NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Rutger S schreef: di 3 augustus 2021, 14:56
Of gewoon verder fietsen..
Als Westerlijke Randstedeling zit er al zoveel asfalt in mijn leven. Maar er ziet niets anders op dan en te luisteren naar de UHR CEO
bert l. schreef: di 3 augustus 2021, 15:00 Advies om te parkeren aan de Afrit van de A12 bij de P&R of het Handelsreizigerslogement


@Bert L, vervolgens de N weg naar beneden en bij SBB het LDS pad op de beste optie? Is dit stuk weer helemaal vrij?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Volgens mij is het LdS bij SBB nog afgesloten
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

bouwpakket schreef: di 3 augustus 2021, 16:15 Volgens mij is het LdS bij SBB nog afgesloten
En volgens mij ook. En niet zonder reden: nog levensgevaarlijk wegens mikado met grote bomen.
Je moet helemaal doorfietsen tot aan de Utrechtse Baan aan de voet van de Donderberg. Als ongevraagd bonusartikel krijg je dan wel een compleet overzicht van alle schade aan het bos ten gevolge van het natuurgeweld van de valstorm.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Duidelijk! De schade heb ik helaas al meerde malen mogen aanschouwen tijdens de ritjes naar de Bergweg via Leersum/Amerongen.
Als alternatief : als ik het goed zie kan ik vanaf het Hotel ook parallel aan de A12 blijven fietsen en dan de Heulweg richting Camping Leersumse Veld. Bij de camping vervolgens de route op.

Per enkele reis 5.7KM asfalt , das 10 minuten infietsen i.p.v. 10 minuten in de auto. Te overzien dus.
En niet meteen die pittige klimmen bij start.

Dank voor de tips en adviezen!
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Dank voor alle genoemde opties.

We hebben een heerlijke dag gehad met Leersum, Amerongen, Rhenen, Kwintelooijen en de rest van Amerongen.

We zijn uiteindelijk bij 't paviljoen Thijmse berg beland om te eten, ook een aanrader trouwens :wink:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

bert l. schreef: di 3 augustus 2021, 17:45 Ik zou het zo willen adviseren:
https://brouter.de/brouter-web/#map=15/ ... ,52.022064

Das nog een stukje door over de Heulweg. Waarom niet bij de camping de Crossbaan op? Of fiets ik dan over paden waar het niet mag?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ja, dat kan natuurlijk ook. :-q
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
scott-rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 9 november 2014, 19:05
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL

Hoe liggen deze routes erbij momenteel? Wil hier morgen of overmorgen gaan fietsen.

Heb nog een speedking achter op liggen, kom ik hiermee weg op deze routes? Ben er nog nooit geweest weet niet wat voor ondergrond ik kan verwachten.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

scott-rider schreef: di 3 augustus 2021, 19:32 Hoe liggen deze routes erbij momenteel? Wil hier morgen of overmorgen gaan fietsen.

Heb nog een speedking achter op liggen, kom ik hiermee weg op deze routes? Ben er nog nooit geweest weet niet wat voor ondergrond ik kan verwachten.
Zand, ligt er heerlijk bij op het moment :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

scott-rider schreef: di 3 augustus 2021, 19:32 Hoe liggen deze routes erbij momenteel? Wil hier morgen of overmorgen gaan fietsen.

Heb nog een speedking achter op liggen, kom ik hiermee weg op deze routes? Ben er nog nooit geweest weet niet wat voor ondergrond ik kan verwachten.
Zand, bosgrond. Overwegend bomen afgewisseld met heide. Vlak, soms glooiend met een paar heuvels, zoals de Amerongseberg
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Ze liggen er schitterend bij. Ik reed vandaag zelf op racing Ralph en racing Ray. Is heel goed mee te rijden. Vooral die kombochtenbaan in Amerongen is een genot om doorheen te rossen :-q

Veel plezier!
Gebruikersavatar
scott-rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 9 november 2014, 19:05
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL

Bedankt voor de reacties. Gaat goedkomen denk ik. Ben erg benieuwd naar de routes, de recensies zijn goed in elk geval :-q
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Anne Jan schreef: di 3 augustus 2021, 21:05 Ze liggen er schitterend bij. Ik reed vandaag zelf op racing Ralph en racing Ray. Is heel goed mee te rijden. Vooral die kombochtenbaan in Amerongen is een genot om doorheen te rossen :-q

Veel plezier!
“Die kombochtenbaan” 🤔
Je mág mijn naam ook gewoon gebruiken hoor ;-)
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Tja, dat krijg je als die houten naamborden worden weggehaald... Alleen Fred Oster’s marmottenbak is nog aangegeven :D
carbon bike, titanium collarbone...
Plaats reactie