NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4799
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bouwpakket schreef: vr 30 juli 2021, 18:21 Ach. Slijt vanzelf wel weer. Niet huilen
Dan ook niet gaan klagen dat Amerongen zo druk blijft. Dit nodigt natuurlijk wel weer uit voor een bepaalde groep. :roll:

Sorry hoor, maar we hebben imo nu wel genoeg flowtracks op de UHR. Ook lekker hoor, af en toe, maar ik had ergens wel hoop dat AM een beetje LE achterna mocht. Dus een track die qua ondergrond nog énigszins lijkt op mountainbiken. Zeker nu HG definitief is verdwenen had ik hier stiekem wel op gerekend.

No offence: Kijk nou eens op de route's in 't Rijk van Nijmegen. Daar wordt niet elk worteltje weggewerkt, elke geul volgeplempt, elke steen verwijderd. Zo'n "5 van Groesbeek" lus bijvoorbeeld, die heeft alles in zich. Het is dat 't 80 minuten rijden is voor mij, dus 2x zo ver. Nogmaals: No offence. Gewoon mijn mening.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

bouwpakket schreef: vr 30 juli 2021, 18:21 Ach. Slijt vanzelf wel weer. Niet huilen
Zal best, toch zijn er wel wat leuke bochtjes verloren gegaan omdat er nu een kombocht van gemaakt is.
Lichtelijk off camber rechtse bochtje direct vanaf het 2de houten bruggetje bijvoorbeeld.
Daar had je best een exacte lijn keuze nodig om met een behoorlijke exit speed tussen de twee boompjes te gaan verder het afdalinkje in.
Daar ligt nu helaas een kombocht waar je heel makkelijk doorheen rolt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jefro98 op vr 30 juli 2021, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dat stuk was inderdaad erg leuk, doordat het net wat meer stuurmanskunst vergde. Ook ik ben niet zo happy met het feit dat het nu een bejaardenpad is (aldus een 8-jarige). Wat ik me nu toch wel afvraag: gaat het mis met de route als dit niet gebeurt (dat dacht ik eigenlijk, maar wat gaat er precies mis dan?), of is dit vooral gedaan om de grote meute te pleasen?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Kun je misschien meer uitleg geven waarom hiervoor gekozen is Bouwpakket?
Geen idee of je de aangewezen persoon bent, maar je reacties hier doen mij vermoeden dat je vrij actief bent met onderhoud op de UHR.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: vr 30 juli 2021, 14:08 Uhhh.

De omleidingen van MTBArc zijn écht wéreldberoemd.
bert l. schreef: do 29 juli 2021, 23:08 De omleidingen van Dubbelop zijn wéreldberoemd
Pardon?
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ook fijn voor de UH overwinteraars.
Heb zo links en rechts vernomen dat er vrij regelmatig ambu's op UH gesignaleerd zijn.
Daar ergens zal de oorzaak wel te vinden zijn.
En zo versterkt de oplossing voor probleem 1 de oorzaak van probleem 2.
Want welke BWR overwinteraar wordt nu blij van zware wortelpartijen en zware stuiterpassages.
Vanmiddag Groesbeek gefietst, jammer dat we hiervoor drie kwartier in de auto moeten maar dat is het zeer zeker waard.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We proberen een parcours te behouden en doen deze onderhoudswerkzaamheden niet voor jullie. Echt niet.

Elke fietser neemt een handje zand mee aan z'n fiets. En nog een handje aan zijn kleding. Dat moet of allemaal door iedereen teruggebracht worden of door ons worden aangevuld.
En als we dat doen, dan gaan we terug naar de uitgangssituatie zoals die bij de aanleg was, dus een rechte lijn van bosbessenstruikje links tot bosbessenstruikje rechts. Ook proberen we de bomen die naast het parcours staan te behouden door niet teveel over hun tenen te rijden.

Verder niet huilen. Het degradeert vanzelf weer
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

sorry hoor maar deze denigrerende antwoorden zijn gewoon niet leuk als je normaal een vraag stelt. Het degradeert wel weer. ja en dan wordt 't weer straks getrokken ben je weer terug bij af. en die niet huilen opmerking vind ik serieus zo ontzettend kinderachtig ik kan daar maar niet aan wennen.

Er is een constatering dat het helemaal glad worst getrokken incl foto's. dan wordt er gezegd het slijt wel weer. maar zo glad hoeft het toch ook allemaal weer niet. is toch ietwat overdreven.

