NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Rayb81 schreef: zo 10 januari 2021, 21:56 Het is jammer dat dit soort onnozel volk het aan het verpesten is voor de echte mountainbiker die wel op de route blijft zoals het hoort.

Zo te lezen wordt er nog steeds 1.0 gemountainbiked buiten de paden op de UHR terwijl dat verboden is.
Onnozelheid of gevallen van overal schijt aan hebben? Zeg het maar.
”Ja maar ik reed hier 30 jaar geleden ook al!”. Welkom in 2021 🥰
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Vandaag op HV 2 keer binnen 2 minuten iets soortgelijks meegemaakt toen ik achter groepje terecht kwam. Ik moest beide keren vanachter de voorste rijder toeschreeuwen anders waren die honden aangereden. Lui snappen niet dat ze wandelpad doorkruisen en denken dat de hond maar opzij moet, echt asociaal. Bos is superdruk met wandelaars maar ook met fietsers, groepen van 10 is normaal gister ook gezien bij de kuil.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Helaas zijn onze routes momenteel tegen wil en dank zo’n beetje de enige uitlaatklep die mensen nog hebben.
Ik heb nog met Rutte gebeld met de vraag of hij voor de komende drie weken een regel zou kunnen invoeren dat je maar 15km van je huis mag komen.
Hij vond het een goed idee en zou het met toprioriteit in het OMT bespreken. Nooit meer wat van gehoord
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

Ik was gisteren tussen 3 en half 5 op Leersum, heerlijk rustig, zowel qua fietsers als wandelaars.. En die ik tegenkwam waren vriendelijk en ontspannen.
Het is allemaal een kwestie van moment kiezen.. Ik ga bijvoorbeeld ook om 9 uur of om 20-21 uur boodschappen doen ipv om 17 uur, dat is ook veel beter te doen
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

marcski schreef: ma 11 januari 2021, 10:53 Ik was gisteren tussen 3 en half 5 op Leersum, heerlijk rustig, zowel qua fietsers als wandelaars.. En die ik tegenkwam waren vriendelijk en ontspannen.
Het is allemaal een kwestie van moment kiezen.. Ik ga bijvoorbeeld ook om 9 uur of om 20-21 uur boodschappen doen ipv om 17 uur, dat is ook veel beter te doen
Dit is niet waar, ik was er tussen 3 en 4 en heb geen Sonder gezien :lol: . Maar zeker kwestie van moment en route kiezen, lunchtijd, of laatste uren voor het donker wordt. Af en toe doordeweeks en dan kun je je ei nog behoorlijk kwijt zonder ooit in de drukte te fietsen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Reed gisteren langs de routes van oa den Treek , Austerlitz en Zeist en zou niet gek opkijken als er gisteren records mbt aantal bikers op de trails verbeterd is. Idem met wandelaars.
Tijd dat de IKEA's en Basic-fit's open gaan.....................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

bert l. schreef: ma 11 januari 2021, 10:06 Helaas zijn onze routes momenteel tegen wil en dank zo’n beetje de enige uitlaatklep die mensen nog hebben.
Ik heb nog met Rutte gebeld met de vraag of hij voor de komende drie weken een regel zou kunnen invoeren dat je maar 15km van je huis mag komen.
Hij vond het een goed idee en zou het met toprioriteit in het OMT bespreken. Nooit meer wat van gehoord
Je kunt beter vragen of de sportvelden weer open gaan....
Daar bereik je veel meer mee.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

HEUVELRUG Zes personen hebben in de nacht van dinsdag op woensdag een proces verbaal gekregen omdat ze zich buiten de toegangstijden ophielden in natuurgebieden op de Utrechtse Heuvelrug. Dat meldt Staatsbosbeheer in een persbericht.

Meerdere toezichthouders hielden een grote controle waarbij uiteindelijk ook elf mensen een waarschuwing ontvingen. Het is voor iedereen verboden om tussen zonsondergang- en opkomst de natuurterreinen te betreden. De natuurgebieden van de Utrechtse Heuvelrug worden overdag druk bezocht en daardoor zijn de dieren genoodzaakt om hun voedsel ‘s nachts te zoeken. Om dit mogelijk te houden voor de dieren zijn de gebieden ‘s nachts gesloten, meldt Staatsbosbeheer.

De organisatie ontving signalen dat er steeds meer mensen de natuurgebieden bezoeken na zonsondergang. ,,Dit kan variëren van een avondwandeling met of zonder hond, een buitenrit te paard of een fietstocht over de mountainbikeroute, al dan niet in groepsverband”, meldt de organisatie in het bericht. Onder meer de boa’s van Staatsbosbeheer en diverse gemeenten hebben hun krachten gebundeld om de natuur van de Utrechtse Heuvelrug te beschermen.

Komende periode zullen er meerdere controles worden uitgevoerd, zowel overdag als na zonsondergang. Een overtreding van de regels kost minimaal 100 euro exclusief administratiekosten. Staatsbosbeheer vraagt iedereen om bij het bezoeken van natuurgebeden de borden te lezen om te zien welke regels er gelden. ,,Geef de natuur de rust op de momenten en plaatsen waar dat van u gevraagd wordt.”

https://www.nieuwsbladdekaap.nl/lokaal/ ... -heuvelrug

Opmerking:
Vooral nachtfietsen met ledlampen met veel lumen, lux en candela hakken er hard in.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Eigenlijk is daar gewoon al een avondklok :winkie:
Bicycle, bicycle, bicycle
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag gestart met Rhenen en vandaar wilde ik door naar Kwintelooien :o :-{ toen maar via fietspad starten aan de Harry Slinger kant. Werd me al snel duidelijk dat het wel heel nat was. Bij de oude route (brede grindpad) van de route gegaan. Het was mij te nat en modderig. Maar daar dachten velen vandaag en ook gisteren helaas anders over ...

Zal nog wel even duren voordat het weer lekker rijden is op de UHR. Dan maar weer naar de local tracks. Voordeel is daar dat ik de slechte stukken kan ontwijken en vrij rijden nog is toegestaan. Maar van mij mogen al die sportverenigingen en scholen weer snel open gaan. En iets met voorjaar en wegfietsers ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ik denk dat iedereen snakt naar "normaal" :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Hilco schreef: wo 13 januari 2021, 22:14 ik denk dat iedereen snakt naar "normaal" :-q
Goede samenvatting
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

bert l. schreef: wo 13 januari 2021, 14:39 Afbeelding

HEUVELRUG Zes personen hebben in de nacht van dinsdag op woensdag een proces verbaal gekregen omdat ze zich buiten de toegangstijden ophielden in natuurgebieden op de Utrechtse Heuvelrug. Dat meldt Staatsbosbeheer in een persbericht.

Meerdere toezichthouders hielden een grote controle waarbij uiteindelijk ook elf mensen een waarschuwing ontvingen. Het is voor iedereen verboden om tussen zonsondergang- en opkomst de natuurterreinen te betreden. De natuurgebieden van de Utrechtse Heuvelrug worden overdag druk bezocht en daardoor zijn de dieren genoodzaakt om hun voedsel ‘s nachts te zoeken. Om dit mogelijk te houden voor de dieren zijn de gebieden ‘s nachts gesloten, meldt Staatsbosbeheer.

De organisatie ontving signalen dat er steeds meer mensen de natuurgebieden bezoeken na zonsondergang. ,,Dit kan variëren van een avondwandeling met of zonder hond, een buitenrit te paard of een fietstocht over de mountainbikeroute, al dan niet in groepsverband”, meldt de organisatie in het bericht. Onder meer de boa’s van Staatsbosbeheer en diverse gemeenten hebben hun krachten gebundeld om de natuur van de Utrechtse Heuvelrug te beschermen.

Komende periode zullen er meerdere controles worden uitgevoerd, zowel overdag als na zonsondergang. Een overtreding van de regels kost minimaal 100 euro exclusief administratiekosten. Staatsbosbeheer vraagt iedereen om bij het bezoeken van natuurgebeden de borden te lezen om te zien welke regels er gelden. ,,Geef de natuur de rust op de momenten en plaatsen waar dat van u gevraagd wordt.”

https://www.nieuwsbladdekaap.nl/lokaal/ ... -heuvelrug

Opmerking:
Vooral nachtfietsen met ledlampen met veel lumen, lux en candela hakken er hard in.
Nou, ik wens jou en de handhavers veel succes :-{ :-{ :-{
https://www.telegraaf.nl/lifestyle/6377 ... tainbikers
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Na een maandje overgeslagen te hebben, vandaag weer heerlijk gereden op rustige trails! Het viel mij op dat de trails wel geleden hebben maar dat het ook wel leuke stukken oplevert die wat minder strak zijn...
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Het was echt super dat er sneeuw lag vanochtend bij rondje Leersum.
Trail was zonder sneeuw, maar erg vettig/nat. Veel plassen.
Plaats reactie