NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ben net terug. Ik was mega vies vrees ik. Had ik niet verwacht, maar blijkbaar heeft het vanmorgen harder geregend dan ik dacht.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Vanaf vrijdagmorgen hier 25mm regen, dat duurt wel wat langer dan een paar uurtjes voor dat weer weggezakt is.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dat is inderdaad veel meer dan ik dacht! Logisch dat er plassen lagen dan... Verkeerde topic trouwens zie ik nu, ik was bij de Vuursches..
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Vanmiddag Amerongen en Leersum gefietst. Ik vroeg me op een gegeven moment af of ik een trailrespect melding gemist had...

Er zijn hele stukken prima te rijden, maar er zijn ook stukken die flink glibberig zijn en plassen over de hele breedte van het pad.

Het was alweer even geleden dat ik er gereden had en wat ik erg leuk vond is dat sommige stukken lekker ruig zijn geworden met wortels en dropjes. En voor de 1e keer Harry Slinger. Tof!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Goed om te lezen dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Kreeg ook de vraag om Am Le te gaan doen maar heb gekozen voor Brabant. Daar was beduidend minder water gevallen. Nauwelijks modder en of vies.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Denk dat de harde ondergrond gewoon slecht water opneemt waardoor er plassen blijven staan of de toplaag nat blijft.

Iedere ondergrond is anders in het land.
Dit is me al vaker opgevallen bij de routes op de uhr.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Nee, daar hebben we inmiddels voldoende ervaring mee en kennis van opgebouwd.
Als het twee dagen droog is, zie je er zo goed als niets meer van en zijn alle plassen weg. We komen op de Heuvelrug nog meer dan 100mm regenwater te kort, dus alle water dat valt, wordt sowieso als door een spons opgenomen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Hoge Ginkel had vandaag rond het middaguur welgeteld 2 plasjes over het pad, op Amerongen alleen maar water ernaast..
Parkeerplaats Bergweg stond helemaal vol, was letterlijk wachten tot er een plekje vrij kwam. :o
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Attractiepark Amerongen :bier:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Merijn. schreef: zo 3 november 2019, 18:41 Hoge Ginkel had vandaag rond het middaguur welgeteld 2 plasjes over het pad, op Amerongen alleen maar water ernaast..
Parkeerplaats Bergweg stond helemaal vol, was letterlijk wachten tot er een plekje vrij kwam. :o
Je moet je fiets ook niet parkeren maar fietsen met die hap 😊
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Merijn. schreef: zo 3 november 2019, 18:41 Hoge Ginkel had vandaag rond het middaguur welgeteld 2 plasjes over het pad, op Amerongen alleen maar water ernaast..
Parkeerplaats Bergweg stond helemaal vol, was letterlijk wachten tot er een plekje vrij kwam. :o
Tsja, iedereen wil ook met alle macht allemaal naar dezelfde twee parkeerplaatsen toe. Terwijl er t*ring veel parkeerplaatsen zijn waar je met gemak nog bij kunt.

Dus vanaf nu geldt Parkeer bij een groene entree
https://www.opdeheuvelrug.nl/plan-je-be ... ene-entree

Als je komt parkeren op de Groene Entree Burgwal, Prattenburg of Hoogstraat krijg je bonuspunten. En als je komt parkeren op de P&R bij de afrit Maarsbergen, dan krijg je zelfs dubbele bonuspunten. En na afloop kun je daar direct bij La Place terecht.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bert l. schreef: zo 3 november 2019, 21:13
Merijn. schreef: zo 3 november 2019, 18:41 Hoge Ginkel had vandaag rond het middaguur welgeteld 2 plasjes over het pad, op Amerongen alleen maar water ernaast..
Parkeerplaats Bergweg stond helemaal vol, was letterlijk wachten tot er een plekje vrij kwam. :o
Tsja, iedereen wil ook met alle macht allemaal naar dezelfde twee parkeerplaatsen toe. Terwijl er t*ring veel parkeerplaatsen zijn waar je met gemak nog bij kunt.

Dus vanaf nu geldt Parkeer bij een groene entree
https://www.opdeheuvelrug.nl/plan-je-be ... ene-entree

Als je komt parkeren op de Groene Entree Burgwal, Prattenburg of Hoogstraat krijg je bonuspunten. En als je komt parkeren op de P&R bij de afrit Maarsbergen, dan krijg je zelfs dubbele bonuspunten. En na afloop kun je daar direct bij La Place terecht.
Als je nu je 06-nummer hier neerzet, dan kunnen die bonuspunten centraal genoteerd worden :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bert l. schreef: zo 3 november 2019, 18:29 We komen op de Heuvelrug nog meer dan 100mm regenwater te kort, ...
Is dat alleen dit jaar of ook met vorig jaar er bij?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Gisteren toch wel veel slechte plekken gezien, met name de lager gelegen delen. Paar stukken uit voorzorg overgeslagen. Aan de spoorvorming naast de trail te zien zijn sommige bikers van suiker en wil men koste wat kost droog blijven....
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

bert l. schreef: zo 3 november 2019, 21:13

Dus vanaf nu geldt Parkeer bij een groene entree
https://www.opdeheuvelrug.nl/plan-je-be ... ene-entree

Als je komt parkeren op de Groene Entree Burgwal, Prattenburg of Hoogstraat krijg je bonuspunten. En als je komt parkeren op de P&R bij de afrit Maarsbergen, dan krijg je zelfs dubbele bonuspunten. En na afloop kun je daar direct bij La Place terecht.
Wat krijg je voor de bonuspunten dan? Een schep en/of hark?
Als ik Amerongen rij dan parkeer ik bij Entree Burgwal. Rij je ook niet gelijk de file in als je de route opgaat.
Plaats reactie