NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Maar je hebt in Nederland toch gewoon de vrijheid (het recht...) om het voor een ander te verneuken?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Denk aan jullie bloeddruk en laat je niet zo opnaaien :D
Ga lekker een stukje fietsen :bier:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Sabai schreef: zo 13 juni 2021, 11:08 Denk aan jullie bloeddruk en laat je niet zo opnaaien :D
Ga lekker een stukje fietsen :bier:
Ik mag 2 dagen niet fietsen van mijn Garmin :roll:
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

bouwpakket schreef: zo 13 juni 2021, 11:14
Sabai schreef: zo 13 juni 2021, 11:08 Denk aan jullie bloeddruk en laat je niet zo opnaaien :D
Ga lekker een stukje fietsen :bier:
Ik mag 2 dagen niet fietsen van mijn Garmin :roll:
Maar 2 dagen herstel van dat rondje? Ik denk dat ik een week niet meer mag (of uberhaupt kán) bewegen :winkie:
dve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 10 februari 2020, 20:21

bouwpakket schreef: zo 13 juni 2021, 07:51
jmdb schreef: zo 13 juni 2021, 00:37 Wie heeft Hoge Ginkel, ondanks de afsluiting, onlangs nog gereden?

Of zijn we allemaal roomser dan de paus?

Ben wel benieuwd, ga anders binnenkort zelf maar eens kijken…
Serieus????????

Ben jij niet goed bij je hoofd??????

DICHT = DICHT!

DIT GELDT VOOR IEDEREEN. OOK VOOR PANNEKOEKEN ZOALS JIJ
Nou nou rustig maar
er rijd iemand illegaal op een bospad
Zo reden we vroeger allemaal
Je antwoord of iemand dronken met 100 binnen de bebouwde kom rijd
Het is wel de toon die je aanslaat die een beetje overdreven is
Maar ja je hoort jezelf wel altijd graag
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

dve schreef: zo 13 juni 2021, 12:27
bouwpakket schreef: zo 13 juni 2021, 07:51
Serieus????????

Ben jij niet goed bij je hoofd??????

DICHT = DICHT!

DIT GELDT VOOR IEDEREEN. OOK VOOR PANNEKOEKEN ZOALS JIJ
Nou nou rustig maar
er rijd iemand illegaal op een bospad
Zo reden we vroeger allemaal
Je antwoord of iemand dronken met 100 binnen de bebouwde kom rijd
Het is wel de toon die je aanslaat die een beetje overdreven is
Maar ja je hoort jezelf wel altijd graag
Jij hebt niet helemaal door hoe het werkt geloof ik.

Ten eerste heeft Bouwpakket alle recht hier boos om te worden, want hij is degene die het recht probeert te trekken, recht probeert te houden en te zorgen dat een heel grote groep kan genieten en kan blijven genieten van de mooie bossen.
Ten tweede denk ik niet dat jij ook maar een vinger uitgestoken hebt om ergens een mooie trail voor elkaar te krijgen. Want anders zou je wel anders miepen. Je zet jezelf nu neer als ook zo eentje die het grondig aan het verpesten is voor de rest. Wat we vroeger deden doet er niet toe, het gaat om nu. En het eerste resultaat zie je al in de sluiting van HG. Die we dus ook aan jou toe kunnen schrijven. Omdat je het blijkbaar goed vindt dat anderen het mogen verpesten voor de grote groep. Zelfs als je zelf dus niet daar gereden hebt toen die gesloten was ben je gewoon mede-schuldig.

Jouw rest dus 1 ding: kop dicht.


(En hoewel ik het zelden op de man speel, word ik bij zoveel domheid gewoon effe hyper bot.)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Nou signaleer ik laatste tijd wel een nieuwe trend, mountainbikers waar ik vroeger meer reed (in de tijd van 1.0) die nu overstappen naar gravellen omdat dat weer net zo als vroeger was en ze de “vrijheid” geeft om overal te rijden.
Kans op een boete nemen ze voor lief en tja die Mtb routes ...daar komen ze toch niet meer
Dit is alleen iets wat ik laatste tijd wel eens hoor...

Dit zou natuurlijk ook onderdeel van het gedoe rond HG kunnen zijn.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Lars TB schreef: zo 13 juni 2021, 12:35
dve schreef: zo 13 juni 2021, 12:27

Nou nou rustig maar
er rijd iemand illegaal op een bospad
Zo reden we vroeger allemaal
Je antwoord of iemand dronken met 100 binnen de bebouwde kom rijd
Het is wel de toon die je aanslaat die een beetje overdreven is
Maar ja je hoort jezelf wel altijd graag
Jij hebt niet helemaal door hoe het werkt geloof ik.

Ten eerste heeft Bouwpakket alle recht hier boos om te worden, want hij is degene die het recht probeert te trekken, recht probeert te houden en te zorgen dat een heel grote groep kan genieten en kan blijven genieten van de mooie bossen.
Ten tweede denk ik niet dat jij ook maar een vinger uitgestoken hebt om ergens een mooie trail voor elkaar te krijgen. Want anders zou je wel anders miepen. Je zet jezelf nu neer als ook zo eentje die het grondig aan het verpesten is voor de rest. Wat we vroeger deden doet er niet toe, het gaat om nu. En het eerste resultaat zie je al in de sluiting van HG. Die we dus ook aan jou toe kunnen schrijven. Omdat je het blijkbaar goed vindt dat anderen het mogen verpesten voor de grote groep. Zelfs als je zelf dus niet daar gereden hebt toen die gesloten was ben je gewoon mede-schuldig.

Jouw rest dus 1 ding: kop dicht.


(En hoewel ik het zelden op de man speel, word ik bij zoveel domheid gewoon effe hyper bot.)
Om er aan toe te voegen is bouwpakket ook een van de personen die waarschijnlijk heel erg hun best hebben gedaan om de sluiting tegen te gaan/naar oplossingen heeft gezocht. Dan mag je terecht even duidelijk maken hoe dom en egoïstisch iemand is
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mod-break:

Gelieve niet op de man te spelen. Komt het topic en de sfeer niet ten goede.

Degenen die menen boven de regels te staan die gelden in het bos, verspelen helaas niet alleen hun eigen recht om in het bos te zijn, maar ook dat van anderen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
dve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 10 februari 2020, 20:21

En dit is nu precies wat ik bedoel zoveel verwensingen het zijn vaak dezelfde personen die altijd commentaar hebben alsof als je helpt meer recht op iets heb als een ander maar maak je niet zo druk en ga lekker fietsen
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Kapitein Iglo schreef: zo 13 juni 2021, 13:05 Mod-break:

Gelieve niet op de man te spelen. Komt het topic en de sfeer niet ten goede.
Dankjewel, maar volgens mij lijkt dve het nog steeds niet te snappen gezien zijn nieuwe post
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

@dve

.... waar het mag.

Als de sport je lief is, en je enig oog hebt voor wat er qua mountainbikeroutes gaande is in NL, zou een andere benadering niet misstaan.

Ik gun je het laatste woord, maar het hoeft niet.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Vroeger reden we legaal op bospaden maar die tijd is niet meer en komt ook niet meer terug. Ik denk dat mensen zich soms onvoldoende realiseren hoeveel tijd en moeite er in is gestoken om de huidige situatie te realiseren en hoe fragiel de verstandhouding tussen de landeigenaren en 'de mountainbikers' is. Wat een beetje stout lijkt onder het mom van 'we zijn allemaal wel eens een beetje stout' kan daadwerkelijk hele grote consequenties hebben.

Pas dus een beetje op met wat je doet en zegt, heb een beetje respect voor de mensen die heel veel tijd en moeite hebben gestoken in het mogelijk maken van de huidige routes en probeer anderzijds ook een beetje geduld te hebben met mensen die niet meteen begrijpen dat een enkeling wel degelijk heel veel kan verpesten voor velen.

Thx.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

dve schreef: zo 13 juni 2021, 13:09 En dit is nu precies wat ik bedoel zoveel verwensingen het zijn vaak dezelfde personen die altijd commentaar hebben alsof als je helpt meer recht op iets heb als een ander maar maak je niet zo druk en ga lekker fietsen
Het is niet omdat je vrijwilligerswerk doet voor een MTB route dat je meer “rechten” hebt. Je weet echter wel hoe de vork in de steel zit. En geloof mij je niet aan de spelregels houden verpest een hoop voor iedereen inclusief de gene die zich niet aan de spelregels houden. ⚫️
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Singletrack Sundays schreef: zo 13 juni 2021, 12:48 Nou signaleer ik laatste tijd wel een nieuwe trend, mountainbikers waar ik vroeger meer reed (in de tijd van 1.0) die nu overstappen naar gravellen omdat dat weer net zo als vroeger was en ze de “vrijheid” geeft om overal te rijden.
Kans op een boete nemen ze voor lief en tja die Mtb routes ...daar komen ze toch niet meer
Dit is alleen iets wat ik laatste tijd wel eens hoor...

Dit zou natuurlijk ook onderdeel van het gedoe rond HG kunnen zijn.
Dit is wel begrijpelijk. De huidige mtb routes bieden niet echt de vrijheid om een zijpad in te slaan als je daar zin in hebt.
Het zijn een soort van afgesloten circuits.

Gravelen is voor mensen vrijheid om alle kanten op te gaan, maar dan wel op legale paden.
Komoot speelt hier ook een rol in dat er zoveel illegale paden worden bereden door onwetenden.
Plaats reactie