NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Zondag(middag) dan maar eens Rhenen voor 't eerst erbij rijden.
Dank voor de info, en nog meer dank voor de crew voor het onderhouden van de routes! :-q
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

De droogte gaat nu heel snel. Exponentieel. We hebben het lang open proberen te houden. Nu hebben we geen andere keuze meer.
Het is niet anders. Kom een andere keer svp.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
bruudt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 10 mei 2021, 17:10

bert l. schreef: wo 17 augustus 2022, 19:42 De droogte gaat nu heel snel. Exponentieel. We hebben het lang open proberen te houden. Nu hebben we geen andere keuze meer.
Het is niet anders. Kom een andere keer svp.
Ik snap het, maar is het dan niet handig om het te vermelden op de fb pagina? Net als dat het van Leersum er wel opstaat. Of heb ik er compleet overheen gekeken.

3 weken geleden ben ik zelf geweest heb echt heerlijk gefietst. Daarvoor zeker complimenten. Had nu een groep zover gekregen om morgen een ochtend te gaan knallen, dus dit is wel een tegenvaller. (Vignet gekocht, vrij gevraagd)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

bruudt schreef: wo 17 augustus 2022, 19:49
bert l. schreef: wo 17 augustus 2022, 19:42 De droogte gaat nu heel snel. Exponentieel. We hebben het lang open proberen te houden. Nu hebben we geen andere keuze meer.
Het is niet anders. Kom een andere keer svp.
Ik snap het, maar is het dan niet handig om het te vermelden op de fb pagina? Net als dat het van Leersum er wel opstaat. Of heb ik er compleet overheen gekeken.

3 weken geleden ben ik zelf geweest heb echt heerlijk gefietst. Daarvoor zeker complimenten. Had nu een groep zover gekregen om morgen een ochtend te gaan knallen, dus dit is wel een tegenvaller. (Vignet gekocht, vrij gevraagd)
Wij kunnen aan veel knoppen draaien, maar die knop van de regen hebben we nog niet kunnen vinden
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Staat inmiddels op FB voor de liefhebber (en op IG)

Droogte. Vanwege de aanhoudende droogte hebben we helaas een aantal delen van de parcoursen op de Utrechtse Heuvelrug moeten afsluiten. Dit zijn: grote delen van Lage Vuursche en delen van Hoge Vuursche. Van de route Leersum zijn Ginkelduin en de Donderberg afgesloten. Op de route Amerongen is het segment Harry Slinger dicht.
We verwachten dat we nog meer delen van de parcoursen moeten afsluiten als de droogte voortduurt.
Waarom sluiten we delen af: ze zijn niet meer begaanbaar en vallen tot mul zand uit elkaar.
Respecteer svp onze afzettingen en rijd de parcoursen niet verder kapot.

Afbeelding
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bruudt schreef: wo 17 augustus 2022, 19:49 Ik snap het, maar is het dan niet handig om het te vermelden op de fb pagina? Net als dat het van Leersum er wel opstaat. Of heb ik er compleet overheen gekeken.

3 weken geleden ben ik zelf geweest heb echt heerlijk gefietst. Daarvoor zeker complimenten. Had nu een groep zover gekregen om morgen een ochtend te gaan knallen, dus dit is wel een tegenvaller. (Vignet gekocht, vrij gevraagd)
Je wordt op je wenken bedient..............

Maar vignet is hele jaar geldig, dus die 7,50 euro is geen weg gegooid geld. Enne, los van die afgesloten stukken is er nog zat te rijden.
Dus niet "piepen" over je vrije dag, gewoon fietsen :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
bruudt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 10 mei 2021, 17:10

Fred (mtb-sport) schreef: wo 17 augustus 2022, 20:32
bruudt schreef: wo 17 augustus 2022, 19:49 Ik snap het, maar is het dan niet handig om het te vermelden op de fb pagina? Net als dat het van Leersum er wel opstaat. Of heb ik er compleet overheen gekeken.

3 weken geleden ben ik zelf geweest heb echt heerlijk gefietst. Daarvoor zeker complimenten. Had nu een groep zover gekregen om morgen een ochtend te gaan knallen, dus dit is wel een tegenvaller. (Vignet gekocht, vrij gevraagd)
Je wordt op je wenken bedient..............

Maar vignet is hele jaar geldig, dus die 7,50 euro is geen weg gegooid geld. Enne, los van die afgesloten stukken is er nog zat te rijden.
Dus niet "piepen" over je vrije dag, gewoon fietsen :winkie:
Zeker gaat er gefietst worden. Maar zoals ik het zie is het een actieve ploeg die de routes goed onderhoud. En scheelt zo’n bericht zeker een hoop teleurstelling. Vooral als je niet even om de hoek woont.

Goed bezig, en hoop dat iedereen straks weer lekker kan knallen over de gehele route.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

De parcoursen worden goed bijgehouden en gezien hoe droog het is, hebben we het eigenlijk nog best lang vol kunnen houden.
Het grote nadelen van erosie door droogte zijn dat je er niets tegen kunt doe en dat in het éen keer exponentieel slechter gaat. Gisteren 1 meter onbegaanbaar, vandaag 10 meter, morgen 100 meter.
Toen we bij inspectie op HS zagen dat de kombochten in elkaar aan zakken waren tot een zandbak hadden we geen andere keuze. Nu sluiten = straks weer snel open.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
HansGSX-R
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 6 april 2022, 18:07
Mijn mountainbike: Cube stereo hybrid 140 hpc race

bouwpakket schreef: wo 17 augustus 2022, 18:15
HansGSX-R schreef: wo 17 augustus 2022, 18:06

Waarom is Harry Slinger afgesloten?
Droogte
Ah ok, die snap ik. Waren afgelopen zondag al stukken aan het afbrokkelen. Dacht dat het in relatie tot de Vuelta was (enige berichten boven jouw post) en die snapte ik even niet :D
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bert l. schreef: wo 17 augustus 2022, 19:42 De droogte gaat nu heel snel. Exponentieel. We hebben het lang open proberen te houden. Nu hebben we geen andere keuze meer.
Het is niet anders. Kom een andere keer svp.
Logisch, maar uhh… Bij jullie geen bak water gevallen vandaag?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Giant-E schreef: wo 17 augustus 2022, 21:40
bert l. schreef: wo 17 augustus 2022, 19:42 De droogte gaat nu heel snel. Exponentieel. We hebben het lang open proberen te houden. Nu hebben we geen andere keuze meer.
Het is niet anders. Kom een andere keer svp.
Logisch, maar uhh… Bij jullie geen bak water gevallen vandaag?
Gelukkig valt er op verschillende plaatsen aardig wat water. Ook hier grote verschillen per locatie (dat krijg je in de bergen :winkie: ). Nu even kijken wat voor impact het heeft
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Giant-E schreef: wo 17 augustus 2022, 21:40
bert l. schreef: wo 17 augustus 2022, 19:42 De droogte gaat nu heel snel. Exponentieel. We hebben het lang open proberen te houden. Nu hebben we geen andere keuze meer.
Het is niet anders. Kom een andere keer svp.
Logisch, maar uhh… Bij jullie geen bak water gevallen vandaag?
Ongeveer drie druppels. Dus bij elkaar amper een druppel op een gloeiende plaat...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Nog afsluitingen rond de Amerongse Berg zaterdag ivm de Vuelta die daaroverheen raast? 8)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Rayb81 schreef: wo 17 augustus 2022, 22:43 Nog afsluitingen rond de Amerongse Berg zaterdag ivm de Vuelta die daaroverheen raast? 8)
Twee bladzijden terug. Kort samengevat. Kom op de fiets of blijf weg of parkeer aan de snelweg
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Nielsdj77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 18 februari 2022, 14:46

Leuk rondje Amerongen gedaan vandaag. Bij betere omstandigheden erg benieuwd naar Harry Slinger.
De erosie is inderdaad wel goed te zien. Bij wat afdalingen flinke geulen en veel gaten. Wel erg fijn hoe weinig mul zand er is op de route. Maar verder een lekker speels rondje, hoe ik ze graag heb.
Plaats reactie