NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Horsthil schreef: ma 7 december 2020, 20:53 Net even opgezocht: eerder dit jaar op de Vuursche 255 mensen gecontroleerd, waarbij en maar 35 mensen geen vignet hadden. Dit was ook in coronatijd. Waar zal het verschil door komen?
Weet niet wat "eerder dit jaar is" exact is, maar ik zou denken langer lopende maatregelen, dus een grotere toestroom mensen die normaal niet op de MTB zitten, maar door vervallen van andere recreatiemogelijkheden nu op de fiets stappen. Meer getallen zouden interessant zijn :winkie:

Wel goed dat er eindelijk eens wat handhaving is, en mensen niet direct op de bon geslingerd worden maar weggestuurd. Mooi moment om je ietsje beter te informeren zonder dat het gelijk geld kost.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

eRicW schreef: ma 7 december 2020, 21:08
Horsthil schreef: ma 7 december 2020, 20:53 Net even opgezocht: eerder dit jaar op de Vuursche 255 mensen gecontroleerd, waarbij en maar 35 mensen geen vignet hadden. Dit was ook in coronatijd. Waar zal het verschil door komen?
Weet niet wat "eerder dit jaar is" exact is, maar ik zou denken langer lopende maatregelen, dus een grotere toestroom mensen die normaal niet op de MTB zitten, maar door vervallen van andere recreatiemogelijkheden nu op de fiets stappen. Meer getallen zouden interessant zijn :winkie:
5 juni om precies te zijn
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Makkelijk schreef: ma 7 december 2020, 19:37
I_do schreef: ma 7 december 2020, 19:23 Wel aanzienlijk breder dan een gewone MTB en zullen ook aanzienlijke minder plekken zijn waar die aan de kant kan.
En dan snap ik wel dat iemand zo'n kar meetelt in de omschrijving van "circus".
Hij is aanzienlijk smaller eerlijk gezegd, 45 centimeter. Mijn stuur is 78. Ik kom ook zonder moeite rijdend de poortjes op het LdS pad door. Al is even aan de kant staan en met je volledige lengte het pad af zijn niet zo gemakkelijk als met een MTB. Maar ik maak echt zonder klagen en op tijd ruimte en doe dat ook altijd, dus ik ben echt een stuk minder hinderlijk dan de stereotype zondag-morgen-beginner die in een totale paniekaanval slaat als er iemand in het wiel komt en half vallend op de verkeerde plek stopt. Je kent het wel en de gemiddelde sociale biker hier zegt dan nog even 'je had niet hoeven stoppen hoor' :bier:.

Maar eerlijk gezegd heb ik dit pas 2x in het weekend gedaan, en verder door de week. Is voor mezelf ook leuker hoor :D
Alleen m'n zoontje vind in het weekend het bos leuker, want er zijn meer hondjes en paardjes.

Ik vind Amerongen ook veel leuker. Ten eerste zijn de afdalingen veel gladder en daardoor is het leuker voor m'n zoontje (en mij). Harrie Slinger is veruit de meest trailer-proof afdaling die ik ken. Kombochten en een gebrek aan wortels is maximaal comfort en plezier achterin.
Tegen de tijd dat ik een kind mee wil klop ik nog eens aan voor tips and tricks dan
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Verander een klein stukje van je post en het wordt ineens een hele rare opmerking ... :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Plottwist: Makkelijk is een zij. En nogal makkelijk

:bier:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik hoopte al dat I_Do een mooie vrouw was :roll:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Hmm. Ik dacht dat ik 1 vd minder ouwe lullen hier was... alleen ik zit al in de pubers dus het laatste wat die willen is mee fietsen met die ouwe :-{
havana

Waarom is Hoge Ginkel dicht?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

havana schreef: di 8 december 2020, 08:59 Waarom is Hoge Ginkel dicht?

https://youtu.be/s88r_q7oufE
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

suravida schreef: di 8 december 2020, 09:27
https://youtu.be/s88r_q7oufE
https://www.youtube.com/watch?v=fuluEbNVbBw

Ander segment, but you got the point :tong
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

KILROY schreef: di 8 december 2020, 10:00
suravida schreef: di 8 december 2020, 09:27
https://youtu.be/s88r_q7oufE
https://www.youtube.com/watch?v=fuluEbNVbBw

Ander segment, but you got the point :tong
Gelukkig hebben we deze nog :bier: https://youtu.be/GLXYFV7nLFU
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

De sluiting van een route door de FIOD of een andere opsporingsinstantie (zoals de AID, Inspectie SZW of ILT) komt altijd onverwachts.
Soms weten betrokkenen bij wie de sluiting plaatsvindt wel dat hij iets ‘verkeerds’ doet of heeft gedaan en is de sluiting als zodanig waarschijnlijk geen complete verrassing.
De betrokkenen zijn dan ook vaak verdachte in het onderzoek.
Maar het gebeurt ook regelmatig dat betrokkenen bij wie de sluiting plaatsvindt geen idee heeft waarom de sluiting plaatsvindt.
Dat is vaak zo bij getuigen, maar ook bij verdachten komt dat voor.
Vooral dan is een sluiting een van de meest stressvolle momenten in hun leven.
Zeker als die sluiting wordt gevolgd door een of meerdere dagen verplicht verblijf voor een verdachte thuis of in een huis van bewaring.

De opsporingsinstantie staat tijdens de sluiting qua kennis voor op punten op degene bij wie de sluiting plaatsvindt.
Ten eerste is de sluiting voorafgegaan door een onderzoek, waardoor de instantie soms meer weet over degene bij wie de sluiting plaatsvindt dan diegene zelf.
Daarnaast kent de opsporingsinstantie haar rechten (en plichten) tijdens een afsluiting veel beter dan de gemiddelde (rechts)persoon die van haar kent.
Dit maakt de kans groot dat een (rechts)persoon meer doet, of juist nalaat, tijdens een afsluiting dan waartoe zij wettelijk is gehouden.
Zo hoeven vragen van opsporingsambtenaren in principe niet te worden beantwoord.
Al wordt die indruk soms wel gewekt. Bovendien moet je je realiseren dat alles wat je tijdens een afsluiting zegt, maar dan ook echt alles, als bewijs kan worden gebruikt.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

ILT lijkt me!
Stamppot with weaksauce!
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Is dan niet eens bekend door wie het is afgesloten?
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

De personen die het weten beroepen zich blijkbaar op zwijgrecht.
Tijd om uit te zoeken hoe het zit met informatieplicht.
Neem aan dat er ergens in de kluizen van de UH Singletrackstichting statuten rondzwerven die wij, als trouwe betalers en supporters, in mogen zien :bier:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie