NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Vandaag is het er toch eens van gekomen, UH fietsen. Gestart in Rhenen door naar Amerongen, Leersum en hoge Ginkel, echt genoten hier.
Maar de volgende keer ( ja hier ga ik vaker naartoe) gaat wel de starre vork eruit en de verende erin.
Poe, Poe, mijn armen doen nog meer pijn dan mijn benen, total work out. :winkie:
mijn eerste serieuse inspanning na mijn hersenirfarct van Juli 2018, en ging goed.
was 60 km knallen met de snelle mannen, op het eind was er bij mij het beste er wel vanaf, en dan motiveren/steunen/begeleiden ze je nog steeds.
:-q :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

reaction 67 schreef: zo 24 november 2019, 17:40 Vandaag is het er toch eens van gekomen, UH fietsen. Gestart in Rhenen door naar Amerongen, Leersum en hoge Ginkel, echt genoten hier.
Maar de volgende keer ( ja hier ga ik vaker naartoe) gaat wel de starre vork eruit en de verende erin.
Poe, Poe, mijn armen doen nog meer pijn dan mijn benen, total work out. :winkie:
mijn eerste serieuse inspanning na mijn hersenirfarct van Juli 2018, en ging goed.
was 60 km knallen met de snelle mannen, op het eind was er bij mij het beste er wel vanaf, en dan motiveren/steunen/begeleiden ze je nog steeds.
:-q :-q
Mooi dat je genoten hebt. Ik had je vooraf misschien even moeten waarschuwen om niet star te gaan rijden?

En echt helemaal top wat je nu weer presteert :-q :-q :-q
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Bedankt Bouwpakket, nooit meer star hier. :tong
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

reaction 67 schreef: zo 24 november 2019, 17:40 ...mijn eerste serieuse inspanning na mijn hersenirfarct van Juli 2018...
Gefeliciteerd. :-q

(Kan me een heel klein beetje voorstellen hoe die glimlach voelde.)
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Afgelopen zondag verloren op route Amerongen een zadeltasje van Fizik met multitool, binnenband en co2 pomp. Wellicht heeft iemand...
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Giant-E schreef: zo 24 november 2019, 21:24
reaction 67 schreef: zo 24 november 2019, 17:40 ...mijn eerste serieuse inspanning na mijn hersenirfarct van Juli 2018...
Gefeliciteerd. :-q

(Kan me een heel klein beetje voorstellen hoe die glimlach voelde.)
Heerlijk, met een beetje spierpijn.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Gespot bij Leersum: dapper off-roadende scootmobiel :o

Afbeelding

Weet niet of de accu het tot de Harry Slinger heeft uitgehouden :bier:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zou hij weten dat dat met 29" wielen beter gaat? :lol:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hij blijft ook passief in ‘t zadel zitten. Een bwr op leeftijd? :lol:
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Giant-E schreef: zo 1 december 2019, 00:29 Hij blijft ook passief in ‘t zadel zitten. Een bwr op leeftijd? :lol:
Hij leek wel even los te komen uit het zadel , maar ik weet niet in hoeverre dat vrijwillig was.. :roll:

Is in het gifje misschien niet heel goed te zien, maar het hobbelt daar op de Gezichtslaan niet alleen, maar het gaat ook aardig naar beneden (procentje of 6 tot 7)

Afbeelding

Met dank aan @JaVaWa voor zijn RTW-tool voor toevoegen AHN-hoogtemeters en JaVaWa Track analyser
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bekende afdaling, reed deze een jaar of 8 geleden altijd, toen de nieuwe routes er nog niet waren.
Zaten een aantal leuke drops in :-q
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

We hebben SYS met motorfietsen, krijgen we ze straks ook van scootmobielen. We worden allemaal elke dag een dag ouder, toch?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Willem Altes schreef: zo 1 december 2019, 11:32 We hebben SYS met motorfietsen, krijgen we ze straks ook van scootmobielen. We worden allemaal elke dag een dag ouder, toch?
:lol:



(maar eigenlijk is zo een e-bike gewoon een scootmobiel met 2 wielen :bier: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Had hij wel een vignet? :winkie:
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

awinkel schreef: zo 1 december 2019, 11:51 Had hij wel een vignet? :winkie:
Goeie vraag. zat me ook al af te vragen hoe ik deze nou moest zien in het kader van de toegangsvoorwaarden (-:

Deze specifieke afdaling valt buiten de mtb-routes, wij mogen daar op basis van de terreinvoorwaarden alleen lopen, niet fietsen. Die voorwaarden lijken niet echt sluitend voor scooten, maar als je naar de verkeersregels (zie hieronder) kijkt dan zou je met wat goede wil kunnen zeggen dat je met een scootmobiel een "voetganger met benefits" bent:
Scootmobiel en plaats op de weg
U mag met een scootmobiel rijden op:
  • de stoep;
  • het voetpad;
  • het fiets/bromfietspad;
  • de rijbaan.
Als deze wegonderdelen allemaal aanwezig zijn, mag u zelf bepalen welke weg u neemt. U mag geen gebruik maken van autowegen en autosnelwegen. [...]
En volgens de toegangsborden op de mtb-route is daar alleen voor mountainbiken een vignet verplicht, dus met je scootmobiel ben je een soort trailrunner die er ook zonder vignet gratis op mag :tong

Je mag ook op het gewone fietspad harder dan 25 km/u, terwijl je daar met een speed-pedelec niet meer mag rijden (mag alleen nog op het fiets/bromfietspad) :
Maximumsnelheid scootmobiel
Voor een scootmobiel gelden de volgende maximumsnelheden:
  • Op de stoep mag u maximaal 6 kilometer per uur rijden.
  • Op het (brom)fietspad binnen de bebouwde kom mag u maximaal 30 kilometer per uur rijden. Buiten de bebouwde kom is dat 40 kilometer per uur.
  • Op de rijbaan, behalve op autowegen en autosnelwegen, mag u maximaal 45 kilometer per uur rijden. Dat geldt binnen en buiten de bebouwde kom.
Geloof dat de snelle scootmobiel een interessante aanvulling is op de landbouwtrekker als dagelijks vervoermiddel als je graag wil kunnen gaan en staan waar je wilt. Met de landbouwtrekker naar de mtb-route en daar je scootmobiel uit de laadklep halen :tong
Plaats reactie