Blijkbaar is een normaal relaxt antwoordt hierop geven incl de uitleg waarom het gedaan wordt erg lastig te geven. en dat is buitengewoon jammer.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Twee personen (waarschijnlijk crew :-? ) die melden "niet huilen".
Er worden toch nette vragen gesteld? Mag er toch ook een normaal antwoord verwacht worden?
Of moet er dan een forumhelden conversatie gestart worden in tekst? (Of zijn de emoticons op bij de heren? :wink: )
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hoe zou jij het vinden als je je uiterste best moet doen om terreineigenaren te vriend te houden, zodat de route kan blijven, je hier heel veel tijd en energie insteekt en vervolgens iedere keer gezeik en onbegrip krijgt van mountainbikers dat je het niet goed doet?
Want de vragen waarom het zo glad gestreken moet zijn en of het niet uitdagender mag komt iedere keer na het onderhoud weer terug.
Er is hier al zo vaak uitgelegd waarom bepaalde zaken gaan zoals ze gaan en blijkbaar vergeet iedereen dat voor het gemak of willen we het niet snappen.
Ik zit niet in de onderhoudsploeg en ja ik hou ook van een wat uitdagender route, maar snap ook wel dat dit helaas op de UHR niet gaat.
Beetje mee begrip hiervoor en respect voor het vele werk wat de onderhoudsploeg doet mag wel wat mij betreft.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

awinkel schreef: vr 30 juli 2021, 20:22 Hoe zou jij het vinden als je je uiterste best moet doen om terreineigenaren te vriend te houden, zodat de route kan blijven, je hier heel veel tijd en energie insteekt en vervolgens iedere keer gezeik en onbegrip krijgt van mountainbikers dat je het niet goed doet?
Want de vragen waarom het zo glad gestreken moet zijn en of het niet uitdagender mag komt iedere keer na het onderhoud weer terug.
Er is hier al zo vaak uitgelegd waarom bepaalde zaken gaan zoals ze gaan en blijkbaar vergeet iedereen dat voor het gemak of willen we het niet snappen.
Ik zit niet in de onderhoudsploeg en ja ik hou ook van een wat uitdagender route, maar snap ook wel dat dit helaas op de UHR niet gaat.
Beetje mee begrip hiervoor en respect voor het vele werk wat de onderhoudsploeg doet mag wel wat mij betreft.
Bullshit. we zeuren niet we vragen iets. en ik snap echt alles en heb voor alles begrip. Heb zelfs een paar keer de eer gehad om te helpen op Zeist met scheppen.

Maar wat jij hier nu schetst is gewoon onzin. want we zijn gewoon benieuwd waarom alles ineens zo glad is gestreken. Dat is op die plaatsen volgens mij heel heel lang geleden dat het zo strak ik is gemaakt. daarom ook de verbijstering.

En dan nogmaals normale vraag kan toch een normaal antwoordt krijgen. ik wil helemaal niet weten wat wel en niet mag van de terrein eigenaar en ik vraag niet om nog meer uitdaging. (Mag wel maar is nu niet de vraag geweest) De vraag was alleen maar waarom dit zo glad is gemaakt.

Als de reden is dat het altijd zo druk is en zelfs de meest simpele ziel moet hier veilig kunnen rijden is dat ook een antwoordt.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het is nu heel glad, maar kijk over 2 maanden nog maar eens. Zeker met de vele beginners slijt het vrij snel weer uit. Dus als je er nu geen dikke laag aarde opgooit kunnen ze volgend weekend weer opnieuw beginnen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5757
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Geen of heel weinig onderhoud zoals aantal jaren terug was Amerongen 1.0 (kom maar weer op met paar beroemde foto's) .
Nu goed overdacht en gestructureerd onderhoud Amerongen 2.0 om het fatsoenlijk berijdbaar te houden zonder de (kostbare) natuur te veel te slopen en om de zoveel tijd is het weer klagen of het vooral beter weten..................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Afbeelding
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Fred (mtb-sport) schreef: vr 30 juli 2021, 20:33 Geen of heel weinig onderhoud zoals aantal jaren terug was Amerongen 1.0 (kom maar weer op met paar beroemde foto's) .
Nu goed overdacht en gestructureerd onderhoud Amerongen 2.0 om het fatsoenlijk berijdbaar te houden zonder de (kostbare) natuur te veel te slopen en om de zoveel tijd is het weer klagen of het vooral beter weten..................
Hebben ze jou nog steeds niet met pek en veren het bos uitgejaagd? :lol:
Plaats reactie