NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Dinsdagavond even snel het (lokale) rondje Amerongen gedaan, maar die ligt er met die paar druppels die er gevallen zijn prima bij, al is het op een HT soms wel even zoeken naar een slimme lijn, om niet al te veel te stuiteren. Wel wat losse zandstukken (wat bij droogte mul is) en los gravel, maar daar kun je prima door-/overheen. Geen reden om thuis te blijven. Y-tell is inmiddels wel helemaal naar zijn grootjes geremd. Zonde van dat mooie stuk met die kombochten.
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vanmorgen vroeg Leersum en Amerongen gereden. Licht er netjes bij. Sommige delen wat los zand. Ik rij meestal in een andere regio maar daar is de situatie vergelijkbaar. Beide routes zijn erg mooi/leuk. De harry slinger vind ik wel leuk maar past meer in een bikepark. Ik zou er niet voor omrijden. Leersum vond ik verrassend leuk , eerdere reacties schreven dat Leersum “minder” was. De routes lopen door een mooie omgeving en zijn voor een gemiddelde mountainbiker goed te doen. In sommige klimmetjes zijn er “lastige “wortelpassages. Conclusie; ik ga zeker vaker terugkomen.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

wilmar schreef: wo 3 augustus 2022, 13:47 Vanmorgen vroeg Leersum en Amerongen gereden. Licht er netjes bij. Sommige delen wat los zand. Ik rij meestal in een andere regio maar daar is de situatie vergelijkbaar. Beide routes zijn erg mooi/leuk. De harry slinger vind ik wel leuk maar past meer in een bikepark. Ik zou er niet voor omrijden. Leersum vond ik verrassend leuk , eerdere reacties schreven dat Leersum “minder” was. De routes lopen door een mooie omgeving en zijn voor een gemiddelde mountainbiker goed te doen. In sommige klimmetjes zijn er “lastige “wortelpassages. Conclusie; ik ga zeker vaker terugkomen.
Ik kan mij goed vinden in jouw omschrijving inderdaad en ik ben geloof ik één van de weinige bikers die een lichte voorkeur heeft voor Leersum tov Amerongen. Leersum doet wat natuurlijker aan vind ik.

Over Harry Slinger wil ik maar één ding kwijt; en dat is dat ik vind dat je die omhoog hoort te fietsen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Stunning schreef: wo 3 augustus 2022, 22:54 Over Harry Slinger wil ik maar één ding kwijt; en dat is dat ik vind dat je die omhoog hoort te fietsen.
:lol: :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Met strava uiteraard :roll: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Mario070 schreef: wo 3 augustus 2022, 23:04
Stunning schreef: wo 3 augustus 2022, 22:54 Over Harry Slinger wil ik maar één ding kwijt; en dat is dat ik vind dat je die omhoog hoort te fietsen.
:lol: :lol: :-q
Ik voel een jaarlijks terugkerend evenement aankomen zoals dat vroegah ook bij ons op de wielervereniging plaatsvond: de route een keertje andersom rijden. En met bier&BBQ aan het eind :D
carbon bike, titanium collarbone...
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Nespresso schreef: do 4 augustus 2022, 09:26
Mario070 schreef: wo 3 augustus 2022, 23:04

:lol: :lol: :-q
Ik voel een jaarlijks terugkerend evenement aankomen zoals dat vroegah ook bij ons op de wielervereniging plaatsvond: de route een keertje andersom rijden. En met bier&BBQ aan het eind :D

:lol: :lol: :lol:

Er is altijd een goede reden te vinden voor een bier&BBQ event op het einde, zelfs Harry Slinger omhoog fietsen.

Count me in :-q
(Met Strava uiteraard :wink: )
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Harry slinger omhoog rijden is overrated.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Stunning schreef: do 4 augustus 2022, 12:21
Nespresso schreef: do 4 augustus 2022, 09:26
Ik voel een jaarlijks terugkerend evenement aankomen zoals dat vroegah ook bij ons op de wielervereniging plaatsvond: de route een keertje andersom rijden. En met bier&BBQ aan het eind :D

:lol: :lol: :lol:

Er is altijd een goede reden te vinden voor een bier&BBQ event op het einde, zelfs Harry Slinger omhoog fietsen.

Count me in :-q
(Met Strava uiteraard :wink: )
Lijkt mij niet zo heel lastig, zo steil is dat niet. Wel haal je dan alle lol er uit, probeer maar eens de tafels te clearen berg op :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

MTBarc schreef: do 4 augustus 2022, 14:27 Harry slinger omhoog rijden is overrated.
:P :-q

Klinkt als een ervaringsdeskundige (niet bevestigen, want dan krijg je het om je oren hier :wink: ).

Denk trouwens overrated vanuit beide richtingen, maar daardoor niet minder leuk om 'm van beide kanten een keer gereden te hebben :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

HS omlaag is zeker niet overrated. Ja, als een zoutzak omlaag, dan is er inderdaad niets aan. :winkie:
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Stunning schreef: do 4 augustus 2022, 18:04
MTBarc schreef: do 4 augustus 2022, 14:27 Harry slinger omhoog rijden is overrated.
:P :-q

Klinkt als een ervaringsdeskundige (niet bevestigen, want dan krijg je het om je oren hier :wink: ).

Denk trouwens overrated vanuit beide richtingen, maar daardoor niet minder leuk om 'm van beide kanten een keer gereden te hebben :winkie:
Nee hoor, je kunt me wel een ervaringsdeskundige noemen. Beide kanten op. Naar beneden is by far leuker. :D

Tijdens de bouw meerdere keren omhoog gereden om daarna stukken te testen. Omhoog lopen de bochten niet echt lekker 🤤
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Giant-E schreef: do 4 augustus 2022, 18:14 HS omlaag is zeker niet overrated. Ja, als een zoutzak omlaag, dan is er inderdaad niets aan. :winkie:
OMG, idd met van die samen geknepen billetjes op het zadel en de remmen constant ingeknepen :winkie:
MTBarc schreef: do 4 augustus 2022, 19:30
Stunning schreef: do 4 augustus 2022, 18:04 :P :-q

Klinkt als een ervaringsdeskundige (niet bevestigen, want dan krijg je het om je oren hier :wink: ).

Denk trouwens overrated vanuit beide richtingen, maar daardoor niet minder leuk om 'm van beide kanten een keer gereden te hebben :winkie:
Nee hoor, je kunt me wel een ervaringsdeskundige noemen. Beide kanten op. Naar beneden is by far leuker. :D

Tijdens de bouw meerdere keren omhoog gereden om daarna stukken te testen. Omhoog lopen de bochten niet echt lekker 🤤
Niet lekker lopende bochten omhoog klinkt mij wel als een leuke uitdaging :wink:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Idd....het beste idee 2022.....HS andersom rijden :-q
Bijdeze meld ik mij aan :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Een heel rondje Amerongen reversed is natuurlijk ook weleens leuk voor de afwisseling. Denk dat er genoeg leuke stukken in zitten :-q
Plaats reactie