NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

sama schreef: wo 21 juli 2021, 11:41 Ik zag dat Leersum weer voor een aanzienlijk deel open is, hoe gaat het met de stukken die nog dicht zijn? Is er weer wat moois van te maken?
Ik ben heel benieuwd...
Leesvoer: https://nos.nl/regio/utrecht/artikel/15 ... de-leersum

De boswachter zegt dat sommige afzettingen nog zeker tot eind dit jaar zullen blijven. "Het Lombokbos is het zwaarst getroffen gebied. Daar is 30 hectare bos platgewaaid", aldus Zwaan "Het ligt op een helling en dat kunnen we niet met een grote machine opruimen zoals we normaal doen. Dat wordt echt nog heel veel handwerk. Dat kan nog maanden duren."
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

sama schreef: wo 21 juli 2021, 11:41 Ik zag dat Leersum weer voor een aanzienlijk deel open is, hoe gaat het met de stukken die nog dicht zijn? Is er weer wat moois van te maken?
Ik ben heel benieuwd...
Aankomende tijd gaat het stuk zeker nog niet open. De ravage is enorm. In de loop van dit jaar hopen we dan te kunnen gaan kijken wat er nog van de route over is en wat we gaan doen.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Helder :-q
Sneeuwmonster
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

KORTE OMLEIDING ROUTE AMERONGEN
Op route Amerongen is er wegens werkzaamheden een korte omleiding van kracht. LET OP: de omleiding kruist eerst een ruiterpad en gaat dan over het dichtbij gelegen (vaak drukke) fietspad.
Naar verwachting zal de omleiding zaterdag 24 juli rond het middaguur weer verdwijnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

OMLEIDING AMERONGEN - BOVEN ELST - IS WEER WEG
Vandaag konden we de door Shape & Ride op AM27-AM33 machinaal uitgevoerde werkzaamheden afwerken. Veel stampen, harken en nog een keer stampen zorgen ervoor dat het routedeel boven Elst er weer goed bij ligt. Als je gaat rijden: let op dat het opgebrachte zand op diverse plaatsen nog zacht kan zijn. Ook is de 'loop' van sommige bochten veranderd.

Deze boomstronk moest nog even uit de weg geruimd worden .........
Afbeelding
RPG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 8 november 2015, 17:25
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0 2016

dubbelop schreef: za 24 juli 2021, 20:04 OMLEIDING AMERONGEN - BOVEN ELST - IS WEER WEG
Vandaag konden we de door Shape & Ride op AM27-AM33 machinaal uitgevoerde werkzaamheden afwerken. Veel harken, stampen en nog een keer harken zorgen ervoor dat het routedeel boven Elst er weer goed bij ligt. Als je gaat rijden: let op dat het opgebrachte zand op diverse plaatsen nog zacht kan zijn. Ook is de 'loop' van sommige bochten veranderd.

Deze boomstronk moest nog even uit de weg geruimd worden .........
Afbeelding
Bedankt voor het harde werken, ga morgen maar eens kijken wat jullie er van gemaakt hebben.
s_son
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 16 juli 2012, 09:27

Allereerst natuurlijk geweldig bedankt voor al jullie harde werk voor het onderhoud van de routes.

Gisteren het stuk bij Elst gereden, toch wel enigszins tot mijn teleurstelling was de wat technischere klim en vervolgens het technische afdalingkje daar met de wortels helemaal vlak gemaakt met kombochtjes. Ben ik de enige die dat jammer vind? Op sommige stukken is het gaaf hoor, die kombochtjes, maar het mag van mij ook wel her en der wat spartaanser en technischer blijven.
Vitus Sentier LTHT & Whyte S150S
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

s_son schreef: zo 25 juli 2021, 12:06 Allereerst natuurlijk geweldig bedankt voor al jullie harde werk voor het onderhoud van de routes.

Gisteren het stuk bij Elst gereden, toch wel enigszins tot mijn teleurstelling was de wat technischere klim en vervolgens het technische afdalingkje daar met de wortels helemaal vlak gemaakt met kombochtjes. Ben ik de enige die dat jammer vind? Op sommige stukken is het gaaf hoor, die kombochtjes, maar het mag van mij ook wel her en der wat spartaanser en technischer blijven.
Deze opmerking hadden we al verwacht. Die krijgen we namelijk altijd als er groot onderhoud gepleegd is. De track gaat aankomende tijd inklinken en dan weer slijten. Wordt vanzelf weer wat ruwer.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mijn kleine vond het gister een bejaardenpad geworden.. :winkie: (zijn woorden)

Maar ik snap het wel. Heb een poging gedaan het uit te leggen, maar volgens hem moest er net zo lang gereden worden totdat het weer ruig was.

Aardig in lijn met waar bouwpakket zegt eigenlijk :bier:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

38x10 schreef: zo 25 juli 2021, 14:22 volgens hem moest er net zo lang gereden worden totdat het weer ruig was
Slimme kerel :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dubbelop is chips halen. Ik ga op zoek naar bier. Kom maar op met de klachten
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: zo 25 juli 2021, 15:27Dubbelop is chips halen. Ik ga op zoek naar bier. Kom maar op met de klachten
Mag ik zonder klachten ook komen "bieren"?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef: zo 25 juli 2021, 15:45
bert l. schreef: zo 25 juli 2021, 15:27Dubbelop is chips halen. Ik ga op zoek naar bier. Kom maar op met de klachten
Mag ik zonder klachten ook komen "bieren"?
Altijd welkom. 0,0 of iets zwaarders? :bier:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: zo 25 juli 2021, 16:32
Fred (mtb-sport) schreef: zo 25 juli 2021, 15:45 Mag ik zonder klachten ook komen "bieren"?
Altijd welkom. 0,0 of iets zwaarders? :bier:
0,0 als ik met de auto kom (principe van Fredje) en iets zwaarders (lees Belgisch) als er niet meer gereden hoeft te worden.
Maar ga zo paar huizen verderop de koelkast "plunderen" als laatste dag van onze vakantie :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Amerongen is sowieso een gevaarlijke route. Vrijdag einde van de dag is er nog iemand hard gevallen.
Wat mij betreft mag het allemaal wel wat minder ruig.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Plaats reactie