NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Fred (mtb-sport) schreef: di 10 september 2019, 07:09 Dat in 2 richtingen zal op UHR trails (denk ik) nooit gebeuren, maar in verleden is er al meer onverwachts uit de hoge hoed gekomen.
Maar een route een dag/weekend/week andersom zou wel eens erg leuk kunnen zijn. Praktisch niet haalbaar ben ik bang voor, want hoe bereik je iedereen met de mededeling dat de route (tijdelijk) andersom is?
Je hebt wel ineens een compleet andere route
Op zich zou je het brede pad waarmee je "why tell me why" afsteekt in twee richtingen kunnen maken, zo kan je "why tell me why" toevoegen aan een rondje Hoge ginkel.
Doe ik nu ook wel eens maar is natuurlijk illegaal dus mondje dicht.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand een idee of er veel regen gevallen is op bovenstaande routes?
Hele dag regen, maar gestaag en niet zo hard, dus morgen plassen of alleen vochtige grond? :roll:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

funride schreef: wo 11 september 2019, 20:03
Fred (mtb-sport) schreef: di 10 september 2019, 07:09 Dat in 2 richtingen zal op UHR trails (denk ik) nooit gebeuren, maar in verleden is er al meer onverwachts uit de hoge hoed gekomen.
Maar een route een dag/weekend/week andersom zou wel eens erg leuk kunnen zijn. Praktisch niet haalbaar ben ik bang voor, want hoe bereik je iedereen met de mededeling dat de route (tijdelijk) andersom is?
Je hebt wel ineens een compleet andere route
Op zich zou je het brede pad waarmee je "why tell me why" afsteekt in twee richtingen kunnen maken, zo kan je "why tell me why" toevoegen aan een rondje Hoge ginkel.
Doe ik nu ook wel eens maar is natuurlijk illegaal dus mondje dicht.
Om praktische redenen had ik voor de Amerongen wedstrijd wel het plan een stukje (deel van y tel me y) tegen de richting te doen, maar ja je hebt altijd recalcitrante individuen die dan alles negeren , dus durfde het niet vooralsnog niet aan. Hele route is idd praktisch niet haalbaar,
wel benieuwd hoe zo`n route dan aanvoelt qua flow.. denk dat ze een stuk lastiger zijn qua klims
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rutger, dat stuk volgend jaar idd tegen richting in zou een leuke uitdaging worden. Zowel voor rijders :winkie: , maar ook voor vrijwilligers om rijders die die dag kome touren toch tegen te houden :(( .
Overigens de optie van funride maar eens onthouden, op dat brede/overzichtelijke pad kan het geen kwaad. (nee, nee niet gelijk met pek en veren aub).
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Fred (mtb-sport) schreef: do 12 september 2019, 09:16 Rutger, dat stuk volgend jaar idd tegen richting in zou een leuke uitdaging worden. Zowel voor rijders :winkie: , maar ook voor vrijwilligers om rijders die die dag kome touren toch tegen te houden :(( .
Overigens de optie van funride maar eens onthouden, op dat brede/overzichtelijke pad kan het geen kwaad. (nee, nee niet gelijk met pek en veren aub).
Vroegaah toen de oude route er nog lag en er nog wel eens een 100km trainswedstrijd (in maart ofzo) werd georganiseerd, werd dat pad ook wel eens tegen de richting gereden meen ik mij te herinneren., toch fred? om was dat een keer een editie van cyclo
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

De beroemde marathontraining van mtb-sport.nl op de oude ronde van 16,5 km lengte. Die liep 100% over het oude parcours en bij eerste editie in 2003 een supersnelle uitvoering waar ik zelfs nog 27,5 gem. reed. Was niet tegen richting in muv met z’n allen op gemak naar onderkant van de lange brede klim te rijden. De 6 van Amerongen was toen geboren en de rest is geschiedenis.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Route in de omgekeerde richting rijden is een leuk gedachte-experiment. Daar mag het bij blijven. Experiment niet uitvoerbaar, omdat je nooit iedereen bereiken kunt die het moet weten. Iedereen betekent ook de laatste wandelaar met hond die moet weten dat we die dag ineens bult af komen ipv bult op gaan.
Leuk idee voor een computerspel.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Fred (mtb-sport) schreef: do 12 september 2019, 10:10 De beroemde marathontraining van mtb-sport.nl op de oude ronde van 16,5 km lengte. Die liep 100% over het oude parcours en bij eerste editie in 2003 een supersnelle uitvoering waar ik zelfs nog 27,5 gem. reed. Was niet tegen richting in muv met z’n allen op gemak naar onderkant van de lange brede klim te rijden. De 6 van Amerongen was toen geboren en de rest is geschiedenis.
ja 4x meegedaan (2x de 6x amerongen en 2x de 14x!! leersum 1.0) slechts 1x de afstand (101 km leersum 1.0) weten te volbrengeN in 4 uur en een paar seconden. Meestal kon ik het mentaal niet volbrengen, maar 1 keer een superdag gehad
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

bouwpakket schreef: wo 11 september 2019, 14:28 Wie?
Weet ik niet.
Rayb81 schreef: wo 11 september 2019, 22:12 Iemand een idee of er veel regen gevallen is op bovenstaande routes?
Hele dag regen, maar gestaag en niet zo hard, dus morgen plassen of alleen vochtige grond? :roll:
Het is op veruit het grootste deel van de route hartstikke droog. Als voorbeeld: Ik was gisterenochtend op LV en daar was het spelen met het mulle zand. Al dan niet met een nat toplaagje.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

bert l. schreef: do 12 september 2019, 13:46 Route in de omgekeerde richting rijden is een leuk gedachte-experiment. Daar mag het bij blijven. Experiment niet uitvoerbaar, omdat je nooit iedereen bereiken kunt die het moet weten. Iedereen betekent ook de laatste wandelaar met hond die moet weten dat we die dag ineens bult af komen ipv bult op gaan.
Leuk idee voor een computerspel.
Stukje wat ik bedoel kan het absoluut geen kwaad.

- Het is niet de doorgaande route dus druk is het daar niet.
- Pad is daar ruim 3 meter breed
- Pad ligt vlak, dus gevaar van hard naar beneden komen is er ook niet.
- Het aantal rijders wat een Hoge Ginkel+ rondje doet zal vrij klein zijn.

maar regels zijn regels, of is het nou juist regels zijn er om...... :lol:
maar je punt is duidelijk en ik zal rondje HG+ voor mezelf houden.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Volgens mij bedoel je stukje Bergweg omlaag als je HG uit komt en dan beneden scherp naar rechts, volgende brede pad op tot Y-tell-me-Y, toch? Lijkt mij legaal... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef: do 12 september 2019, 21:27 Volgens mij bedoel je stukje Bergweg omlaag als je HG uit komt en dan beneden scherp naar rechts, volgende brede pad op tot Y-tell-me-Y, toch? Lijkt mij legaal... .
Ja dat stuk, is route maar wel illegaal tegen de richting in.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

funride schreef: do 12 september 2019, 21:54
Lars TB schreef: do 12 september 2019, 21:27 Volgens mij bedoel je stukje Bergweg omlaag als je HG uit komt en dan beneden scherp naar rechts, volgende brede pad op tot Y-tell-me-Y, toch? Lijkt mij legaal... .
Ja dat stuk, is route maar wel illegaal tegen de richting in.
Bergweg zelf omlaag is niet "illegaal", het stuk parallel aan de bergweg zou dat wel zijn.
Als je oversteekt over de bergweg, pak je de leuke trail omlaag, dan doorloper naar rechts en kom je op de route uit om naar boven te gaan. Als je daar linksaf omlaag gaat, dan kom je hooguit een verdwaalde CX'er tegen (ja, ja, ik ken mijn plek) en onderaan rechtsaf tot je weer rechtsaf moet om Y-tell-me-Y te pakken.
In gedachten houden voor een mooie vrijdag in november of zoiets (lekker rustig dan).
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

funride schreef: do 12 september 2019, 21:54
Lars TB schreef: do 12 september 2019, 21:27 Volgens mij bedoel je stukje Bergweg omlaag als je HG uit komt en dan beneden scherp naar rechts, volgende brede pad op tot Y-tell-me-Y, toch? Lijkt mij legaal... .
Ja dat stuk, is route maar wel illegaal tegen de richting in.
Kan me haast niet voorstellen dat het illegaal is om op dat pad te fietsen in welke richting dan ook.
Dat stuk kom ik namelijk op een doordeweeks middag ook wel eens mensen op een stadsfiets en school kinderen tegen. Wordt misschien gebruikt als afsteek route tussen Overberg en Elst?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

funride schreef: do 12 september 2019, 21:54
Lars TB schreef: do 12 september 2019, 21:27 Volgens mij bedoel je stukje Bergweg omlaag als je HG uit komt en dan beneden scherp naar rechts, volgende brede pad op tot Y-tell-me-Y, toch? Lijkt mij legaal... .
Ja dat stuk, is route maar wel illegaal tegen de richting in.
Dat is zeker niet illegaal, die paden kan je 2 richtingen fietsen
Plaats reactie