NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bouwpakket schreef: di 22 december 2020, 21:19
vibemaker schreef: di 22 december 2020, 21:16

Neen. Wanneer je je in de openbare ruimte bevindt heb ik alle recht een camera in je porum te (laten) douwen. Behalve als het gaat om een aangebrachte, vaste camera; dan moet je mensen waarschuwen dat ze gefilmd kunnen worden (en daarna zijn ze dus alsnog vogelvrij). Geloof me; ik kan het weten.

Verder helemaal eensch met je post :-q
Is een bos van een (particuliere) eigenaar een openbare ruimte?
Die rechtszaak durf ik aan :bier: Behalve als het daadwerkelijk de achtertuin van die persoon betreft :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: di 22 december 2020, 21:19
vibemaker schreef: di 22 december 2020, 21:16

Neen. Wanneer je je in de openbare ruimte bevindt heb ik alle recht een camera in je porum te (laten) douwen. Behalve als het gaat om een aangebrachte, vaste camera; dan moet je mensen waarschuwen dat ze gefilmd kunnen worden (en daarna zijn ze dus alsnog vogelvrij). Geloof me; ik kan het weten.

Verder helemaal eensch met je post :-q
Is een bos van een (particuliere) eigenaar een openbare ruimte?
Nee
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Morgen mooi fietsweer, voor wie van een rustige route houdt.
Wel de waterfiets meenemen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

aantal plassen valt eigenlijk wel mee ...vannacht echt veel gevallen maar dat zal wel snel weg zijn ....

en dan .....vergeleken met vroeger is het een prachtig droog parcours zelfs in slechte tijden . :tong
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Horsthil schreef: di 22 december 2020, 21:24
bouwpakket schreef: di 22 december 2020, 21:19
Is een bos van een (particuliere) eigenaar een openbare ruimte?
Nee
Het luchtruim is wel openbaar.

Waar was deze controle? Ben wel heel benieuwd waarom h/zij bekeurt is.

Zijn uitzonderingen waar je mag vliegen zoals vliegvelden, militaire gebieden, natura 2000 gebieden (UHR is dat niet).

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -met-drone

Tweede punt watchier wordt aangehaald klopt ook niet.

Opnames maken van iemand, ook zonder toestemming, is niet verboden. Privacywetgeving gaat pas spelen bij publicatie.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... dmateriaal
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

het zal hier helemaal niet gaan om het filmen maar enkel het vliegen want vliegen met een drone boven beschermde natuurgebieden is vergunnings plichtig


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -met-drone
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16810
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

emeel schreef: wo 23 december 2020, 11:38
Horsthil schreef: di 22 december 2020, 21:24

Nee
Het luchtruim is wel openbaar.

Waar was deze controle? Ben wel heel benieuwd waarom h/zij bekeurt is.

Zijn uitzonderingen waar je mag vliegen zoals vliegvelden, militaire gebieden, natura 2000 gebieden (UHR is dat niet).

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -met-drone

Tweede punt watchier wordt aangehaald klopt ook niet.

Opnames maken van iemand, ook zonder toestemming, is niet verboden. Privacywetgeving gaat pas spelen bij publicatie.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... dmateriaal
Dat zou betekenen dat je ook boven de tuin van de buren mag vliegen? Dat wordt iig niet expliciet genoemd als uitzondering.
Terwijl in de een paar posts hierboven aangehaalde rechtszaak dat blijkbaar toch niet mocht (en terecht imo).

Blijft nog zoiets als moreel besef, je maakt gewoon geen directe opnames van een jou niet bekend iemand zonder het te vragen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

kermit schreef: wo 23 december 2020, 14:06
emeel schreef: wo 23 december 2020, 11:38

Het luchtruim is wel openbaar.

Waar was deze controle? Ben wel heel benieuwd waarom h/zij bekeurt is.

Zijn uitzonderingen waar je mag vliegen zoals vliegvelden, militaire gebieden, natura 2000 gebieden (UHR is dat niet).

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -met-drone

Tweede punt watchier wordt aangehaald klopt ook niet.

Opnames maken van iemand, ook zonder toestemming, is niet verboden. Privacywetgeving gaat pas spelen bij publicatie.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... dmateriaal
Dat zou betekenen dat je ook boven de tuin van de buren mag vliegen? Dat wordt iig niet expliciet genoemd als uitzondering.
Terwijl in de een paar posts hierboven aangehaalde rechtszaak dat blijkbaar toch niet mocht (en terecht imo).

Blijft nog zoiets als moreel besef, je maakt gewoon geen directe opnames van een jou niet bekend iemand zonder het te vragen.
Vliegen wel, filmen niet. Zou mooi zijn als je vliegen boven e huis kon verbieden, ik denk alleen dat Schiphol daar niet zo vrolijk van zou worden.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16810
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vermoed dat er wel een mogelijkheid is om wettelijk wat verschil te maken tussen een Airbus en een stukje speelgoed ;-)
Misschien toch nog snel even een luchtbuks vragen voor Kerst, op dit moment heb ik prima buren maar je weet nooit wat de toekomst brengt... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Miob schreef: wo 23 december 2020, 14:13
kermit schreef: wo 23 december 2020, 14:06 Dat zou betekenen dat je ook boven de tuin van de buren mag vliegen? Dat wordt iig niet expliciet genoemd als uitzondering.
Terwijl in de een paar posts hierboven aangehaalde rechtszaak dat blijkbaar toch niet mocht (en terecht imo).

Blijft nog zoiets als moreel besef, je maakt gewoon geen directe opnames van een jou niet bekend iemand zonder het te vragen.
Vliegen wel, filmen niet. Zou mooi zijn als je vliegen boven e huis kon verbieden, ik denk alleen dat Schiphol daar niet zo vrolijk van zou worden.
De belangrijkste regels voor recreatief gebruik van drones zijn:
  • Een particuliere drone mag (inclusief lading) niet zwaarder zijn dan 25 kilogram.
  • U mag niet overal vliegen met een drone. Zo mag u niet vliegen boven mensenmenigten, aaneengesloten bebouwing, gebieden rondom vliegvelden, industrie- en havengebieden en andere no-flyzones.
  • U moet de drone altijd kunnen zien.
  • U mag niet hoger dan 120 meter boven de grond of het water vliegen.U mag niet in het donker vliegen.
  • U moet altijd voorrang geven aan alle andere luchtvaartuigen, zoals vliegtuigen, helikopters en zweeftoestellen. Dit betekent dat u direct moet landen zodra u een luchtvaartuig ziet naderen. Blijf met uw drone dus ook uit de buurt van ongelukken. Dan kunnen de trauma- en politiehelikopter hun werk doen.
  • U mag voor privégebruik luchtopnamen maken met uw drone. Dit valt onder recreatief gebruik. Wel moet u rekening houden met de privacyrechten van anderen. U mag bijvoorbeeld niet in het geheim filmopnames van iemand maken. Als u iemand filmt of fotografeert moet u hem daarvan op de hoogte brengen.
Niet boven aaneengesloten bebouwing dus. Lijkt me dat dat ook geldt voor het huis/tuin van de buren (als je buren tenminste een modaal huis hebben)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

JoopO schreef: wo 23 december 2020, 14:40
Miob schreef: wo 23 december 2020, 14:13

Vliegen wel, filmen niet. Zou mooi zijn als je vliegen boven e huis kon verbieden, ik denk alleen dat Schiphol daar niet zo vrolijk van zou worden.
De belangrijkste regels voor recreatief gebruik van drones zijn:
  • Een particuliere drone mag (inclusief lading) niet zwaarder zijn dan 25 kilogram.
  • U mag niet overal vliegen met een drone. Zo mag u niet vliegen boven mensenmenigten, aaneengesloten bebouwing, gebieden rondom vliegvelden, industrie- en havengebieden en andere no-flyzones.
  • U moet de drone altijd kunnen zien.
  • U mag niet hoger dan 120 meter boven de grond of het water vliegen.U mag niet in het donker vliegen.
  • U moet altijd voorrang geven aan alle andere luchtvaartuigen, zoals vliegtuigen, helikopters en zweeftoestellen. Dit betekent dat u direct moet landen zodra u een luchtvaartuig ziet naderen. Blijf met uw drone dus ook uit de buurt van ongelukken. Dan kunnen de trauma- en politiehelikopter hun werk doen.
  • U mag voor privégebruik luchtopnamen maken met uw drone. Dit valt onder recreatief gebruik. Wel moet u rekening houden met de privacyrechten van anderen. U mag bijvoorbeeld niet in het geheim filmopnames van iemand maken. Als u iemand filmt of fotografeert moet u hem daarvan op de hoogte brengen.
Niet boven aaneengesloten bebouwing dus. Lijkt me dat dat ook geldt voor het huis/tuin van de buren (als je buren tenminste een modaal huis hebben)
Hoe moet ik bos-bebouwing zien in deze regels? Al die bomen dicht op elkaar
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Een bos is toch echt geen bebouwing.

Edit: stond een link naar Rijksoverheid, was al geplaatst....
Laatst gewijzigd door KTManiac op wo 23 december 2020, 15:09, 4 keer totaal gewijzigd.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

JoopO schreef: wo 23 december 2020, 14:40
Miob schreef: wo 23 december 2020, 14:13

Vliegen wel, filmen niet. Zou mooi zijn als je vliegen boven e huis kon verbieden, ik denk alleen dat Schiphol daar niet zo vrolijk van zou worden.
De belangrijkste regels voor recreatief gebruik van drones zijn:
  • Een particuliere drone mag (inclusief lading) niet zwaarder zijn dan 25 kilogram.
  • U mag niet overal vliegen met een drone. Zo mag u niet vliegen boven mensenmenigten, aaneengesloten bebouwing, gebieden rondom vliegvelden, industrie- en havengebieden en andere no-flyzones.
  • U moet de drone altijd kunnen zien.
  • U mag niet hoger dan 120 meter boven de grond of het water vliegen.U mag niet in het donker vliegen.
  • U moet altijd voorrang geven aan alle andere luchtvaartuigen, zoals vliegtuigen, helikopters en zweeftoestellen. Dit betekent dat u direct moet landen zodra u een luchtvaartuig ziet naderen. Blijf met uw drone dus ook uit de buurt van ongelukken. Dan kunnen de trauma- en politiehelikopter hun werk doen.
  • U mag voor privégebruik luchtopnamen maken met uw drone. Dit valt onder recreatief gebruik. Wel moet u rekening houden met de privacyrechten van anderen. U mag bijvoorbeeld niet in het geheim filmopnames van iemand maken. Als u iemand filmt of fotografeert moet u hem daarvan op de hoogte brengen.
Niet boven aaneengesloten bebouwing dus. Lijkt me dat dat ook geldt voor het huis/tuin van de buren (als je buren tenminste een modaal huis hebben)
'mensenmassa's' en 'aaneengesloten bebouwing' zijn echt zulke slechte bewoordingen voor in een regelement... 1 losstand gebouw is geen aaneengesloten bebouwing, hoewel veel handhavers de grenzen van de bebouwde kom als grens voor aaneengesloten bebouwing hanteren.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Miob schreef: wo 23 december 2020, 14:59 'mensenmassa's' en 'aaneengesloten bebouwing' zijn echt zulke slechte bewoordingen voor in een regelement... 1 losstand gebouw is geen aaneengesloten bebouwing, hoewel veel handhavers de grenzen van de bebouwde kom als grens voor aaneengesloten bebouwing hanteren.
Hoe vager de wet, hoe meer mensen je kunt oppakken. Hebben ze in Hongkong tot kunst verheven :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Lars TB schreef: wo 23 december 2020, 15:19
Miob schreef: wo 23 december 2020, 14:59 'mensenmassa's' en 'aaneengesloten bebouwing' zijn echt zulke slechte bewoordingen voor in een regelement... 1 losstand gebouw is geen aaneengesloten bebouwing, hoewel veel handhavers de grenzen van de bebouwde kom als grens voor aaneengesloten bebouwing hanteren.
Hoe vager de wet, hoe meer mensen je kunt oppakken. Hebben ze in Hongkong tot kunst verheven :bier:
Mensenmassas betekent dat je op de UHR niet in het weekend bij de MTB routes en parkeerplaatsen mag dronen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie