NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

hanjovdberg schreef: ma 21 juni 2021, 16:08 Vignet een eurootje goedkoper volgend jaar :winkie:

Zoveel kms minder onderhoud dus kan er wel wat vanaf ... :tong

Maar nu effe serieus. HG en dit stukje Lombok bos was echt lekker ruig. Daar baal ik dus echt wel van .. :((
Alle ballen op Kwint, dan maar!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Wel dan ook dezelfde afstand aanhouden als je anders had gereden. ;-)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Kapitein Iglo schreef: ma 21 juni 2021, 16:13 Alle ballen op Kwint, dan maar!
Dat is zo anders vind ik. Als onderdeel van een route is zo'n stukje HG en Lombok gewoon heerlijk. Om nu alleen voor dat ruige naar Kwint te gaan is toch anders.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ook als er besloten wordt er niks mee te doen is het zo weer een mooi bos. Zie de percelen die helemaal kaal waren door reguliere bosbouw. Daar groeien allemaal al weer jonge boompjes. Die worden van zelf groter. Wat op de grond ligt rot op den duur vanzelf weg. Dus je zou de paden vrij kunnen maken en de rest lekker aan het bos over laten. Krijg je een mooi divers bos van.
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bouwpakket schreef: ma 21 juni 2021, 14:16 Voor hetzelfde geld laat Staatsbosbeheer het bos gewoon liggen en kijken ze hoe de natuur zich daar aankomende jaren ontwikkelt. Ik denk dat ecologen dat wel interessant vinden.
Genoeg beesies vinden het vast ook erg interessant!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

[qoute]na het definitief sluiten van HG gebeurt.
[/quote]
Zo lees ik nog eens iets. Was er niet van op de hoogte.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: ma 21 juni 2021, 18:01
bouwpakket schreef: ma 21 juni 2021, 14:16 Voor hetzelfde geld laat Staatsbosbeheer het bos gewoon liggen en kijken ze hoe de natuur zich daar aankomende jaren ontwikkelt. Ik denk dat ecologen dat wel interessant vinden.
Genoeg beesies vinden het vast ook erg interessant!
Die tussenstap was ik even vergeten :oops: Mede daardoor vinden die ecologen het interessant
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Tijgerhaai schreef: ma 21 juni 2021, 17:59 Ook als er besloten wordt er niks mee te doen is het zo weer een mooi bos. Zie de percelen die helemaal kaal waren door reguliere bosbouw. Daar groeien allemaal al weer jonge boompjes. Die worden van zelf groter. Wat op de grond ligt rot op den duur vanzelf weg. Dus je zou de paden vrij kunnen maken en de rest lekker aan het bos over laten. Krijg je een mooi divers bos van.
Al een aantal jaren verandert hier het een en ander qua bossamenstelling door de droogte. Daarnaast zijn monoculturen ook kwetsbaar gebleken. Dit zet de terreineigenaren ook aan het denken over soorten bomen die hier overlevingskans hebben bij toenemende droogte. Het zal vast iets worden met deels natuurlijke verjonging en eventueel aanplanting van een aantal anders soorten
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: ma 21 juni 2021, 18:30
Tijgerhaai schreef: ma 21 juni 2021, 17:59 Ook als er besloten wordt er niks mee te doen is het zo weer een mooi bos. Zie de percelen die helemaal kaal waren door reguliere bosbouw. Daar groeien allemaal al weer jonge boompjes. Die worden van zelf groter. Wat op de grond ligt rot op den duur vanzelf weg. Dus je zou de paden vrij kunnen maken en de rest lekker aan het bos over laten. Krijg je een mooi divers bos van.
Al een aantal jaren verandert hier het een en ander qua bossamenstelling door de droogte. Daarnaast zijn monoculturen ook kwetsbaar gebleken. Dit zet de terreineigenaren ook aan het denken over soorten bomen die hier overlevingskans hebben bij toenemende droogte. Het zal vast iets worden met deels natuurlijke verjonging en eventueel aanplanting van een aantal anders soorten
Maar nu was dit stuk bos wel redelijk divers, toch? Heeft volgens mij ook te maken met de aanleg als park van een landgoed en niet per se als productiebos.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

bouwpakket schreef: ma 21 juni 2021, 18:30
Tijgerhaai schreef: ma 21 juni 2021, 17:59 Ook als er besloten wordt er niks mee te doen is het zo weer een mooi bos. Zie de percelen die helemaal kaal waren door reguliere bosbouw. Daar groeien allemaal al weer jonge boompjes. Die worden van zelf groter. Wat op de grond ligt rot op den duur vanzelf weg. Dus je zou de paden vrij kunnen maken en de rest lekker aan het bos over laten. Krijg je een mooi divers bos van.
Al een aantal jaren verandert hier het een en ander qua bossamenstelling door de droogte. Daarnaast zijn monoculturen ook kwetsbaar gebleken. Dit zet de terreineigenaren ook aan het denken over soorten bomen die hier overlevingskans hebben bij toenemende droogte. Het zal vast iets worden met deels natuurlijke verjonging en eventueel aanplanting van een aantal anders soorten
Psst, als je een adviesje nodig hebt :bier:

Anyway, ik zou het wel weten. Veiligheidsissues wegwerken en verder lekker laten liggen. Kunnen we binnenkort mooi wat northshore over/door deze mikado aanleggen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

StephanR schreef: ma 21 juni 2021, 19:50
bouwpakket schreef: ma 21 juni 2021, 18:30
Al een aantal jaren verandert hier het een en ander qua bossamenstelling door de droogte. Daarnaast zijn monoculturen ook kwetsbaar gebleken. Dit zet de terreineigenaren ook aan het denken over soorten bomen die hier overlevingskans hebben bij toenemende droogte. Het zal vast iets worden met deels natuurlijke verjonging en eventueel aanplanting van een aantal anders soorten
Psst, als je een adviesje nodig hebt :bier:

Anyway, ik zou het wel weten. Veiligheidsissues wegwerken en verder lekker laten liggen. Kunnen we binnenkort mooi wat northshore over/door deze mikado aanleggen :winkie:
Je kent de weg. Of zal ik je nog even op een formele manier introduceren?

Because I like the way you think
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Horsthil schreef: ma 21 juni 2021, 19:31Maar nu was dit stuk bos wel redelijk divers, toch? Heeft volgens mij ook te maken met de aanleg als park van een landgoed en niet per se als productiebos.
Wat ik begreep was dit best een divers stuk bos, eigenlijk zoals het gewenst is
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

StephanR schreef: ma 21 juni 2021, 19:50
bouwpakket schreef: ma 21 juni 2021, 18:30
Al een aantal jaren verandert hier het een en ander qua bossamenstelling door de droogte. Daarnaast zijn monoculturen ook kwetsbaar gebleken. Dit zet de terreineigenaren ook aan het denken over soorten bomen die hier overlevingskans hebben bij toenemende droogte. Het zal vast iets worden met deels natuurlijke verjonging en eventueel aanplanting van een aantal anders soorten
Psst, als je een adviesje nodig hebt :bier:

Anyway, ik zou het wel weten. Veiligheidsissues wegwerken en verder lekker laten liggen. Kunnen we binnenkort mooi wat northshore over/door deze mikado aanleggen :winkie:
We hebben meer van dit soort adviseurs nodig :bier:
bouwpakket schreef: ma 21 juni 2021, 20:09
Horsthil schreef: ma 21 juni 2021, 19:31Maar nu was dit stuk bos wel redelijk divers, toch? Heeft volgens mij ook te maken met de aanleg als park van een landgoed en niet per se als productiebos.
Wat ik begreep was dit best een divers stuk bos, eigenlijk zoals het gewenst is
Kijk eens aan, dan heb ik toch wat dingen geleerd van het lezen van boeken over bosbeheer
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Voor al uw advieswerk :winkie:

Maar zonder dollen; ik vermoed zo dat SBB al ruim voldoende adviseurs in huis heeft heeft die er allemaal iets van (willen) vinden. En dan binnenkort allicht ook nog wat wensen uit de "omgeving". Ik ben vooral benieuwd wat de keuze gaat worden en of men eens iets ander durft toe te passen door de boel gewoon natuurlijk te laten gaan. Opruimen en opnieuw beginnen lijkt me hier niet direct noodzakelijk namelijk, maar wie weet waar de bewoners mee komen :-q Als SBB het niet georganiseerd krijgt, mogen ze bellen :bier:

In de lijn van alternatieve keuzes, mogen ze van mij ook prima die letterzetter eens laten gaan. Dat hoeft echt niet per se overal opgeruimd te worden (ja, kost je iets aan houtopbrengsten); maar door dit te laten instorten geef je weer ruimte aan een heel ander soort natuur. Ziet er wel even wat minder florissant uit, maar dat is een kwestie van communicatie op orde.

Hoe ziet het er trouwens uit bij dat landgoed Broekhuizen? Is dat gespaard gebleven of ook met de grond gelijk?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bouwpakket schreef: ma 21 juni 2021, 20:08
StephanR schreef: ma 21 juni 2021, 19:50
Psst, als je een adviesje nodig hebt :bier:

Anyway, ik zou het wel weten. Veiligheidsissues wegwerken en verder lekker laten liggen.
Je kent de weg. Of zal ik je nog even op een formele manier introduceren?
Via een BBQ bedoel je?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie