk te parkeren. Dit alles om te voorkomen dat je ook maar een meter over asfalt fietst. Want stel je voor dat je op een bwr lijkt :o oei brrr

Nee dan liever alle adviezen die al maanden gelden in de wind slaan en zelfs opperen/eisen dat er trails worden aangelegd zodat men die schamele paar km over asfalt ook nog kan vermijden. Want die heeft men al genoeg in de randstad. En stel je voor dat je met al die ‘randstedelingen’ je nu eens zou inzetten om een ‘Mtb plan randstad’ op te zetten. Nee dan verwacht je eerder dat de UHR en andere natuurgebieden route nummer 10, 11 en meer aanleggen. Het ‘schuldgevoel’ kopen we wel af voor de schamele €7,50 of zelfs een vrijwillige donatie :kiss: maar verder blijven we vooral doen wat we altijd deden.

Asfalt op de fiets vermijden want dat is niet cool ... :-? en veel asfalt rijden met onze SUV of andere gesubsidieerde leasebakken :-q

*schenenschopperij modus uit*

Ik kom morgen wel weer eens lezen 8)
Punt is dat als ik over asfalt wil fietsen ik wel hier thuis in de polder blijf. En als ik toch al een uur in de auto zit rij ik liever die 3 minuten verder door om zo mooi aan de route te staan, in plaats van eerst 20 minuten over de weg er naartoe te fietsen. Hier in de buurt fiets ik wel de 7 km naar Bergschenhoek, maar dan zit dus helemaal niet in de auto. Die overigens niet gesubsidieerd is en al helemaal niet door een werkgever wordt betaald en ook nog eens geen SUV is.....
Daarnaast vind ik het vaak ook gewoon wel gezellig daar bovenop de Bergweg, kom ik ook als ik sta in of uit te laden legio bekenden tegen én ik kan na het fietsen ook nog even relaxen in het bos. Nou kom ik vrijwel nooit op zondagochtend daar, dus dat maakt ongetwijfeld uit. Maar op een mooie voorjaarsmaandagmiddag sta ik vaak alleen daar. :-q (Al moet ik tot mijn spijt, en jullie geluk, bekennen dat ik het afgelopen jaar meer bij Nijmegen ben geweest dan op de UHR, maar ook daar veel te weinig :-{ )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

markpatat schreef: do 26 november 2020, 14:30 Misschien een ideetje om een gaaf trailtje aan te leggen vanuit La Place bij de afrit A12 naar de route Leersum?

En die later doortrekken naar Den Haag, Rotterdam en Amsterdam :-q
Gaaf trailtje van Hilversum naar Maarsbergen is er al. HV/LV/Soest/Austerlitz/ De Treek(rood), 3 km naar Maarsbergen. Vanaf Naarden kan je via GNR ook naar HV komen.
Dus parkeer maar bij Naarden...
Het is alleen zo kort licht eind november.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

awinkel schreef: do 26 november 2020, 19:46 [lompe modus]Den Haag is 1 grote vuilnisbak. :D
Zand erover en klaar. Oh ja, eerst afdekken met een doek wegens het botoxgebruik. :winkie: [/lompe modus]
Botox = 020
Agga heeft weer andere issues :-{
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

havana schreef: do 26 november 2020, 17:57 Er ligt ook een gravelstrook van de A12 naar Leersum. Nu weet ik echter niet of deze legaal is (Bert waarschijnlijk wel).

Morgen weer die kant op voor Leersum - Amerongen - HG - Rhenen. Zin in!

@ Rayb81

Vreemd dan dat er heel groot een bord P staat...
Wijkerweg: https://www.openstreetmap.org/way/164207203
Inderdaad gewoon legaal te fietsen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15560
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De een doet het zus, de ander zo... Ik ga bij voorkeur op de fiets naar een route maar dat kan niet altijd of ik moet altijd hetzelfde rondje fietsen. LV/HV is voor mij goed bereikbaar, 15km enkele reis over gravel en/of bospaadjes door het GNR. Soms pak ik de auto, als één van de kids meegaat bijvoorbeeld want dan is 30km extra nog wat te veel van het goede. Ik verbaas me dan wel over het samenklonteren van mensen en auto's op een paar, kennelijk populaire plekken , in de omgeving van LV/HV is namelijk echt parkeerruimte zat en dat kun je goed zien als de route rijd.

Ik ga voor de variatie ook wel eens wat verder en dan meestal naar een andere UHR route. Ik zit liever op de fiets dan in de auto en parkeer dus liever zo dicht mogelijk bij de afrit. Een paar km peddelen naar de route is een goede warming-up. Mijn geheime tip in dit geval: Carpool parkings, zeker in het weekend altijd plek en dicht bij de snel-weer-weg :-q
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

markpatat schreef: do 26 november 2020, 16:32
bert l. schreef: do 26 november 2020, 14:55 Dat ligt er. Het heet fietspad en ligt aan de linkerzijde van de weg. Bij de kleine parkeerplaats Leersums veld eraf. Daar het LdS op en dan kom je zo op de route Le.
Het is natuurlijk een geintje, maar als je al die randstedelijkingen wil verleiden, zul je ze wat meer moeten bieden. Andere en makkelijkere optie is iets sturender met bv een bordje onderaan de afrit met P MTB richting La Place. Maak een deal met hen dat je euro korting krijgt op koffie op vertoon van het vignet, of iets anders.
Goed plan, jammer dat La Place Maarsbergen vooralsnog dicht is ...... in betere tijden komen daar heel wat mtb-ers (en racefietsers uiteraard) voor koffie & gebak. Wij combineren ook vaak een rondje Leersum met een uitstapje naar La Place :-q . Maar nu dus alweer enkele maanden niet ......... :((
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gewoon op de heuvelrug gaan wonen, probleem opgelost.

Het is tenslotte geen enkel probleem om voor je werk een uurtje in de auto te zitten, maar o wee als je in de auto stapt om te gaan fietsen. :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MacReal schreef: do 26 november 2020, 23:25 Gewoon op de heuvelrug gaan wonen, probleem opgelost.
Moet je dat er nou steeds in wrijven? :-{
MaTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 18 november 2020, 18:54

hanjovdberg schreef: do 26 november 2020, 19:29 *even wat schenenschopperij*

De ‘randstedelingen’ die massaal de UHR routes bezoeken willen dus wel een uur in de auto over asfalt rijden om vervolgens zo dichtbij mogelijk te parkeren. Dit alles om te voorkomen dat je ook maar een meter over asfalt fietst. Want stel je voor dat je op een bwr lijkt :o oei brrr
MacReal schreef: do 26 november 2020, 23:25 Het is tenslotte geen enkel probleem om voor je werk een uurtje in de auto te zitten, maar o wee als je in de auto stapt om te gaan fietsen. :lol:
Het punt was denk ik meer het op de route willen parkeren…..

dus ja.. dat je kan MTBen wil niet zeggen dat je ook een fietser bent :D
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Hier ook een Semi randstedeling, ik kom ook graag naar de UHR toe, maar parkeer tegenwoordig ook zo dicht mogelijk bij de snelweg als ik van te voren al weet dat het druk is op de vaste parkeerplaatsten. Om vervolgens een paar km verbinding te fietsen :wink:

Echter als ik wel net een rustig moment te pakken heb dan is soms aan de route parkeren ook wel lekker. Vandaar dat ik het even checkte hier :D
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

TenZNL schreef: vr 27 november 2020, 00:08
MacReal schreef: do 26 november 2020, 23:25 Gewoon op de heuvelrug gaan wonen, probleem opgelost.
Moet je dat er nou steeds in wrijven? :-{
Kom maar een keer voor de deur parkeren en een biertje achteraf doen ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MacReal schreef: vr 27 november 2020, 08:36
TenZNL schreef: vr 27 november 2020, 00:08
Moet je dat er nou steeds in wrijven? :-{
Kom maar een keer voor de deur parkeren en een biertje achteraf doen ;)
Da`s goed, laat maar weten als je zover bent :-q
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

TenZNL schreef: vr 27 november 2020, 15:54
MacReal schreef: vr 27 november 2020, 08:36

Kom maar een keer voor de deur parkeren en een biertje achteraf doen ;)
Da`s goed, laat maar weten als je zover bent :-q
Ik las ergens dat 'ie de sleutel vanaf 15 december krijgt, dus ik denk je dan gelijk daar kan parkeren bij hem.
:bier: :-q
Plaats reactie