NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Er wordt je niks verplicht. Je mag elke route of delen daarvan naar vrije keuze rijden. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Dit is niet wat ik bedoel, de groep waar ik het over heb weet wel degelijk dat ze op stukken niet mogen komen maar nemen het risico op een boete voor lief.
De meeste zullen zich echt wel aan de regels houden maar viel mij op omdat ik dit laatste tijd al paar keer heb horen zeggen.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Op de heuvelrug is gravel niet het alternatief, je mag namelijk nergens komen. Maar ga je naar de veluwe, dan is het echt geweldig. Eindeloze paden, mooie uitzichten, noem het maar op. En dan denk ik altijd maar weer: we willen te veel op dat kleine plantsoentje genaamd de Utrechtse Heuvelrug
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

dve schreef: zo 13 juni 2021, 13:09 En dit is nu precies wat ik bedoel zoveel verwensingen het zijn vaak dezelfde personen die altijd commentaar hebben alsof als je helpt meer recht op iets heb als een ander maar maak je niet zo druk en ga lekker fietsen
Nee, het gaat erom dat jij je een recht toe-eigent dat er niet is. Het is niet een Bouwpakket die fout zit, maar jij die het niet begrijpt hoe het werkt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik ben al maanden niet op de Heuvelrug geweest. Idd omdat ik op de Veluwe woon. Waarom zou ik dan naar een gebied gaan waar je buiten vastgestelde paden niet veel mag.

Dus al die vrijheids liefhebbers. Ga lekker naar de Veluwe en blijf weg van de UHR.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

hanjovdberg schreef: zo 13 juni 2021, 13:50 Ik ben al maanden niet op de Heuvelrug geweest. Idd omdat ik op de Veluwe woon. Waarom zou ik dan naar een gebied gaan waar je buiten vastgestelde paden niet veel mag.

Dus al die vrijheids liefhebbers. Ga lekker naar de Veluwe en blijf weg van de UHR.
Vorige week tijdens mijn rondje op de vaste routes van lunteren en otterlo kwam ik al tot de conclusie dat je echt geen enkele reden hebt om naar de heuvelrug te rijden. Sterker nog, je komt daar veel meer spannende dingen tegen (zelfs of de vaste route als optie!!), maar ook voldoende lekkere flow stukken. En dan kun je er ook nog vrij rijden, naast de vaste routes.

Hele andere situatie dan op de heuvelrug, waar echt alles moet worden ingezet om er überhaupt te kunnen mountainbiken. Het is routes of niks. En dat er zelfs routes liggen in gebieden waar ook vroeger niet legaal mocht worden gefietst, is alleen maar een mooie prestatie.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

hanjovdberg schreef: zo 13 juni 2021, 13:50 Ik ben al maanden niet op de Heuvelrug geweest. Idd omdat ik op de Veluwe woon. Waarom zou ik dan naar een gebied gaan waar je buiten vastgestelde paden niet veel mag.

Dus al die vrijheids liefhebbers. Ga lekker naar de Veluwe en blijf weg van de UHR.
Omdat als je in Utrecht woont je wel op de gravel bike fietsend naar de UHR kan en niet naar de Veluwe ?
Have fun!
Rinse.
dve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 10 februari 2020, 20:21

Lars TB schreef: zo 13 juni 2021, 13:49
dve schreef: zo 13 juni 2021, 13:09 En dit is nu precies wat ik bedoel zoveel verwensingen het zijn vaak dezelfde personen die altijd commentaar hebben alsof als je helpt meer recht op iets heb als een ander maar maak je niet zo druk en ga lekker fietsen
Nee, het gaat erom dat jij je een recht toe-eigent dat er niet is. Het is niet een Bouwpakket die fout zit, maar jij die het niet begrijpt hoe het werkt.

Ik heb mij helemaal geen recht toegeëigend net zo min als ik heb gezegd dat ik op de hoge ginkel fiets
Ik val alleen op de opmerkingen zoals pannekoek domheid bek houden of ben je niet goed bij je hoofd zoals precies te lezen is in afgelopen posts een forum is toch om meningen te delen en niet om iemand af te blaffen
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Zodra het over UHR of SBB gaat mag je in dit topic geen menig hebben 😂
Maar je bent nog vrij nieuw hier dus het is je vergeven.
Laatst gewijzigd door Singletrack Sundays op zo 13 juni 2021, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

dve schreef: zo 13 juni 2021, 14:12
Een forum is toch om meningen te delen en niet om iemand af te blaffen
Lees je eigen berichten even terug, ga een stukje ontspannen fietsen, houd jezelf een spiegel voor en denk na wat je hebt gezegd.

Dat zal je goed doen :-q
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1578
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

hanjovdberg schreef: zo 13 juni 2021, 13:50 Ik ben al maanden niet op de Heuvelrug geweest. Idd omdat ik op de Veluwe woon. Waarom zou ik dan naar een gebied gaan waar je buiten vastgestelde paden niet veel mag.

Dus al die vrijheids liefhebbers. Ga lekker naar de Veluwe en blijf weg van de UHR.
Dan ga ik graag een keertje met je mee voor een rondje op de Veluwe, want zover ik weet mag je daar ook alleen op het MTB vastgestelde parcours, of op de voor iedere fietser toegankelijke onverharde paden die ook voor opa&oma zelfs niet uitdagend zijn.

Of miste hier hier een “cynical mode”? :wink:
Laatst gewijzigd door Nespresso op zo 13 juni 2021, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Singletrack Sundays schreef: zo 13 juni 2021, 14:07
hanjovdberg schreef: zo 13 juni 2021, 13:50 Ik ben al maanden niet op de Heuvelrug geweest. Idd omdat ik op de Veluwe woon. Waarom zou ik dan naar een gebied gaan waar je buiten vastgestelde paden niet veel mag.

Dus al die vrijheids liefhebbers. Ga lekker naar de Veluwe en blijf weg van de UHR.
Omdat als je in Utrecht woont je wel op de gravel bike fietsend naar de UHR kan en niet naar de Veluwe ?
Na 3 keer het LdS-pad te hebben gereden, heb je het wel gezien hoor en pak je al snel de auto hier hoor :winkie:

Overigens overdrijf ik hier een beetje, want je kan echt prima gravelen over verrassende paden, maar ik ga mijn geheimen niet delen natuurlijk. Wel is het zo dat het gravel op de stuwwal zelf beperkt is.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Horsthil schreef: zo 13 juni 2021, 14:20
Singletrack Sundays schreef: zo 13 juni 2021, 14:07

Omdat als je in Utrecht woont je wel op de gravel bike fietsend naar de UHR kan en niet naar de Veluwe ?
Na 3 keer het LdS-pad te hebben gereden, heb je het wel gezien hoor en pak je al snel de auto hier hoor :winkie:

Overigens overdrijf ik hier een beetje, want je kan echt prima gravelen over verrassende paden, maar ik ga mijn geheimen niet delen natuurlijk. Wel is het zo dat het gravel op de stuwwal zelf beperkt is.
En dat is dus de reden waarom ze op paden rijden waar ze niet mogen komen.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Nespresso schreef: zo 13 juni 2021, 14:17
hanjovdberg schreef: zo 13 juni 2021, 13:50 Ik ben al maanden niet op de Heuvelrug geweest. Idd omdat ik op de Veluwe woon. Waarom zou ik dan naar een gebied gaan waar je buiten vastgestelde paden niet veel mag.

Dus al die vrijheids liefhebbers. Ga lekker naar de Veluwe en blijf weg van de UHR.
Dan ga ik graag een keertje met je mee voor een rondje op de Veluwe, want zover ik weet mag je daar ook alleen op het MTB vastgestelde parcours, of op de voor iedere fietser toegankelijke onverharde paden die ook voor opa&oma zelfs niet uitdagend zijn.

Of miste hier hier een “cynical mode”? :wink:
Het gaat hier vermoedelijk om paden die niet in de nationale parken Veluwezoom en Hoge Veluwe liggen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

De Veluwe is groter dan alleen Park de Hoge Veluwe of zogenaamde Veluwezoom.

Lees de post van Horsthill maar eens dan begriep jie ut wel :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie