NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 580
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Rond de middag nog zeiknat. Daarna ging het regenen, reken maar op zeiknatter.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Luchtvochtigheid 98%. Het verschil tussen regen en geen regen is niet zien. Tijdens de wandeling met de hond kon je de remblokken en kettingen horen slijten. Gouden tijden voor de FM
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Batak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 12:25

bert l. schreef: za 12 december 2020, 19:42 Luchtvochtigheid 98%. Het verschil tussen regen en geen regen is niet zien. Tijdens de wandeling met de hond kon je de remblokken en kettingen horen slijten. Gouden tijden voor de FM
Dat gemekker ove kettingslijtage in de winter vind ik echt wielrennersgezeur. We hebben toch een fiets die tegen een stootje kan?
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Ik ga d'r gewoon vanuit dat ik deze winter m'n aandrijflijn afschrijf. Dan kan 't alleen nog maar meevallen. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Batak schreef: za 12 december 2020, 20:59
bert l. schreef: za 12 december 2020, 19:42 Luchtvochtigheid 98%. Het verschil tussen regen en geen regen is niet zien. Tijdens de wandeling met de hond kon je de remblokken en kettingen horen slijten. Gouden tijden voor de FM
Dat gemekker ove kettingslijtage in de winter vind ik echt wielrennersgezeur. We hebben toch een fiets die tegen een stootje kan?
jouw ketting is echt niet steviger dan die op een racefiets hoor (en MTB is een zomer sport 8) :winkie: )

sowieso een hoop gedoe zo'n ketting ...
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Volgens mij is het een gegeven dat de onderdelen in de winter op mijn fiets meer te leiden hebben dan anders. Dat is geen wielrennersgezeur, maar een feit.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

yo-eddy schreef: za 12 december 2020, 21:35

jouw ketting is echt niet steviger dan die op een racefiets hoor (en MTB is een zomer sport 8) :winkie: )

sowieso een hoop gedoe zo'n ketting ...
Jij hebt een E-peenion? :winkie:
Batak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 12:25

yo-eddy schreef: za 12 december 2020, 21:35
Batak schreef: za 12 december 2020, 20:59

Dat gemekker ove kettingslijtage in de winter vind ik echt wielrennersgezeur. We hebben toch een fiets die tegen een stootje kan?
jouw ketting is echt niet steviger dan die op een racefiets hoor (en MTB is een zomer sport 8) :winkie: )

sowieso een hoop gedoe zo'n ketting ...
Die ketting vervangen we gewoon een keer. Net zoals ik af en toe nieuwe banden onder mijn auto zet. Voor mij is MTB een sport voor het hele jaar.
Batak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 12:25

Horsthil schreef: za 12 december 2020, 21:47 Volgens mij is het een gegeven dat de onderdelen in de winter op mijn fiets meer te leiden hebben dan anders. Dat is geen wielrennersgezeur, maar een feit.
Uiteraard slijten ze sneller, maar altijd dat gemekker daarover hier op het forum. En dan nog meestal ook nog zeuren over dat de onderdelen van anderen slijten, dat snap ik echt niet. Onderdelen slijten nou eenmaal, dat is de prijs van onze hobby.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Batak schreef: za 12 december 2020, 20:59
bert l. schreef: za 12 december 2020, 19:42 Luchtvochtigheid 98%. Het verschil tussen regen en geen regen is niet zien. Tijdens de wandeling met de hond kon je de remblokken en kettingen horen slijten. Gouden tijden voor de FM
Dat gemekker ove kettingslijtage in de winter vind ik echt wielrennersgezeur. We hebben toch een fiets die tegen een stootje kan?
Bert constateert het, en is niets van gelogen en ook geen gejammer.
Als je pech hebt kan je in 1 rondje Amerongen je remblokjes aardig op rijden. Zelf ooit bij een extreem natte cross country wedstrijd in 75 minuten Kwintelooyen 2 sets blokjes compleet op gereden. Toen had ik geen keuze, althans je rijd wedstrijden en ga je er voor. Nu als toerder bedenk ik me dan echt wel.
Ik ben blij dat ik afgelopen vrijdag paar uurtjes onder drogere omstandigheden in het bos heb kunnen trappen en na afloop fiets zo weg kon zetten.
Ben toch best wel beetje zuinig op de toch wel dure SRAM spulletjes en voel er weinig voor om het (in mijn ogen) onnodig naar de klut te helpen, maar als anderen daar niet mee zitten is dat hun beslissing.
Maar zo’n half regendagje/vochtigheid is gouden handel voor de LBS
Oh ja, vandaag pak ik de gravelbike met spatbordjes voor rondje op de weg (kom maar op met pek en veren). Na afloop even tuinslang er over, luchtspuit met 8 bar, druppie olie en open haard met een :bier:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

De liefde voor het mountainbike materiaal heeft ook iets manisch. Ik kijk met trots naar de krassen op de achteras veroorzaakt door opvliegende stenen tijdens een afdaling in de Ardennen.

Maar het snerpende geluid van een drivetrain vol modder gaat bij mij door merg en been.

En om het OT te houden, ook groen, rood en paars zien je graag wegblijven bij dit weer.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Blijkbaar heeft magura dan hele goeie remblokken, rij best vaak in natte condities (zoals gister) en in twee jaar tijd nog nooit blokken vervangen.
Have fun!
Rinse.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Fred (mtb-sport) schreef: zo 13 december 2020, 09:21
Batak schreef: za 12 december 2020, 20:59Dat gemekker ove kettingslijtage in de winter vind ik echt wielrennersgezeur. We hebben toch een fiets die tegen een stootje kan?
Bert constateert het, en is niets van gelogen en ook geen gejammer.
Als je pech hebt kan je in 1 rondje Amerongen je remblokjes aardig op rijden.
Als het nat is , en ik krijg pech dan rijdt ik altijd door. Sleutelen in de nattigheid is maar niks... :bier:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Batak schreef: zo 13 december 2020, 00:06
Horsthil schreef: za 12 december 2020, 21:47 Volgens mij is het een gegeven dat de onderdelen in de winter op mijn fiets meer te leiden hebben dan anders. Dat is geen wielrennersgezeur, maar een feit.
Uiteraard slijten ze sneller, maar altijd dat gemekker daarover hier op het forum. En dan nog meestal ook nog zeuren over dat de onderdelen van anderen slijten, dat snap ik echt niet. Onderdelen slijten nou eenmaal, dat is de prijs van onze hobby.
Soms hoor je mensen door het bos tijden waarvan de fiets zo'n ontzettende herrie maakt. Zegmaar dat je alle levende wezens uit het bos verjaagt of dat je iemand al van een kilometer kan aan horen komen. Daar mag je best wel een opmerking over maken. Is geen zeuren, maar wel een constatering, die een grappige ondertoon heeft
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Singletrack Sundays schreef: zo 13 december 2020, 10:08 Blijkbaar heeft magura dan hele goeie remblokken, rij best vaak in natte condities (zoals gister) en in twee jaar tijd nog nooit blokken vervangen.
Sintered of organic scheelt nogal. Een setje organic blokken in 30 km oprijden is mij ook wel eens gelukt. Sintered gaan vooral veel herrie maken.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie