NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Thomas_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 10:10

Top route, Amerongen! Genoten vandaag :-q

Levensgevaarlijk, niet heen gaan hoor :tong
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Volgens mij is technisch ook een trail waar je zelf een beslissing moet maken in lijnkeuze. Of noem je dat inzicht :bier:
Zoals wortelklim Leersum of het stukje oud LV langs de heide.
Helaas ook weinig te vinden momenteel in NL.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

funride schreef: zo 27 oktober 2019, 21:10 Volgens mij is technisch ook een trail waar je zelf een beslissing moet maken in lijnkeuze. Of noem je dat inzicht :bier:
Zoals wortelklim Leersum of het stukje oud LV langs de heide.
Helaas ook weinig te vinden momenteel in NL.
zoek en gij zult vinden. En net over de grens Teutenburgerwald heb je genoeg technische paadjes.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Na al het gelul over krantenwijken, kinderfietsjes, boswielrenners, ed. Even een veertje bij Bouwpakket en z'n elfjes naar binnen schuiven. Gisteren weer eens de combi Leersum, Hoge Ginkel, Amerongen gedaan en ik moet zeggen ligt er lekker bij hoor. Erosie en aanpassingen heeft hier en daar prima z'n werk gedaan ik vind 'm lekker zo. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ook net terug van een rondje Amerongen en wat ligt de track er fantastisch bij. De eerste kilometers vanaf de bergweg zijn lekker rauw. 'rem'knippen, kuilen. wortels, etc. Met wat alertheid allemaal prima op snelheid te doen op de hardtail (in ieder geval op die van mij :bier: )
YtellmeY heeft een hele fijne opknapbeurt gehad en Harry slinger.... ach Harry Slinger.... wat kun je daar over zeggen. Ik vind hem tamelijk briljant. Een beetje alsof je op één van de flowtrails van Bikepark Willingen rijdt. Deze en de jumpline op Ede behoren wel tot de favoriete segmenten die ik tot nu toe in Nederland gereden heb. De titel: "Eindbaas op de UHR" vind ik volkomen terecht! :-q

Heb er maar ff een clipje van gemaakt. Zo'n gopro doet niet echt recht aan het segment. Dat gezegd hebbende; als je dit stuk een paar keer gereden hebt kun je er nog veel meer pret op beleven :-D

https://youtu.be/Q_KWEldIw60
Laatst gewijzigd door vibemaker op di 29 oktober 2019, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Leuk filmpje! :-q
Je enthousiasme komt goed over. :-D
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Toevallig nog een clip van ytellmey? Ik weet nooit welke segmenten nou welk stuk is. Haha
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Sasha1103 schreef: di 29 oktober 2019, 18:19 Toevallig nog een clip van ytellmey? Ik weet nooit welke segmenten nou welk stuk is. Haha
Ja heb ik ook. Alleen is m'n computer nu heel druk andere dingen aan het doen, dus die kan ik morgenochtend eventueel uploaden. :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het zou er mee te maken kunnen hebben dat ik al 3 dagen aan het rijden was en op de fiets via de lange route omhoog gereden was. Maar ik vind Harry en de lijn op Ede leuker dan de lijn van Willingen.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Thomas_mtb schreef: zo 27 oktober 2019, 20:45 Top route, Amerongen! Genoten vandaag :-q

Levensgevaarlijk, niet heen gaan hoor :tong
Whehe. Hij's vet he? 8) :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Zondag (oa met Thomas :-q ) voor het eerst de Harry Slinger op Amerongen gepakt en idd, die is erg leuk.

MAARRR...... er zitten leukere stukken op Amerongen vind ik. Weet niet of ze een naam hebben, maar bijvoorbeeld die daling waar er 3 sprongen achter elkaar zijn of na de 'lange rechte bruine klim' dat je echt een tijdje knalhart omlaag knalt. :winkie:

Het is gewoon Neerlands leukste route!
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Sasha1103 schreef: di 29 oktober 2019, 18:19 Toevallig nog een clip van ytellmey? Ik weet nooit welke segmenten nou welk stuk is. Haha
Alstublieft :bier:

https://youtu.be/uGgkDf5ZDXo
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Thx Vibe! :-q

Goeie impressie. En ook :lol: .... dat gehijg in fast forward modus op die beginklim .... :D

Ziet er naar uit dat eea wat meer gladgetrokken is maar toch nog met een ruig randje. Ben benieuwd, ga hem binnenkort ook weer ff checken.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

vibemaker schreef: di 29 oktober 2019, 17:56 Ook net terug van een rondje Amerongen en wat ligt de track er fantastisch bij. De eerste kilometers vanaf de bergweg zijn lekker rauw. 'rem'knippen, kuilen. wortels, etc. Met wat alertheid allemaal prima op snelheid te doen op de hardtail (in ieder geval op die van mij :bier: )
YtellmeY heeft een hele fijne opknapbeurt gehad en Harry slinger.... ach Harry Slinger.... wat kun je daar over zeggen. Ik vind hem tamelijk briljant. Een beetje alsof je op één van de flowtrails van Bikepark Willingen rijdt. Deze en de jumpline op Ede behoren wel tot de favoriete segmenten die ik tot nu toe in Nederland gereden heb. De titel: "Eindbaas op de UHR" vind ik volkomen terecht! :-q

Heb er maar ff een clipje van gemaakt. Zo'n gopro doet niet echt recht aan het segment. Dat gezegd hebbende; als je dit stuk een paar keer gereden hebt kun je er nog veel meer pret op beleven :-D

https://youtu.be/Q_KWEldIw60
:-q :-q :-q
Wat je zegt, het komt allemaal veel vlakker over dan het in werkelijkheid is, vooral ook bij dat clipje van Y-tell.

Het valt me op dat toch wel steeds meer biker gebruik lijken te maken van ttf's die de natuur aan de kant van de trails ons toevallig bied.
Sporen over bijv boomstompen zijn het bewijs dat ik niet de enige ben die het leuk vind om zo'n stompje te clearen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
lennytp
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 580
Lid geworden op: wo 8 november 2006, 14:27
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 1, Scott Spark WC
Contacteer:

Hey, vandaag nog iemand op de route geweest en hoe ligt het er bij? Ben niet bang van een beetje modder maar heb het even gehad om weer "een paar uur" te staan poetsen... THNX!!
Freedom is in the hand of the key holder!!

2009 & 2010 LCMT Finisher!!
Plaats reactie