NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jan Willem schreef: do 10 juni 2021, 09:20 Nee joh, werkelijk waar? :o
bouwpakket schreef: do 10 juni 2021, 08:38
Wat is de volgende logische stap in de tactiek?
Gewoon met de billen bloot (AUB niet letterlijk)

Openheid stopt speculaties, aannames, suggesties, ruis, gedram, interne verdeeldheid, persoonlijk gerichte uitspraken, irritatie, onterechte op niks gebaseerde beschuldigingen, je hoeft niet meer tactisch te denken en te onthouden wat je een half jaar geleden ook alweer zei, bovendien voorkom je dat dit topic net zoals in december afglijdt naar een Loungebar-achtige status.

Pas dán gaat er echt een streep onder het UHR hoogtepunt dat HG heet.
Maja, in plaats van speculeren e.d. kun je ook gewoon accepteren dat het is zoals het is.
Wat heeft het voor zin om allerlei ongefundeerde mogelijke redenen te opperen, dat verandert niets aan het resultaat. Voor de goede orde, ik weet ook niet van de hoed en de rand hoor, maar ik ga er wel vanuit dat er een goede reden achter zit. In elk geval een reden waar ook de UHR stichting geen verandering in kan brengen, anders hadden ze dat wel gedaan.
En zo kan er ook een goede reden zijn om niet tot in details uit te gaan leggen waarom. Het is wel een beetje van deze tijd om daar dan meteen allerlei complottheorieën bij te gaan bedenken.

Dus voor mij is het niet meer dan jammer maar helaas. Er blijven nog een hoop mooie routes op de UHR over, en als je landelijk kijkt komen er steeds meer routes bij die de moeite waard zijn.
Dan wordt er een leuke route gesloten, da's jammer maar kijk eens waar we nu staan en vergelijk dat met tien, twintig jaar geleden... In mijn regio was het toen vooral allerlei rechte paden aan elkaar knopen, en die paar keer dat ik het oude Amerongen gereden heb was het daar niet veel anders. Moet je zien wat er nu is...

Count your blessings zeggen ze weleens ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Gebeurt helaas te vaak dat er geen openheid over zaken is. Niet alleen bij UHR hoor ook bij anderen mountainbike verenigingen.
Waarschijnlijk om tegenstanders van MTB routes geen voer te geven.
Maar eerlijkheid duurt het langst, op den duur zal de ware reden toch wel een keer naar boven komen.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

kermit schreef: do 10 juni 2021, 10:34 Maja, in plaats van speculeren e.d. kun je ook gewoon accepteren dat het is zoals het is.
Wat heeft het voor zin om allerlei ongefundeerde mogelijke redenen te opperen, dat verandert niets aan het resultaat. Voor de goede orde, ik weet ook niet van de hoed en de rand hoor, maar ik ga er wel vanuit dat er een goede reden achter zit. In elk geval een reden waar ook de UHR stichting geen verandering in kan brengen, anders hadden ze dat wel gedaan.
En zo kan er ook een goede reden zijn om niet tot in details uit te gaan leggen waarom. Het is wel een beetje van deze tijd om daar dan meteen allerlei complottheorieën bij te gaan bedenken.

Dus voor mij is het niet meer dan jammer maar helaas. Er blijven nog een hoop mooie routes op de UHR over, en als je landelijk kijkt komen er steeds meer routes bij die de moeite waard zijn.
Dan wordt er een leuke route gesloten, da's jammer maar kijk eens waar we nu staan en vergelijk dat met tien, twintig jaar geleden... In mijn regio was het toen vooral allerlei rechte paden aan elkaar knopen, en die paar keer dat ik het oude Amerongen gereden heb was het daar niet veel anders. Moet je zien wat er nu is...

Count your blessings zeggen ze weleens ;-)
Zeker jammer.
Ik heb gewoon wat moeite met dat geheimzinnige, arrogante gedoe.
Lekker interessant doen allemaal, belangrijk hoor die UH mensen.
Zo komt het gewoon over en ik ben niet de enige die daar zo in sta.
Overigens en nogmaals, met alle respect voor wat er bereikt is.

Er is imho één reden die dat gedrag rechtvaardigt: nóg erger voorkomen.
En als dat de reden is, spreek dat dan gewoon uit.
Toch?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Stel dat er inderdaad een dergelijke gedachte achter zit, wat gaat drammen om openheid van zaken te geven ons als bikers dan uiteindelijk brengen? Niets positiefs volgens mij. Dan is je nieuwsgierigheid bevredigd, heel belangrijk natuurlijk. Maar je hebt dan per saldo je eigen tegenstanders geholpen en jezelf in de voet geschoten.
Ik weet wel waar ik mijn prioriteit heb liggen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Laat het lekker rusten. Ik denk dat we er vanuit mogen gaan dat de Stichting MTB Heuvelrug haar uiterste best doet om onze belangen te behartigen (ik denk b.v niet dat ene "bert l." het landschap HG prive heeft gekocht en daar geen MTBers in zijn nieuwe achtertuin wil hebben :wink: ). Koester wat we allemaal gekregen hebben en realiseer je dat niets voor eeuwig is.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Eens. En gaat over tot de orde van de dag.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

kermit schreef: do 10 juni 2021, 10:58 Stel dat er inderdaad een dergelijke gedachte achter zit, wat gaat drammen om openheid van zaken te geven ons als bikers dan uiteindelijk brengen? Niets positiefs volgens mij. Dan is je nieuwsgierigheid bevredigd, heel belangrijk natuurlijk. Maar je hebt dan per saldo je eigen tegenstanders geholpen en jezelf in de voet geschoten.
Ik weet wel waar ik mijn prioriteit heb liggen.
Eens!

Maarrr..... simpelweg een statement in het begin dat de reden niet communiceerd mag worden iom de terreineigenaar of vanwege natuurwaarde had heel veel discussie voorkomen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

vandaag voor het eerst Amerongen 2.0 mogen rijden ;

Wat is dat een waanzinnig mooie route geworden zeg :kiss:

De lange "afdaling des doods" is gewoon (een beste) klim geworden :o en nog wat bekende stukjes gezien .
bijna aan het einde op het grindpad naar de (ooit anwb) paddestoel het routebordje gemist ...stond ik daar op een 5 sprong
dus ietsje terug en de route weer opgepakt . Dit stuk zag er truwens nog vrij vers uit ?

En blij verrast dat het normaal saaie laatste pad naar de eindklim ineens "afkortroute" is geworden enik nog werd getrakteerd op
een fantatstisch stukje speeltuin .

Hoogte punt voor mij was in de buurt van Elst , vrij steile klim single track in dichte bebossing en niet verder voor uit kunnen kijken dan 2 meter
en slingerend omhoog........waanzinnig mooi :-q

kortom een route zo mooi dat het niet met de pen is te beschrijven vandaar ook getikte tekst :winkie: .

oh ja, op mijn verzet 32x17 prima te doen , beter dan Leersum :wink:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Over openheid en transparantie durf ik wel wat te zeggen en als ik nu te veel zeg, moeten ze mij maar even een bericht sturen. Maar men wil best wel veel dingen vertellen, mits het in persoon in is (face to face) en/of ook een vrijwilliger/actief betrokken persoon is. We zitten hier op internet en er lezen wel meer mensen mee dan de paar personen die nu actief meepraten. Zo zag ik dat er ook een link was geplaatst op MTB praat op facebook. Alles wat op internet staat, gaat een eigen leven leiden. Redenen van sluiting zijn volgens mij wel dingen die andere mensen mogen weten dan alleen de paar mensen van het bestuur, maar niet iedereen hoeft het te weten. Dus ben jij de juiste persoon, misschien dat je er dan ooit achter komt, alleen via dit forum ga je het nooit horen. Zelfs in de vrijwilligers facebook wordt het niet gedeeld. Dus voel je vooral niet benadeeld.

En voor de duidelijkheid: ik weet ook niet helemaal hoe het nou zit met de uiteindelijke reden van sluiting. Maar ondanks dat probeer ik wel te voorkomen dat er naar personen gewezen gaat worden. Men wil maar al te snel terreineigenaren de schuld geven, terwijl dat misschien niet eens hoeft. Het is net zo onzeker als dat natuurwaarden een oorzaak kunnen zijn. Gewoon niet speculeren dus en vooral een kaarsje aansteken bij de dichtstbijzijnde kapel.
38x10 schreef: do 10 juni 2021, 09:42 Dat kan denk ik alleen als je de rijrichting omdraait. "Heb jij de HorstHill al beklommen?"
:bier:
Is een tautologie, pleonasme of dubbelop, want allebei betekent het heuvel. De heuvel waar de naam van is afgeleid bestaat helaas niet meer. Het zand ligt nu ergens in een woonwijk.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Netjes toegelicht, volgens mij kan iedereen hier wel mee leven :bier:
Met botte antwoorden creëer je alleen maar meer onvrede terwijl er juist zoveel goeds bereikt is.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Horsthil schreef: do 10 juni 2021, 13:54 Over openheid en transparantie durf ik wel wat te zeggen en als ik nu te veel zeg, moeten ze mij maar even een bericht sturen. Maar men wil best wel veel dingen vertellen, mits het in persoon in is (face to face) en/of ook een vrijwilliger/actief betrokken persoon is. We zitten hier op internet en er lezen wel meer mensen mee dan de paar personen die nu actief meepraten. Zo zag ik dat er ook een link was geplaatst op MTB praat op facebook. Alles wat op internet staat, gaat een eigen leven leiden. Redenen van sluiting zijn volgens mij wel dingen die andere mensen mogen weten dan alleen de paar mensen van het bestuur, maar niet iedereen hoeft het te weten. Dus ben jij de juiste persoon, misschien dat je er dan ooit achter komt, alleen via dit forum ga je het nooit horen. Zelfs in de vrijwilligers facebook wordt het niet gedeeld. Dus voel je vooral niet benadeeld.

En voor de duidelijkheid: ik weet ook niet helemaal hoe het nou zit met de uiteindelijke reden van sluiting. Maar ondanks dat probeer ik wel te voorkomen dat er naar personen gewezen gaat worden. Men wil maar al te snel terreineigenaren de schuld geven, terwijl dat misschien niet eens hoeft. Het is net zo onzeker als dat natuurwaarden een oorzaak kunnen zijn. Gewoon niet speculeren dus en vooral een kaarsje aansteken bij de dichtstbijzijnde kapel.
38x10 schreef: do 10 juni 2021, 09:42 Dat kan denk ik alleen als je de rijrichting omdraait. "Heb jij de HorstHill al beklommen?"
:bier:
Is een tautologie, pleonasme of dubbelop, want allebei betekent het heuvel. De heuvel waar de naam van is afgeleid bestaat helaas niet meer. Het zand ligt nu ergens in een woonwijk.
Het lijkt wel een stukje in "de speld" Begrijp ik nou goed dat het geheim is waarom de route dicht blijft? liggen er soms kernwapens opgeslagen ofzo. Waarom zou je daar in godsnaam geheimzinnig over doen. De hoeveelheid verkochte vignetten wordt ook al behandeld alsof het topsecret is (maar gewoon terug te vinden in het jaarverslaG :P) . rare mensen, heel raar gedrag, das echt nie goe nie
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Zolang ze die flow-track maar niet sluiten, vind ik alles prima.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Nou, los van de oorzaak (die ik dus niet ken), vinnik het best wel heel stom dat een fraai stukje trail, waar ik altijd met veel plezier overheen reed, en waar door een aantal mensen volgens mij heel hard aan gewerkt is, is afgesloten.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik vind het ook stom. Iedereen vindt het stom. Niemand vindt het leuk. Althans, niemand die ik ken.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

38x10 schreef: do 10 juni 2021, 15:06 Nou, los van de oorzaak (die ik dus niet ken), vinnik het best wel heel stom dat een fraai stukje trail, waar ik altijd met veel plezier overheen reed, en waar door een aantal mensen volgens mij heel hard aan gewerkt is, is afgesloten.
Jammer van die 1000 den euros. Die de aanleg gekost hebben ook.. Bijzonder ook dat je toestemming een vergunning en cintract hebt, vervolgens kosten maakt en dat het vervolgens zomaar gesloten kan worden. Kan me niet voorstellen dat UL de gemaakte kosten weer gaar vergoeden. De opstelling die ze hebben mbt de marathon voorspelt überhaupt niet veel goeds voor de routes
Plaats reactie