NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Base schreef: di 22 december 2020, 12:52 ik ga vanmiddag met mijn dochter naar Amerongen om haar een keer een leuk mtb parcours te laten beleven. Klopt het dat je bij de proloog in Amerongen nog steeds vignetjes kan kopen bij de coffee to go?
Ja :-q
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Goedzo, die groepen die nergens rekening mee houden mogen wat mij betreft direct beboet. Die maken het ook voor de welwillenden moeilijk namelijk.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Wat een sensatie weer :-{

Mountainbikers in te grote groepen bekeurd voor negeren coronaregels op Utrechtse Heuvelrug
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

... waarbij het fotootje maar weer 's illustreert dat 'het grote publiek' echt geen enkel verschil ziet tussen een wielrenner en MTB'er.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

... en er waren geen wandelaars, joggers, etc... in te grote groepen?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

De AD doet wat de AD doet..... Sensatie verkoopt wat een pulp
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

wibas schreef: di 22 december 2020, 13:00 Ik kwam er ook een stel tegen die bezig waren met een drone. Ze waren er omstreeks 11.00uur en onderweg 16.00uur zag ik ze nog. Vast mooie lange film geworden. Dat je er met drone niet mag rond vliegen was mij nog niet bekend.
Afbeelding

Lees dit bord eens met bovenstaande in het achterhoofd.
Verboden toegang, uitgezonderd:
- Wandelen (met beperkingen)
- Fietsen en paarden (met nog meer beperkingen)
- Hondenwandelen (met beperkingen)

Voor de rest
- Alles verboten, tenzij je een vergunning hebt (die heb je niet) of dat er een bordje staat dat het ter plaatse mag (staat er niet)

Lost daarvan nog een paar APV regels (vliegen verboten) en een paar regels moraal. Mensen hebben het recht ergens anoniem te verblijven zonder gefilmd te worden. Je mag wettelijk gezien niet boven mensen en dieren vliegen.

En ... stel dat ze met een drone boven je huis of tuin komen vliegen en daar blijven hangen, dan kantelt je mening over dit onderwerp denk ik redelijk snel.

Wedervraag.
Waarom denkt men dat alles gewoon maar mag?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

wibas schreef: di 22 december 2020, 13:00 Ik kwam er ook een stel tegen die bezig waren met een drone. Ze waren er omstreeks 11.00uur en onderweg 16.00uur zag ik ze nog. Vast mooie lange film geworden. Dat je er met drone niet mag rond vliegen was mij nog niet bekend.

Ondanks bovenstaand bericht (in de droneregels staat is het eea over schenden van privacy opgenomen):

Volgens mij mag het gewoon? https://aeret.kaartviewer.nl/index.php?@dpf_basic

Tenzij ze andere regels overtreden hebben (afstand, zicht op drone, hoogte of afstand tot mensen)


In de APV zie ik er niets over. De vraag is wat er onder 'wandelen' en ' anders verboden' valt. Mag je dan ook geen muziek luisteren? Even gaan zitten? Een fotootje maken van een paddestoel?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Er zijn gewoon regels: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -met-drone

Daaruit: "Voor vluchten boven beschermde natuurgebieden is een vergunning nodig." Als je die niet kunt tonen, ben je boven de UHR al gauw de sigaar. En in 2021 komen er weer nieuwe, strengere (Europese) regels.

Of neem eens een kijkje op: https://www.pdok.nl/viewer/, ga naar drone no-flyzones onder "overige kaarten" en check het zelf.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Kapitein Iglo schreef: di 22 december 2020, 14:44 Er zijn gewoon regels: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -met-drone

Daaruit: "Voor vluchten boven beschermde natuurgebieden is een vergunning nodig." Als je die niet kunt tonen, ben je boven de UHR al gauw de sigaar. En in 2021 komen er weer nieuwe, strengere (Europese) regels.

Of neem eens een kijkje op: https://www.pdok.nl/viewer/, ga naar drone no-flyzones onder "overige kaarten" en check het zelf.
Beschermde natuurgebieden is in dit geval natura2000. Dat is de heuvelrug niet. Echter ben je op andermans terrein wat opengesteld is en je aan geldende regels moet houden. Zo heeft utrechts landschap bijvoorbeeld deze regels: https://utrechts-landschap.procurios.cl ... k&ext=.pdf
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dan.... interpreteerde ik de kaart blijkbaar niet goed - ik denk dat wat ik zag de contouren van Amerongen zijn :lol: :lol:

Maar voor wat betreft die regels van UL is het wel duidelijk, mooi :-q SBB zal ook zoiets hebben?

Ik heb het geluk dat ik onder militair oefenluchtruim woon. Magnievliegenmetjedronejonguh! Dus ook de routes Zeist en Austerlitz zijn al veilig. Moet ik alleen niet gek opkijken als er plots van die laagvliegende reapers overkomen :cry:

Edit: https://www.staatsbosbeheer.nl/contact/ ... els/drones voor de opvatting van SBB. We kennen de exacte omstandigheden niet, maar misschien is de piloot buiten de gebaande paden gegaan voor het vliegen met de drone. Dan ben je dus al in ovetreding.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Okay , Omdat het bij mij niet bekend was dat het vliegen met een drone verboden was bij de UHR heb ik niks gezegd. Als ik het nu weer zie zou ik de volgende keer de persoon er op wijze dat het niet is toegestaan om er met een drone opnamens te maken. Ik vermoed dat de persoon in kwestie niet bekend was en of is met de regels bij de UHR betreffende drone.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Het gaat er niet om jou nu te 'pakken', Wibas. Je hoeft je niet aangesproken te voelen. :-q
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bert l. schreef: di 22 december 2020, 15:17 Het gaat er niet om jou nu te 'pakken', Wibas. Je hoeft je niet aangesproken te voelen. :-q
Inderdaad, excuses als dat zo overkwam!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie