NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Kapitein Iglo schreef: di 22 december 2020, 15:06 Dan.... interpreteerde ik de kaart blijkbaar niet goed - ik denk dat wat ik zag de contouren van Amerongen zijn :lol: :lol:

Maar voor wat betreft die regels van UL is het wel duidelijk, mooi :-q SBB zal ook zoiets hebben?

Ik heb het geluk dat ik onder militair oefenluchtruim woon. Magnievliegenmetjedronejonguh! Dus ook de routes Zeist en Austerlitz zijn al veilig. Moet ik alleen niet gek opkijken als er plots van die laagvliegende reapers overkomen :cry:

Edit: https://www.staatsbosbeheer.nl/contact/ ... els/drones voor de opvatting van SBB. We kennen de exacte omstandigheden niet, maar misschien is de piloot buiten de gebaande paden gegaan voor het vliegen met de drone. Dan ben je dus al in ovetreding.
In mijn herinnering was de fietsende boswachter wel een keertje niet blij toen hij een drone filmpje bij lage vuursche zag waar geen toestemming voor was. Toen bleek dat het ook bij SBB niet mocht, maar op de website staat er niks duidelijk over vermeld. Er is in ieder geval geen algeheel verbod (dus nationaal geldend SBB beleid). Kwestie waar ik het over heb was overigens net buiten de no fly zone van tante bea


Edit: ging destijds om een drone test van DC rainmaker op HV noord. Bij navraag bij de boswachter over drone gebruik (uit interesse) bleek in ieder geval dat commercieel gebruik niet is toegestaan (zonder toestemming), maar volgens mij was het vliegen met drone überhaupt niet de bedoeling
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ik zag vandaag dat de paarse route afgezet was met officieel politie afzet lint ??

ter hoogte van de vroegere afdaling van de ouwe 7 die in die hopeloze zandbak eindigde...
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Hilco schreef: di 22 december 2020, 19:01 ik zag vandaag dat de paarse route afgezet was met officieel politie afzet lint ??

ter hoogte van de vroegere afdaling van de ouwe 7 die in die hopeloze zandbak eindigde...
Deze had je gemist. 10 pagina's terug of zoiets

bouwpakket schreef: di 8 december 2020, 22:05 HOGE GINKEL

Vanwege de toegenomen recreatiedruk zijn we met de terreineigenaren in gesprek over de toekomst van de route Hoge Ginkel. De druk is in zo’n korte tijd dusdanig toegenomen dat niemand hierop heeft kunnen anticiperen. Afsluiten van de route was de enige optie om de rust terug te laten keren. We kijken of we een oplossing kunnen vinden.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mountainbikers in te grote groepen bekeurd voor negeren coronaregels op Utrechtse Heuvelrug

Afbeelding

https://www.ad.nl/utrecht/mountainbiker ... S0dsTjDOg8

Op de foto: wielrenners. :bier:


Media :-{
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

MVMVML schreef: di 22 december 2020, 19:18 Mountainbikers in te grote groepen bekeurd voor negeren coronaregels op Utrechtse Heuvelrug

Afbeelding

https://www.ad.nl/utrecht/mountainbiker ... S0dsTjDOg8

Op de foto: wielrenners. :bier:


Media :-{
Letterlijk boswielrenners.. :lol:
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

En ook nog eens 2 ipv de grote groep :D
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ze hopen waarschijnlijk, dat het goede voorbeeld doet volgen.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2117
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

bert l. schreef: di 22 december 2020, 14:28
wibas schreef: di 22 december 2020, 13:00 Ik kwam er ook een stel tegen die bezig waren met een drone. Ze waren er omstreeks 11.00uur en onderweg 16.00uur zag ik ze nog. Vast mooie lange film geworden. Dat je er met drone niet mag rond vliegen was mij nog niet bekend.
Afbeelding

Lees dit bord eens met bovenstaande in het achterhoofd.
Verboden toegang, uitgezonderd:
- Wandelen (met beperkingen)
- Fietsen en paarden (met nog meer beperkingen)
- Hondenwandelen (met beperkingen)

Voor de rest
- Alles verboten, tenzij je een vergunning hebt (die heb je niet) of dat er een bordje staat dat het ter plaatse mag (staat er niet)

Lost daarvan nog een paar APV regels (vliegen verboten) en een paar regels moraal. Mensen hebben het recht ergens anoniem te verblijven zonder gefilmd te worden. Je mag wettelijk gezien niet boven mensen en dieren vliegen.

En ... stel dat ze met een drone boven je huis of tuin komen vliegen en daar blijven hangen, dan kantelt je mening over dit onderwerp denk ik redelijk snel.

Wedervraag.
Waarom denkt men dat alles gewoon maar mag?
:-q

Er is zelfs een rechtszaak geweest waarbij iemand boven z'n tuin de bespionerende drone van z'n buurman uit de lucht heeft geschoten. Nou zou ik dit niet willen aanmoedigen, echter de schutter heeft wel gelijk gekregen van de rechter. Privacy telt zwaar mee.

Salliant detail, wat betreft de wedervraag... Is het dan wel weer interessant dat er een kastje op de HV of andere UHR route staat die MTB rijders "telt". Echter, wat meet dat kastje eventueel nog meer ? En waarom ? Zit voor mij in dezelfde hoek als een drone boven mijn hoofd. Sorry.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Hilco schreef: di 22 december 2020, 19:01 ik zag vandaag dat de paarse route afgezet was met officieel politie afzet lint ??

ter hoogte van de vroegere afdaling van de ouwe 7 die in die hopeloze zandbak eindigde...
Dan heb je al twee dranghekken omver gereden en zeven borden gemist. Had je de verkeerde bril meegenomen? Doen die hekken geen pijn als je er tegenaan knalt?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

bert l. schreef: di 22 december 2020, 19:57
Hilco schreef: di 22 december 2020, 19:01 ik zag vandaag dat de paarse route afgezet was met officieel politie afzet lint ??

ter hoogte van de vroegere afdaling van de ouwe 7 die in die hopeloze zandbak eindigde...
Dan heb je al twee dranghekken omver gereden en zeven borden gemist. Had je de verkeerde bril meegenomen? Doen die hekken geen pijn als je er tegenaan knalt?
Ik vermoed daar hij lekker aan het wandelen was
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ja, vandaag was ik inderdaad met de vrouw aan de wandel en zag de hekken en de afzettingen .

altijd even rondje oude 7 lopen .

morgen weer op de fiets :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Hilco, Elite-Mountainbiker aan de wandel. Je moet er maar opkomen :P
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

bert l. schreef: di 22 december 2020, 20:59 Hilco, Elite-Mountainbiker aan de wandel. Je moet er maar opkomen :P
ja, ik begrijp de verwarring ...elite houd in dat ik hier al sinds 2004 rondfiets verder is er niks elite aan mij ;-)

je weet wel : fossiel uit de HuubC tijd :winkie:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bert l. schreef: di 22 december 2020, 14:28 Mensen hebben het recht ergens anoniem te verblijven zonder gefilmd te worden.
Neen. Wanneer je je in de openbare ruimte bevindt heb ik alle recht een camera in je porum te (laten) douwen. Behalve als het gaat om een aangebrachte, vaste camera; dan moet je mensen waarschuwen dat ze gefilmd kunnen worden (en daarna zijn ze dus alsnog vogelvrij). Geloof me; ik kan het weten.

Verder helemaal eensch met je post :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

vibemaker schreef: di 22 december 2020, 21:16
bert l. schreef: di 22 december 2020, 14:28 Mensen hebben het recht ergens anoniem te verblijven zonder gefilmd te worden.
Neen. Wanneer je je in de openbare ruimte bevindt heb ik alle recht een camera in je porum te (laten) douwen. Behalve als het gaat om een aangebrachte, vaste camera; dan moet je mensen waarschuwen dat ze gefilmd kunnen worden (en daarna zijn ze dus alsnog vogelvrij). Geloof me; ik kan het weten.

Verder helemaal eensch met je post :-q
Is een bos van een (particuliere) eigenaar een openbare ruimte?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie