NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Laten we er een petitie voor starten! :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

En toch, het zal best zo zijn dat de stijging zich door blijft zetten. Het is ook deels onze eigen schuld.

Doordat we het te leuk maken gaan mensen massaal de mtb pakken. Je hoeft geen moeite meer te doen om te mtb’en. Het wordt voor je ‘gladgestreken’ aangeharkt, opgelost, onderhouden, aangelegd, etc.

Een enkele uitdaging ontwijken we wel door er zelf een paadje langs te maken. Of we fietsen het stuk gewoon nog een paar keer omdat het juist zo leuk is en wie maakt mij wat ... ik doe wat ik wil. Wie denk jij wel dat je bent ...

Ik zoek normaal de rust en stilte op de fiets. Af en toe vind ik het leuk om in groepsverband te rijden. Maar spaarzaam. Vandaar dat ik de UHR routes veelal mijdt. En als dat nu overal zo gaat worden ga ik echt nog serieuzer nadenken over emigreren.

alleen nog de rest van het gezin zo ver krijgen ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
havana

Zijn de waterpunten op Amerongen nog operabel? Ook in de winter?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

havana schreef: ma 7 december 2020, 14:37 Zijn de waterpunten op Amerongen nog operabel? Ook in de winter?
Ik neem aan van wel. Als je in de waterputten van harry slinger terrecht komt ben je bijna in China
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef: ma 7 december 2020, 13:49 Als ik route bedoel, schrijf ik route en geen rondje :winkie:
Tja, de meeste routes zijn rondjes, dus het is glad ijs... .


Maar goed, ik was al een heel epistel aan het schrijven wat een aso jij bent en dat wordt me nu door de neus geboord :evil: :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hanjovdberg schreef: ma 7 december 2020, 13:56 En toch, het zal best zo zijn dat de stijging zich door blijft zetten. Het is ook deels onze eigen schuld.

Doordat we het te leuk maken gaan mensen massaal de mtb pakken. Je hoeft geen moeite meer te doen om te mtb’en. Het wordt voor je ‘gladgestreken’ aangeharkt, opgelost, onderhouden, aangelegd, etc.

Een enkele uitdaging ontwijken we wel door er zelf een paadje langs te maken. Of we fietsen het stuk gewoon nog een paar keer omdat het juist zo leuk is en wie maakt mij wat ... ik doe wat ik wil. Wie denk jij wel dat je bent ...

Ik zoek normaal de rust en stilte op de fiets. Af en toe vind ik het leuk om in groepsverband te rijden. Maar spaarzaam. Vandaar dat ik de UHR routes veelal mijdt. En als dat nu overal zo gaat worden ga ik echt nog serieuzer nadenken over emigreren.

alleen nog de rest van het gezin zo ver krijgen ..
Je steelt mijn teksten 😉
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Horsthil schreef: ma 7 december 2020, 14:39
havana schreef: ma 7 december 2020, 14:37 Zijn de waterpunten op Amerongen nog operabel? Ook in de winter?
Ik neem aan van wel. Als je in de waterputten van harry slinger terrecht komt ben je bijna in China
puNten, niet puTten :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

yo-eddy schreef: ma 7 december 2020, 14:56
hanjovdberg schreef: ma 7 december 2020, 13:56 Doordat we het te leuk maken gaan mensen massaal de mtb pakken. Je hoeft geen moeite meer te doen om te mtb’en. Het wordt voor je ‘gladgestreken’ aangeharkt, opgelost, onderhouden, aangelegd, etc.
Je steelt mijn teksten 😉
Ik dacht ook even dat hanjo zijn account gehackt was door iemand uit Noord-Holland :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Horsthil schreef: ma 7 december 2020, 14:39
havana schreef: ma 7 december 2020, 14:37 Zijn de waterpunten op Amerongen nog operabel? Ook in de winter?
Ik neem aan van wel. Als je in de waterputten van harry slinger terrecht komt ben je bijna in China
Van de week was er nauwelijks druk en kwam er een pisstraaltje uit.... Gelukkig was het wel water ;)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 7 december 2020, 14:55
MVMVML schreef: ma 7 december 2020, 13:49 Als ik route bedoel, schrijf ik route en geen rondje :winkie:
Maar goed, ik was al een heel epistel aan het schrijven wat een aso jij bent en dat wordt me nu door de neus geboord :evil: :kiss:
Oh nee kom maar kom maar kom maar :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

MVMVML schreef: ma 7 december 2020, 15:10
Lars TB schreef: ma 7 december 2020, 14:55

Maar goed, ik was al een heel epistel aan het schrijven wat een aso jij bent en dat wordt me nu door de neus geboord :evil: :kiss:
Oh nee kom maar kom maar kom maar :winkie:
Sjors, je bent een eikel. :bier:

Heb opeens trek in cup a soup
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Was zaterdag getuige van mijn eigen werk, wat door een vader op stadsfiets met kinderzitje voor en kindje op mini fietsje allen zonder helm, moeiteloos over een stuk route reed wat we net hadden glad gestreken. Dat was wel een beetje de druppel ... gecombineerd met nog wat zaken 😢😬
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je kan een petitie starten om de route te sluiten. :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jurf schreef: ma 7 december 2020, 10:03
KILROY schreef: ma 7 december 2020, 09:53 Waar ik moeite mee heb is je keuze voor Leersum, met zijn pittige klimmen/afdalingen, vele remkuilen en hoge concentratie wedstrijdrijders/fanatiek recreanten die daar trainen. Op zondagmorgen 10.00, dus op het drukste moment van de week. Waardoor grote groepen achter je blijven hangen.
Interessant dat je tempo blijkbaar bepaald wanneer je mag rijden en welke route. :roll:
we staan ook geen tractoren toe op de snelweg, of dat vrachtwagens inhalen tijdens de spits in Duitsland. Kwestie van hoeveel ruimte je inneemt. Vind het niet zo'n gekke opmerking (en ik ga zelf sowieso niet op het drukste moment van de week).
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

I_do schreef: ma 7 december 2020, 15:18
Jurf schreef: ma 7 december 2020, 10:03

Interessant dat je tempo blijkbaar bepaald wanneer je mag rijden en welke route. :roll:
we staan ook geen tractoren toe op de snelweg, of dat vrachtwagens inhalen tijdens de spits in Duitsland. Kwestie van hoeveel ruimte je inneemt. Vind het niet zo'n gekke opmerking (en ik ga zelf sowieso niet op het drukste moment van de week).
Hij fietste toch niet op een snelweg?
________
Mijn fiets
Plaats reactie